Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley potvrdilo vývoj SUV, dostane i dieselový dvanáctiválec
15.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Range Rover považovaný za nejlepší vůz svého segmentu má možná zaděláno na hodně velký problém, Bentley ústy svého šéfa Wolfganga Durheimera potvrdilo další modelovou řadu - bude to SUV.
Vlastně by Bentley mohlo zpytovat svědomí, že nevstoupilo na trh luxusních SUV výrazně dříve. Ne že bychom spatřovali v obrovském mastodontovi s pohonem všech kol a pohybujícím se výlučně po asfaltu něco neodolatelného, jenže úspěch Range Roveru, BMW, Audi, Mercedesu a spousty dalších mohla britská značka nejenže stihnout již v první vlně, ona mohla mít před většinou konkurentů několikaletý náskok.
Již v roce 1994 pověřil brunejský sultán Haji Muda Hassanal Bolkiah a jeden z nejbohatších lidí planety automobilku Bentley výrobou vozů, se kterými by mohl do terénu. Ta se se žádostí o pomoc obrátila na Land Rover, ale co probíhalo dál, jsou pouze nepodložené spekulace. Dnes se říká, že model Dominator, který díky tomu vznikl, má základ v modelu Range Rover, především pak jeho systém 4x4. Každý stroj si Bentley cenilo na tři miliony liber a celkem jich vzniklo šest. Byly dokončeny již o rok později, a právě schopnost zvládnout projekt od zadání do finální podoby s takovou rychlostí naznačuje, že Dominator měl od Range Roveru více než pár ozubených koleček.
Proč se Bentley Dominator neobjevil v sériové výrobě? Existuje několik teorií. Tak především brunejský sultán si potrpí na exkluzivitu a zřejmě by se mu nelíbilo, kdyby mohl se stejným unikátním vozem jezdit prostý lid. Velmi nepravděpodobné je i to, že by si Land Rover nepojistil své zisky konkurenční doložkou, a pak je tady ještě jeden, neméně důležitý fakt - psal se rok 1995 a Bentley společně s Rolls-Roycem pod křídly koncernu Vickers rozhodně nebylo v pozici, kdy by mohlo investovat do vývoje. To dokládá následný prodej německému Volkswagenu v roce 1998.
Takže se dočkáme až v roce 2014, téměř dvacet let od výroby Dominatoru. Na designu nového vozu pracuje Dirk van Braeckel, technikům a ladění velí Ulrich Eichhorn, který je podepsaný pod aktuálním Continentalem GT a limuzínou Mulsanne. Novinka by měla využívat podvozkovou platformu MLB, která se připravuje pro nástupce současného Audi Q7 a vychází z konstrukce použité v novém Porsche Cayenne. Cena by se měla s ohledem na ruční výrobu a luxusní materiály v interiéru pohybovat od 150 tisíc liber, tedy přes čtyři miliony korun. V základu vůz dostane zážehový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. A protože je Durheimer velkým zastáncem použití dieselu, je možné, že dvanáctiválcová jednotka TDI od Audi s výkonem 500 koní a točivým momentem 1000 Nm konečně najde vhodné využití. Pro trhy, kde nejsou diesely v oblibě, se počítá s benzinovým motorem W12.






Dominator existuje pouze v šesti exemlářích, každý v ceně minimálně 3 miliony liber.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva