Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Mulsanne Convertible: otevřená verze nebude, není dost masovou záležitostí
21.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hovořit v případě Bentley o masovosti se může zdát nemístné, slova šéfa firmy ale mnoho jiných interpretací nedovolují. Otevřený Mulsanne by se prý prodával jen někde.
Když Bentley loni před celý světem poodhalilo Mulsanne Convertible, neměli jsme mnoho pochyb o tom, že takový model pošle do výroby. Zdálo se to být nutností už s ohledem na nabídku konkurenčního Rolls-Royce a nakonec i na poptávku po tomto provedení v některých koutech světa. Budoucí sériové provedení vozu jsme vám dokonce ukázali i na realistické ilustraci a čekali jsme jen na chvíli, kdy Britové alespoň virtuálně odhalí produkční nebo předprodukční verzi. Jenže zatím to neudělali a podle šéfa Bentley už to ani neudělají.
Wolfgang Schreiber totiž v rozhovoru pro Car and Driver rezolutně řekl: „Tohle auto nebudeme vyrábět. (...) Poptávka po něm je pouze regionální.” To se nám zdá na extrémně úzkoprofilovou značku, jakou je Bentley, jako docela dobrý důvod takový model nabídnout a za nedostatečný stav bychom považovali jen takový, kdy by poptávka byla nulová. Jenže dnes každý hraje „globální hru” a co nemůže zaujmout v USA, Evropě i Číně nemá šanci na existenci. A proto plány na Mulsanne Convertible skončily v koši, neboť od něj bylo možné očekávat výrazné prodejní úspěchy hlavně v USA a pár dalších koutech Země.
Američtí kolegové Schreiberovo rozhodnutí odůvodňují také prodejem pouze necelých 1 200 sedanů Mulsanne v minulém roce, což by z verze Convertible udělalo skutečnou popelku. Nemáme ale pocit, že by na vůz tohoto typu šlo o nízké číslo. Vzhledem k ceně a pravděpodobné nenáročnosti konverze existujícího auta v kabriolet, by nešlo o ztrátový projekt už při relativně malém zájmu. Pravým důvodem tedy bude spíše fakt, že britská značka soustřeďuje své nutně omezené vývojové možnosti jinam, na podstatně masovější SUV, které bezpochyby vznikne. Jak takovou preferenci hodnotit, budete dozajista nejlépe vědět sami...





Tohle mohl být otevřený Mulsanne, teď už je jisté, že žádný takový model nepřijde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před hodinouČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 3 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 6 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle