Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014
5.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní koncept okouzlil Paříž, značka proto začala pracovat na silniční variantě. Ta upustí od pohonu zadních kol i ochranné klece, jen na luxus ale důraz klást nebude.
Již první pohled na koncept Conti GT3 představený v Paříži dal každému jasně najevo, že tohle není další mobilní obývací pokoj s logem Bentley, záplavou jemné kůže a ušlechtilého kořenového dřeva. Tento Continental místo toho jasně dával celému okolí najevo, že jeho domovem budou závodní okruhy. Anebo jednou také zakroucené okresky. Značka totiž zvažuje limitovanou edici silničního modelu, který by v roce 2014 nahradil řadu Supersports.
Podle zdrojů z automobilky by se ovšem taková verze mnohem více podobala standardní nabídce Bentley než závodnímu konceptu. Pohon zadních kol, který vyžadují regule FIA, tak do sériové výroby nedorazí, místo toho bude vůz používat systém 4x4. Jen zřejmě naladěný více ve prospěch zadní nápravy, díky čemuž byste si mohli dovolit i pár královských powerslidů.
Otázkou samozřejmě zůstává hmotnost, závodní Conti GT3 by totiž měl na vahách vykázat jen 1 250 kg. Silniční verze bude dozajista těžší, i když pod dvě tuny by se jako první novodobé Bentley dostat mohla. Závodní klec ale nebude mít stoprocentně. Podle značky jde totiž o prvek, který majitelé těchto vozů považují za příliš extrémní.
Zmenšeno bude také zadní křídlo, zatímco komplexní čelní nárazník dozná zjednodušení. Bentley přitom stále neudává, co se objeví za ním. Možností je jak šestilitrový dvanáctiválec, tak čtyřlitrový osmiválec. Značka ovšem zvažuje, že motor W12 by byl vyhrazen luxusním verzím, zatímco lehčí V8 by poháněl sportovní varianty.
Podle toho bychom se tedy měli dočkat modelu GT3 V8, který by byl k mání zhruba za 200 000 britských liber (v přepočtu 5 800 000 Kč). Značka přitom dá do prodeje jen 300 exemplářů, což již nyní značí pěkný šrumec v každém showroomu Bentley. Silniční Continental GT3 by totiž měl nabídnout 700 koní.
Bentley Continental GT3 se ve formě závodního konceptu představilo na autosalonu v Paříži. Britská značka ovšem po zasloužených ovacích začala zvažovat silniční verzi. Ta sice nedostane tak rozměrné zadní křídlo, dorazit by ale měla s výkonem 700 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva