Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek
4.10.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické informace, Novinky Alfa Romeo, Aston Martin, Audi
- BMW, Citroën, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford
- Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lamborghini, Land Rover
- Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mistubishi, Nissan
- Opel, Peugeot, Porsche, Range-Rover, Renault, Rolls-Royce
- Seat, SsangYong, Suzuki, Škoda, Toyota, Venturi, Volkswagen, Volvo
Tip: Nahlédněte též do galerie živých fotek novinek letošního pařížského autosalonu, máme pro vás i galerii sličných hostestek od stánků jednotlivých automobilek.
Tip 2: Projděte si také přehledně:
- Všechny novinky předvečera letošní Paříže
- Klíčové premiéry 1. novinářského dne
- Největší odhalení 2. novinářského dne
Doplněno 4.10 15:00.: Ford Edge 2015 pro Evropu, nové motory Hyundai, Infiniti QX70 S Design, Jeep Wrangler Stealth, Seat Toledo 2015, Škoda Fabia - nová možnost individualizace, Venturi America.
Doplněno 2.10 23:00.: Alfa Romeo Giulietta Sprint a MiTo Junior 2015, Fiat 500X - detailní představení, Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna, Nissan Pulsar Nismo - oficiální představení, Renault Clio GT Line, Renault Espace Initiale Paris, Rolls-Royce Phantom Metropolitan Collection, SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure - úplné představení, Suzuki Vitara 2015 - úplné představení, Škoda Fabia Combi - detailní představení, Toyota C-HR - oficiální představení, Toyota Fuel Cell Sedan.
Doplněno 1.10 23:00.: Audi TT Sportback - představení, Fiat 500X - první uniklé fotky, Honda Civic Type-R - nové video, Honda CR-V 2015, Honda - nové motory Earth Dreams, Infiniti Q80 Inspiration - úplné představení, Jaguar XE 2015 - představení dostupnějších verzí, Lamborghini Asterion LPI910-4 - úplné představení, Land Rover Discovery Sport 2015 - úplné představení, Nissan Pulsar Nismo 2015, Suzuki Jimny 2015, Nová Škoda Fabia - detailní představení + ceny, Volkswagen XL Sport.
Doplněno 30.9.: Audi TT Sportback, Honda Civic Type-R - nový koncept, Kia Optima T-Hybrid - úplné představení, Kia Rio 2015 - úplné představení, Kia Sorento 2015 - úplné představení verze pro Evropu, Kia Venga 2015 - úplné představení, Lamborghini Asterion - nové fotky a detaily, Nissan Navara 2015, Renault Espace 2015 - interiér a další detaily, Škoda Fabia III - online konfigurátor, Škoda Fabia III Combi, Volkswagen Passat GTE, Volvo V40 Cross Country T5 2015.
Po krátké pauze vyplněné autosalonem ve Frankfurtu tu máme další ročník pařížské motor show. Ta se vůbec poprvé konala v roce 1898 a za jejím zrodem stál Albert de Dion, tvůrce nápravy de Dion a zakladatel kdysi největší automobilky světa De Dion-Bouton. V průběhu let autosalon doznal několikerého přerušení, kdy o dvojí se postaraly světové války. V roce 1925 se pro změnu namísto motor show odehrála Výstava umění, ročník 1977 pak byl zrušen v důsledku špatné ekonomické situace. Následující období se již autosalon odehrál, přičemž se tak stalo ve středu Paříže v Porte de Versailles, kde se koná dodnes. Zachována přitom nebyla jen lokace, ale také ono zmíněné dvouleté střídání stráží s Frankfurtem.
Zatímco úvod patřil minulosti, ve zbytku našeho obsáhlého přehledu se již budeme věnovat převážně budoucnosti. Tedy automobilovým novinkám, které v posledních týdnech začínají plnit stránky Autoforum.cz měrou vrchovatou. Již nyní je zjevné, že představeny nám budou modely sportovní, mainstreamové i rádoby ekologické. Na poslední zmiňované ovšem bude v Paříži kladen větší důraz než na jiných autosalonech, Francouzi patří mezi největší propagátory snižování emisí CO2.
Ve městě nad Seinou budeme pochopitelně mít i fotografický tým, očekávat tedy můžete nejen živé fotografie, ale také celou řadu prvních dojmů přímo z výstaviště. Rozcestníkem vám přitom k tomu všemu bude vždy tento přehled. Ten je ale pouze výchozí, u zmínky o každém z automobilů tak obvykle najdete jen pár snímků a část informací. Je-li však k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.
Pokud tedy chcete mít dokonalý přehled o tom, co se v Paříži na tamním autosalonu v průběhu jeho konání děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám neuteče. V tuto chvíli vám nabízíme informace a snímky k téměř 80 novým vozům a konceptům, které Paříži budou představeny.
Než začneme s přehledem jednotlivých novinek, podívejme se na trochu organizačních detailů. To kdybyste se chtěli do Paříže sami vypravit.
Kdy je možné autosalon Paříž 2014 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
2. říjen 2014 (čtvrtek), otevřeno od 6:30 do 19:00 hod
3. říjen 2014 (pátek), otevřeno od 9:00 do 19:00 hod
Dny pro veřejnost:
Sobota 4. října až neděle 19. října 2014, otevřeno:
Pondělí až neděle: 10:00 - 20:00 hod
(navíc ve čtvrtek a pátek prodloužené večerní prohlídky až do 22:00 hod)
Dospělí zaplatí za vstup 14 Eur (cca 385 Kč), studenti od 10 do 18 let 8 EUR (220 Kč), děti do 10 let mají vstup zdarma. Každý ze skupiny alespoň 15 návštěvníků libovolného věku pak zaplatí po 12 Eurech (330 Kč). Další informace můžete získat na webu autosalonu.
A teď už rychle k samotným novinkám.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Ženevě 2014, Frankfurtu 2013, Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
Alfa Romeo Giulietta Sprint a MiTo Junior 2015 - speciální edice
Stánek automobilky Alfa Romeo na pařížském autosalonu bude hostit dvě novinky v nabídce značky. Nejsou to bohužel nové modely, ale přesto stojí za to si jich všimnout. Červeným strojem na snímcích je model Giulietta ve speciální edici Sprint, která názvem odkazuje na šedesátileté výročí ikonické Giulietty Sprint z roku 1954.
Zvenčí novou Giuliettu Sprint poznáte podle antracitových detailů přední masky, rámečků mlhovek, krytů zrcátek a upraveného zadního nárazníku, který se pokouší o cosi na způsob difuzoru. V rozích najdeme větší koncovky výfuku a nová jsou také kola, která dostala název Sprint a klasický design s pěti kruhy připomíná víry. Mají průměr 17", o palec větší kola budou za příplatek.
Druhou novinkou bude Alfa Romeo MiTo Junior. Název věští zaměření na nejmladší zákazníky; tato verze bude základem, takže by měla být dostupnější, nečekejte ale zcela oholený vůz ve stylu Fabie Junior. Název i zde pochází z historie, konkrétně od Giulie 1300 Junior z roku 1966. Zvenčí přitom dostane základní MiTo bílá sedmnáctipalcová kola, rychlé pruhy na celý vůz a také nálepku Junior na třetí dveře. Kryty zrcátek jsou barevně sladěné s koly, jsou tedy také bílé, a kliky dveří jsou v provedení „saténový chrom”, stejně jako rámečky zadních svítilen. Uvnitř také najdeme bílou barvu - látková sedadla mají takovéto prošívání, stejně jako kožený volant nebo manžety řadicí páky a ruční brzdy.
Přečtěte si více: Víme více o pohonných jednotkách novinek Alfy Romeo, k dispozici máme také další fotky.
Aston Martin V12 Vantage S Roadster - nový model
Britská novinka ve svých útrobách hostí dvanáctiválec, který produkuje 573 koní a 620 Nm točivého momentu. S tímto výkonem vůz pokoří stovku za 4,1 sekundy a rozjede se až na 323 km/h, což z něj činí nejrychlejší otevřený model v historii automobilky. V jízdní dynamice mu přitom napomáhá sedmistupňová automatická převodovka Sportshift III i dvacetikilová dieta vůči předchůdci, který byl představen v roce 2012. Na druhou stranu ovšem musíme zmínit, že vůči kupé nabral kabriolet 80 kilogramů.
Tento přírůstek jde přitom hlavně na účet dodatečných výztuh, samotná plátěná střecha a její elektromotory navyšují hmotnost pouze nepatrně. Pokud se ovšem rozhodnete využít služeb personalizačního oddělení Q, můžete pár deka opětovně shodit. A to za pomoci karbonu, z nějž mohou být vyrobeny kryty zpětných zrcátek, výdechy na kapotě motoru, čelní maska či část zadních světel.
Mimo to se uhlíková vlákna mohou objevit také uvnitř, kde zkrášlují kus středové konzole. Dále z nich mohou být vyrobena pádla řazení či příplatkové skořepiny, zbytek kabiny ale již pokrývá kůže. Opomenout pak nesmíme trojí možnost nastavení podvozku (Normal, Sport a Track), které mění odezvu plynového pedálu, rychlost řazení i zvuk výfuku, jenž vychází z Astonu Martin One-77.
Přečtěte si více: Další informace a fotky k novému Astonu Martin V12 Vantage S Roadster.
Aston Martin Vanquish a Rapide S 2015 - facelift
Vlajkové lodi britské automobilky Aston Martin měly doposud jednu zásadní slabinu, a sice převodovku. Šestistupňový automat Touchtronic 2 bychom totiž sotva mohli nazvat moderním či bryskně řadícím. Asi proto nebude překvapením, když se modernizace modelů Vanquish a Rapide S soustředila právě na tento komponent. Do nového modelového roku tedy oba Britové vstupují s novým automatem Touchtronic III, ten však s předchozí převodovkou nemá kromě názvu pranic společného. Místo toho jde o známou osmistupňovou skříň, kterou vyvinula firma ZF a kterou technici Astonu Martin upravili dle svých potřeb.
Vyjma toho se drobným úpravám podrobil také šestilitrový dvanáctiválec, který kromě jiného nově profituje z řídicí jednotky firmy Bosch. Pochlubit se tedy může výkonem 576 koní u modelu Vanquish, zatímco pod kapotou sedanu Rapide S produkuje koní 560. To v kombinaci s moderním automatem výrazně ovlivnilo čas potřebný k akceleraci na stovku. V obou případech totiž máme co do činění s půlsekundovou úsporou, díky čemuž čtyřdveřový vůz zvládá danou disciplínu za 4,4 sekundy, ten dvoudveřový pak za 3,8 s. Díky tomu je nejlépe sprintujícím sériovým Astonem Martin všech dob.
Jen u lepší akcelerace ovšem nezůstaneme, upravený finální převod totiž rovněž zvedl maximální tempo u obou vozů na více než 322 km/h. Spotřeba a emise CO2 ovšem letěly dolů, přičemž u dvoudveřového kupé se dočkáme 298 gramů na kilometr a u čtyřdveřového sedanu 300 g/km. Žíznivost pak u Astonu Martin Vanquish činí 19,3 l/100 km ve městě, 9,1 l/100 km mimo město a 12,8 l/100 km v průměru. Otevřená verze Volante přitom disponuje stejnými hodnotami, zatímco u Rapide S se dočkáme lehkého navýšení na 19,5/9,1/12,9 litru na sto kilometrů.
Přečtěte si více: Kromě motoru prošel změnami také podvozek, máme i fotky Astonu Martin Vanquish Volante.
Aston Martin Vanquish Carbon - nový model
Kromě standardního provedení dorazí na pařížský autosalon také edice Carbon. Ta se liší hlavně vizuálně, pod kapotou tedy můžete nadále počítat s šestilitrem V12, který skrze osmistupňový automat zásobuje zadní kola výkonem 576 koní. Karoserie pak může být vyvedena v černém nebo bílém laku, který doplňují unikátní 20palcová desetipaprsková kovaná kola. Vybrat si navíc můžete zcela černé či částečně leštěné provedení, v případě pneumatik lze pak počítat se sudy Pirelli P-Zero o rozměru 255/35 vpředu a 305/30 vzadu.
Standardem jsou také karbon-keramické brzdy, u nichž lze volit ze čtyř barev třmenů (černá, šedá, červená, žlutá), dopřát si také můžete různé kliky dveří (v barvě karoserie či karbonové). Zbytek úprav je však již pevně dán, přičemž s odkazem na název edice nepřekvapí, že střecha, čelní nárazník, zadní difuzor, kryty zpětných zrcátek a boční prahy jsou vyrobeny z uhlíkových vláken.
Opomenut nebyl ani interiér, kde je z karbonu středová konzole či ozdobné lišty dveřních prahů. Mimo to nechybí anodizované mřížky reproduktorů audio systému Bang Olufsen, za příplatek je pak možné standardní černé kožené čalounění nahradit perforovanou usní. Kvůli cenám, nepochybně vyšším než u standardu, ale musíte stejně jako v případě předchozího DB9 vyrazit za dealery.
Přečtěte si více: Podívejte se také na detaily a interiér Astonu Martin Vanquish Carbon na dalších fotografiích.
Audi A6/S6/RS6 2015 - facelift
Německá automobilka se rozhodla modernizovat „šestkovou“ řadu, jež se zvenčí pyšní hlavně lehce upravenou čelní maskou. Standardní verze A6 a A6 Avant přitom dostaly osm horizontálních lamel, pro modely S6 a S6 Avant byl tento počet zredukován na šest, zatímco Audi A6 Allroad dostalo lišty vertikální a RS6 Avant výplet ve tvaru včelích pláství. Mimo to si ovšem lze povšimnout také přeprofilovaných nárazníků, bočních prahů či koncovek výfuku. Nové jsou rovněž světlomety, přičemž za příplatek můžete sáhnout také po LEDkách či dokonce technologii Matrix LED. Tím ale venkovní proměna končí a my můžeme nakouknout do interiéru, kde nás víceméně čeká jen selekce nových barev čalounění (přidán byl šedý odstín Flint a červený Arras).
Zásadní změny se však odehrály pod kapotou, kde v rámci standardu lze vybírat ze tří benzinových a pěti dieselových agregátů. Naprostou novinkou je verze 1,8 TFSI, se kterou se u sedanu pojí hmotnost pouze 1 535 kg (bez řidiče) a automatická převodovka S tronic. Výkon přitom činí 190 koní, spotřeba byla u obou karosářských variant vypočítána na 5,7 l/100 km a emise CO2 na 133 gramů na kilometr.
Další zásadní změnu lze pak vysledovat u třílitrového turbodieselu, který ve verzi BiTurbo standardně produkuje 320 koní. Jelikož Audi slaví 25. výročí motorů TDI, budou k mání verze A6 Competition a A6 Avant Competition naladěné na 326 koní, respektive na 346 koní při krátkodobém využití funkce overboost - obojí známe ze stejně pojmenované verze A7 Sportback. Novinky jsou také spojené s modelem A6 Avant 2,0 TDI ultra, kde kromě 190 koní můžete počítat se spotřebou 4,2 l/100 km a na přání také s pružinami vyrobenými z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. Tato inovace má ušetřit 4,4 kilogramu neodpružené hmotnosti, přičemž ještě dále poníží žíznivost.
Přečtěte si více: Máme pro vás fotogalerii všech verzí i ceny faceliftovaných modelů.
Audi RS7 Sportback 2015 - facelift
Vrcholná verze „sedmičkové“ řady čtyř kruhů není na trhu zrovna dlouhou dobu, představena totiž byla loni v lednu. Přesto však i Audi RS7 prošlo faceliftem, který se nedávno podepsal také na běžnějších modelech A7 a S7. V případě druhého zmiňovaného přitom modernizace přinesla hned 450 koní, u vlajkové lodi však na podobné posílení motorového prostoru můžeme zapomenout. Čtyřlitrový osmiválec TFSI s technologií deaktivující polovinu válců tak i nadále produkuje 560 koní a 700 Nm točivého momentu.
Tato fakta jsou však již více než rok známa, přesunout se tedy můžeme k novinkám. Těm zvenčí vévodí příplatkové světlomety Matrix LED a pozměněná čelní maska s ostřejšími rohy, přeprofilován byl i přední nárazník, který nyní hostí výraznější vstupy vzduchu. Mimo to se rozšířila paleta barev o odstíny Sepang Blue, Mythos Black, Glacier White a Floret Silver, k dispozici je i dodatečný karbonový paket.
Zmínit pak můžeme ještě standardní 20palcová litá kola, která lze nahradit jednadvacítkami ve třech barevných provedeních, tím však exteriérové změny končí. Ty interiérové jsou přitom ještě nicotnější - nová je jen zrevidovaná středová konzole s několika novými ovladači. Jiný tvar pak mají výdechy klimatizace nebo pádla řazení, zatímco multimediální systém MMI profituje z nového softwaru. To je ale skutečně vše.
Přečtěte si více: Projděte si data zaměřená na jízdní dynamiku i dodatečné fotky faceliftovaného Audi RS7 Sportback.
Audi TT Roadster 2015 - nová generace
Nová generace Audi TT postavená na modulární platformě MQB je s námi od březnového ženevského autosalonu. Valná většina jejích příznivců od té doby netrpělivě čekala, až se v Ingolstadtu rozhodnou novince konečně uřezat střechu. To se stalo právě teď, ještě s předstihem před oficiálním pařížským debutem. Již na první pohled je však patrné, že se žádná revoluce u verze Roadster ani tentokrát konat nebude.
Roadster ztrátou pevné střechy přišel také o možnost odvést v případě nouze dva pasažéry navíc, kteří v kupé mohou sedět na zadní lavici. Tady jakékoliv nouzové místo k transportu chybí. Odměnou je vám však plátěná střecha, která umožní volbu černé, šedé nebo některé z dalších barev jejího plátna. Milovníci však spíše ocení, že ji budou moci natahovat, respektive sklápět se za sedadla během deseti sekund a to až do rychlosti 50 km/h.
V rámci výkonů pak můžeme zmínit především verzi TTS, která adoptovala, stejně jako kupé, benzinový dvoulitr z modelu S3 (EA 888). Parametry 310 koní a 380 Nm se postarají o schopnost odpálit vás ze semaforů na stokilometrovou rychlost v čase 4,9 sekundy (S tronic) a rozjet se na 250 km/h, což bude s větrem ve vlasech jistě příjemný zážitek. Potěší i možnost volby manuální převodovky, která je oběma benzinovým přímovstřikovým motorům společná.
Přečtěte si více: Známe jízdní dynamiku méně výkonných verzí, mezi nimiž nechybí ani dieselové TT Ultra.
Audi TT Sportback - koncept
Jak slíbili, tak udělali. U Audi se již před časem rozhodli, že by mohli vymačkat potenciál modelu TT na maximum, a to tím, že rozšíří jeho modelovou řadu. Představení klasické verze kupé tak doprovodil před týdnem nový Roadster a další varianty budou následovat záhy. Jednou z nich se stane vůz naznačený konceptem Offroad, dalším pak Allroad vzešlý ze studie Shooting Brake a celou řadu bude zdobit také čtyřdveřové kupé Sportback - nabídka řady TT by tak měla do tří let čítat pětici modelů.
A právě to nám teď krátce před vypuknutím autosalonu v Paříži ukazuje Audi předprodukční podobu dalšího kusu. Nový Sportback se samozřejmě vyznačuje čtveřicí dveří a atraktivním designem, bez něhož by se cokoliv se zdvojeným písmenem T v názvu prostě neobešlo. Na svažující se střechu navazuje splývavá záď, ke slovu přicházejí také výraznější blatníky skrývající 21palcová kola s deseti paprsky, která obouvají pneumatiky 255/30 R21. Design je samozřejmě inspirován kupátkem a nese se v rodové linii, kterou Audi nastolilo v polovině devadesátých let. Není to sice jen natažené TT, jak ho známe, ale zároveň příbuznost ke své rodině rozhodně neskrývá.
Jednoznačně výraznější je například jeho šestiúhelníková maska chladiče Singleframe zasazená do členěného předního nárazníku. Do očí pozorovatele musí uhodit také typická linie Tornado táhnoucí se od předních až po zadní světla. Všechny čtyři dveře jsou údajně bezrámové a skrývají pevný B-sloupek nutný pro zachování potřebné tuhosti. Ještě dodejme, že víko zavazadelníku se otvírá ve stylu většího modelu A7 Sportback.
Přečtěte si více: Kompletní představení čtyřdvéřového TT.
Bentley Mulsanne Speed - nový model
Britská automobilka chystá pro pařížský autosalon zvláštní verzi limuzíny Mulsanne, která je titulována jako nejrychlejší ultra-luxusní kočár na světě. To je pravda jen z poloviny, neboť takový Rolls-Royce Ghost se novince z Crewe může v rámci akcelerace rovnat a Wraith ji dokonce i předčí. Oba konkurenční modely se ovšem musí před Bentley sklonit v rámci nejvyšší rychlosti, pročež bude ve městě nad Seinou nač koukat.
Naše představení můžeme začít pohledem pod kapotu, kde se i nadále nachází 6,75litrový vidlicový osmiválec. Ten byl ovšem pro potřeby verze Speed patřičně přepracován, díky čemuž nyní posílá na zadní kola 537 koní v 4 200 otáčkách a 1 100 Nm. Zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy tak není překvapením, zatímco případě nejvyšší rychlosti se tedy Mulsanne Speed rozjede až na 305 km/h.
Mimo výkonnější agregát se Mulsanne Speed chlubí také novým režimem Sport, který automaticky přitvrzuje vzduchový podvozek. Zvolit ovšem můžete i mód Custom, kdy lze individuálně navolit odezvu šasí, motoru a řízení. Přepracována pak byla i převodovka, která v režimu S drží otáčky nad dvěma tisíci, aby turbodmychadlo bylo neustále natlakované.
Přečtěte si více: Víme o všech detailech, jimiž se verze Speed liší od standardního Bentley Mulsanne.
Následující >1 / 6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva