Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek
28.9.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.
Přehled kapitol
- Úvod, Obecné info, Novinky Abarth, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Cadillac, Citroën, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford
- Honda, Hyundai, Chevrolet, Jaguar, Jeep, Kia
- Lamborghini, Lancia, Lexus, Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes
- Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche
- Renault, Rolls-Royce, Seat, Škoda, Smart, SsangYong, Suzuki
- Toyota, Volvo, Volkswagen
Tipy na úvod: Nepřehlédněte ani průběžně doplňovanou galerii živých fotografií novinek přímo z Paříže a velkou fotogalerii krásných hostesek.
Projděte si také přehledy novinek za jednotlivé dny výstavy:
- Pařížský předvečer plný úniků a „koncernových novinek”
- První den výstavy ve jménu ceníku Rapidu
- Druhý den výstavy se spoustou živých fotek a zajímavých doplnění
Doplněno 28.9. 10:00: Ferrari F70 - karbonové šasí, Ferrari FF 2013, Honda Civic Wagon 2014 - avízo, Lamborghini Aventador 2013, McLaren P1 - podrobné představení, Peugeot 208 R5 - nové informace a fotky, VW Golf VII - originální příslušenství
Doplněno 27.9. 17:40: Audi Crosslane Coupé - představení, Dacia Sandero Stepway 2013, Honda CR-Z 2013 - evropské specifikace, Hyundai ix35 2013 - facelift, Maserati Levante a Ghibli - nová jména, Mazda 6 Wagon 2013 - podrobné představení, Mercedes B Electric Drive - představení, Mercedes SLS AMG Electric Drive, Mitsubishi Mirage - evropské specifikace, Renault Clio Estate 2013, Renault Clio RS 2013, Suzuki S-Cross - nové informace, Toyota Auris Touring Sports 2013 (kombi) - představení
Doplněno 27.9. 10:30: Škoda Rapid - české ceny
Doplněno 27.9. 07:40: Bentley Continental GT3, Hyundai i20 WRC, Jaguar F-Type - podrobné představení, Kia Carens 2013 - nové fotky a detaily, Kia Pro_Cee'd 2013 - nové fotky, Lamborghini Gallardo 2013, Lamborghini Gallardo Superleggera Edizione Tecnica, Nissan Juke Nismo, Porsche Panamera Sport Turismo, Renault Fluence 2013 - první video, Rolls-Royce Phantom a Ghost Art Deco - detaily, SsangYong e-XIV - nové fotky, Suzuki S-Cross, VW Golf VII BlueMotion
Doplněno 26.9. 11:50: Audi Crosllane Coupé, Jaguar F-Type - nové fotky, Lamborghini - „nové Gallardo”, Lumeneo Neoma, Mazda i-Activ Sense, McLaren P1 - nové fotky a patentové snímky, Renault Vel'roue, Toyota GT 86 TRD, Toyota iQ EV (eQ), VW Golf GTI VII, VW Golf VII - české ceny
Nebyli bychom to my, kdybychom se nějakému významnému evropskému autosalonu nevěnovali s plnou vervou. Před každým jarem máme oči jen pro Ženevu, na sklonku léta ale musíme svou pozornost dělit mezi dvě jiná významná města Starého kontinentu. Loni patřily tyto dny na našem webu IAA ve Frankfurtu, letos se v rámci obvyklé alternace hlásí o pozornost pařížský Mondial. A nepochybujte o tom, že jeho volání vyslyšíme.
Už v uplynulých týdnech naše stránky plnily zástupy pařížských novinek a není pochyb o tom, že jich v těchto dnech ještě přibude. Abyste mohli mít naprosto jasno v tom, co bude pod Eiffelovou věží k vidění, připravili jsme pro vás tento přehled, který budeme průběžně doplňovat. A že ho bude třeba. I přes ekonomické potíže mnohých výrobců jsou to nakonec jedině zajímavé nové produkty, které je mohou vrátit zpátky na výsluní, a tak je automobilových novinek zase více než kdy dříve.
Pochopitelně i v Paříži máme naše redaktory a fotografy, kteří vám budou jednotlivé novinky průběžně představovat, zprostředkovávat živé dojmy i spoustu fotografií. Rozcestníkem k tomu všemu pak vždy bude tento článek, pařížský speciál pro rok 2012. Jde skutečně jen o výchozí přehled, a tak u zmínky o každém z vozů najdete obvykle jen pár snímků a část informací. Je-li ale k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.
Pokud tedy chcete mít dokonalý přehled o tom, co se v Paříži na tamním autosalonu v průběhu jeho konání děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám neuteče. V tuto chvíli vám nabízíme informace a snímky k už k více než 100 novým vozům a konceptům, které Paříži byly či budou (v určitých případech stále pravděpodobně, u takových najdete otazník) představeny.
Než začneme s přehledem jednotlivých novinek, podívejme se na trochu organizačních detailů. To kdybyste se chtěli do Paříže sami vypravit.
Kdy je možné autosalon Paříž 2012 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
27. září 2012 (čtvrtek), otevřeno od 6:30 do 19:00 hod
28. září 2012 (pátek), otevřeno od 9:00 do 19:00 hod
Dny pro veřejnost:
Sobota 29. září až neděle 14. října 2012, otevřeno:
Pondělí až neděle: 10:00 - 20:00 hod
(navíc ve čtvrtek a pátek prodloužené večerní prohlídky až do 22:00 hod)
Dospělí zaplatí za vstup 13 Eur, studenti od 10 do 18 let 7 Eur, děti do 10 let mají vstup zdarma. Každý ze skupiny alespoň 15 návštěvníků libovolného věku pak zaplatí po 11 Eurech. Další informace můžete získat na webu autosalonu.
A teď už rychle k samotným novinkám.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
Abarth 695 Fuori
Pařížský autosalon si nenechá ujít ani italský Fiat, která na něm představí vrcholné provedení své tuningové odnože Abarth. Model 695 Fuori ovšem není jen nějakým limitovaným modelem ve stylu Abarthu 695 Tributo Maserati nebo DA 0 A 100. Jde o zcela novou verzi, která bude od nynějška představovat vrchol řady. I proto bude k dispozici pouze s turbomotorem 1,4 T-Jet naladěným na 180 koní.
To sice zdaleka nestačí na třísetkoňový exemplář firmy Romeo Ferraris, z vašeho účtu však po vyplnění objednávky rozhodně nezmizí dva miliony korun. Zároveň však také nepočítejte s tím, že by Abarth 695 Fuori vyšel na nějakých 259 000 Kč, za které se aktuálně prodává nejlevnější verze Fiatu 500 s motorem 1,2 l o výkonu 69 koní. Za zatím neznámou cenu Abarth nabídne hned dvě varianty. První zvaná Heritage odkazuje na minulost a dává vzpomenout třeba na Fiat Abarth 131 Mirafiori z 70. let. Druhá verze New Wave má pro změnu odkazovat na budoucnost.
Přečtěte si více: Podrobnější představení Abarthu 695 Fuori.
Alfa Romeo MiTo SBK
Je to již pět let, co Alfa Romeo podepsala spolupráci s šampionátem Eni FIM SBK World Championship. Ten na konci července dorazil i na Masarykův okruh v Brně, pořádné oslavy ale italská automobilka připravuje až na autosalon v Paříži. A rozhodně při ní o dárky nebude nouze. Prvním v řadě bude limitovaná edice Alfy Romeo MiTo, která pod kapotu dostane 1,4litrový motor MultiAir o výkonu 170 koní.
Vybírat budete moci mezi černou nebo červenou karoserií, které společnost budou dělat kontrastně (červeně, bíle nebo černě) lakované kryty zpětných zrcátek, střecha a třmeny brzd Brembo schované za 18palcovými litými koly. Standardem budou stříbrné polepy SBK, zatímco uvnitř se vůz pyšní Alcantarou. Chybět nebude ani střešní křídlo, které se objeví také na druhém modelu.
Přečtěte si více: Další informace a fotky k MiTu SBK a také MiTu Special Edition.
Aston Martin DB9 2013 - facelift
Oproti předchozím verzím se inovovaný DB9 liší možná více, než bychom čekali. A vlastně i více, než bychom chtěli. Zmizela totiž nadčasová elegance a uhlazenost a na jejich místo se nastěhovala sportovní agresivita ve stylu nového Astonu Martin Vanquish. Není to ovšem jediná věc, kterou představení novinky vymazalo. Souběžně s uvedením nového DB9 do prodeje v ceníku britské značky končí i model Virage, který byl představen před pouhým rokem a půl.
Jelikož ovšem DB9 zdědilo jeho zásadní designové prvky, mohou kapesníky zůstat v kapse. Místo toho se k aplausu chystají všichni ti, kdo doposud o Astonu Martin přemýšleli, ale stávajících 477 koní nepovažovali za dostatečné stádo. Novinka místo toho nabízí 517 koní, které byly doposud vyhrazeny modelu DBS. Vadit to ovšem nebude, neboť na jeho místo přichází již zmiňovaný Vanquish disponující silou 573 koní.
Přečtěte si více: Podrobné představení výrazně inovovaného Astonu DB9.
Aston Martin V12 Vantage Roadster
Nejmenší typová řada v nabídce Astonu, které byla odňata střecha a doplněna o atmosférický vidlicový dvanáctiválec, na sebe to nejpodstatnější prozradila už dříve. Proto víme, že V12 má výkon 517 koní při 6 500 ot./min. a točivý moment 570 newtonmetrů při 5 750 ot./min. Přenos síly na kola zadní nápravy zajišťuje šestistupňová manuální převodovka, karbonový kardan a samosvorný diferenciál.
Automobilka však kromě nové sady fotek uvolnila i další technické detaily. Z nich vychází, že V12 Vantage Roadster není zrovna muší váha. Aston uvádí hmotnost 1 760 kg, o 80 kg více než kupé. Mírně se zhoršila také dynamika. Vůz akceleruje na stovku za 4,5 sekundy, což je o tři desetiny vteřiny horší čas, než byl zaznamenán u V12 Vantage. Hranice nejvyšší rychlosti se ovšem neposouvala, i Roadster by měl být schopen rozjet se na 305 km/h. Spotřebu firma neuvádí, ale s osmdesátilitrovou nádrží by neměl být akční rádius malé stíhačky nijak vážně limitován.
Přečtěte si více: Představení sériové veze otevřeného Vantage s dvanáctiválcem.
Aston Martin Vanquish 2012
Zbrusu nový vůz jsme viděli nejdříve jako koncept AM 310 na Concours d'Eleganza Villa d'Este, a pokud měl někdo dojem, že designové oddělení automobilky zapomnělo vystoupit ze stínů předchozích modelů DBS, DB9 nebo Virage, ten postřeh je správný. Aston upozorňuje, že jeho cílem nebyla revoluce v tvarech, ale pouze jejich postupný decentní vývoj.
Přesto přese všechno ale můžeme říci, že se několik málo převratů událo. Včera jsme uvedli, že Vanquish byl postaven na inovované, čtvrté generaci platformy VH (vertical-horizontal) a že větší část karoserie je vyrobena stejně jako u dalších modelů z hliníku, s masivním nasazením hořčíku a uhlíkových kompozitů. Aluminium pro kostru a šasí platí (konstruktéři zvýšili torzní tuhost karoserie o třicet procent především zpevněním motorového prostoru), toho karbonu je ale mnohem více, než jsme si mysleli.
Aston z něj totiž nechal vyrobit všechny vnější panely. O to více nás zajímala hmotnost, kterou konečně známe. Úspora překvapivě není natolik zásadní, jak se podle masivního nasazení karbonu může zdát. Nový Vanquish váží 1 739 kg, pouze o 56 kg méně než DBS, které nahrazuje. Že jde ale částečně o původní auto, dokazuje také identický rozvor o délce 2 740 mm. Novinka je akorát nepatrně širší, delší a vyšší.
Přečtěte si více: Kompletní představení nového „Vítěze”.
Audi A3 Sportback 2013
S délkou 4 310 mm, šířkou 1 780 mm a výškou 1 425 mm by novinka Audi měla být jen nepatrně větší než odcházející model. Největší nárůst tak lze vystopovat u rozvoru, jehož délka 2 636 mm narostla o 58 mm. Z toho samozřejmě profitují zejména pasažéři na zadních sedadlech, kteří mají oproti třídveřovému modelu o 35 mm více místa na nohy. Mimo to pak posádka může počítat se zavazadlovým prostorem o objemu 380 litrů, který může být sklopením sedadel navýšen až na 1 220 l. Opěrky sedadel jsou přitom děleny v poměru 60:40.
Po vzoru ostatních modelů podepírá nový Sportback modulární platforma MQB, kterou koncern VW Group vyhradil kromě třídveřové „Á trojky“ také sedmé generaci Golfu, třetí generaci Seatu Leon nebo nové Škodě Octavia. To kromě snižování nákladů znamená především nižší hmotnost, která se u Audi projevuje ztrátou 90 kg oproti předchůdci. Pětidveřová A3 s motorem 1,4 TFSI tak při nájezdu na váhu ukáže hodnotu pouze 1 205 kg.
Přečtěte si více: Detailní představení nového Sportbacku A3.
Audi Crosslane Coupé - koncept Q2
O konceptu Crosslane Coupe víme už od včera a znali jsme i některé technické parametry. Ne všechny detaily ale byly přesné a podle očekávání se ani počítačem upravený snímek v Paříži představenému konceptu úplně nepodobá, a tak to všechno dnes můžeme upřesnit.
Po stránce motorické vůz opravdu využívá hybridního pohonné ústrojí známého z modelu Audi A1 e-tron, tříválcový benzinový motor o objemu 1,5 l a dvojice elektromotorů pak terénnímu kupé dávají k dispozici celkový výkon 177 koní. To by mělo stačit na nejvyšší rychlost 182 km/h a zrychlení z klidu na stovku za pouhých 8,6 sekundy. Tuto disciplínu přitom můžete zvládnout i čistě na elektřinu, kdy se o rozjezd stará elektromotor o výkonu 116 koní. V takovém případě ovšem budete potřebovat 9,8 s.
To samozřejmě nezní nereálně, horší je to ale opětovně s udávanou spotřebou. Kapacita baterií 17,4 kWh je totiž nižší, než jsme původně odhadovali. Audi sice díky tomu zkrátilo teoretický elektrický dojezd na 86 km, průměrné spotřeby 1,1 l/100 km se ale drží jako klíště. Jak jsme si ovšem vysvětlili už u e-tronu, není tato hodnota reálně dosažitelná. Počítat byste tak měli spíše s pětinásobkem. Ovšem jen za předpokladu, že se budete držet zkrátka.
Přečtěte si více: Kompletní představení Audi Crosslane Coupé se spoustou oficiálních snímků.
Audi R8 2012 - facelift
Museli byste být asi hluší, slepí a možná ještě něco navíc, abyste nezaznamenali chystaný facelift er-osmičky. Audi nás sice v posledních letech oblažovalo hlavně elektrickým e-tronem, jeho sériová verze ovšem spolu s modernizací celé řady představena nebyla. Samotný facelift ale byl avizován samotnou automobilkou a i kdyby nebyl, rozličné špionážní fotky naznačovaly jeho blízkost i povahu.
Většina modifikací by se dala odbýt pár větami, na něco takového u nás ale nejste zvyklí. Podrobněji vzato se po stránce vzhledu stalo přesně to, co se stát mělo - novinky jsou postaveny hlavně kolem (standardně dodávaných) světlometů používajících výlučně světelné diody (LED), které poněkud mění vyznění přídě. Aby na to „ledky” nebyly samy, přidává se i lehce upravená maska chladiče s šesti horizontálními „žebry”, která jsou v případě desetiválcových verzí chromovaná. Lehce upravené jsou i vstupy chladícího vzduchu k brzdám s pro změnu trojnásobným žebrováním na každé straně. To už jsou ale jen detaily.
Podobně lze hovořit i o modifikacích zádě. Trochu jinak poskládaná světla, odlišné označení R8, přepracovaný difuzor, nové koncovky výfuků nebo opět jiné výdechy chladícího vzduchu, to je dost úprav naráz. Výraz zádě ale dramaticky nemění a jasněji patrný je snad jen jinak „pokroucený” difuzor.
Přečtěte si více: Kompletní podrobnosti o faceliftovaném Audi R8.
Audi RS5 Cabriolet
Otevřená RS5 se pyšní především atmosférickým 4,2litrovým motorem V8 o výkonu 450 koní, který vůz snadno dotlačí z nuly na stovku za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h, přičemž Audi udává průměrnou spotřebu 10,9 l/100 km. Mnohem podstatnější je ovšem zvuk, na který byl při vývoji kladen velký důraz. Audi dokonce vyrazilo za návštěvníky Londýna, aby vyzkoušelo, zda RS5 Cabriolet zní opravdu úchvatně.
Odpovědi odkazující na motocykly či závodní automobily potvrdily, že značka se vydala správným směrem. Tipující přitom ani netušili, že střecha čtyřmístného kabrioletu může v krytu před zavazadelníkem zmizet za pouhých 15 sekund. A to dokonce při rychlosti až 50 km/h. Ani poté však není nové Audi nepraktické. Vícevrstvé plátno si totiž z 380litrového prostoru zabere pouze 60 l.
Do prodeje půjde novinka již na počátku příštího roku, přičemž pro německý trh byla cena stanovena na 88 500 Eur, tedy asi 2,2 milonu Kč. Již ve standardu lze přitom počítat s pohonem všech kol (naladěným v poměru 40:60), 19palcovými koly, brzdami o průměru 365 mm, vyhřívanými sedadly nebo systémem monitorujícím jízdu ve správném pruhu.
Přečtěte si více: Celé představení RS5 Cabrio i s videem plným zvuku jejího osmiválce.
Audi S3 2013
Po stránce vzhledu není mnoho co řešit. Vůz už jsme mohli vidět na řadě špionážních snímků prakticky bez maskování a i kdyby k tomu nedošlo, Audi v posledních letech vážně nepatří mezi přeborníky v kreativitě. Vůz se tak na pohled od A3 vybavené paketem S-line odlišuje jen mírně, přesto se chlubí specifickým předním nárazníkem, na kterém ale více než jeho základní linie praští od očí chromované prvky zasahující prakticky všechna jinak „černá místa”. Hlavní světlomety jsou S3 standardně jedny z lepších s LED pro denní svícení, na boku pak nechybí vnější zpětná zrcátka s tradičními hliníkovými kryty a výraznější nástavce prahů. Vzadu si pak můžete všimnout střešního spojleru, jiného nárazníku s difuzorem a jinak řešený prostorem pro vyústění dvou dvojitých koncovek výfuků (u jiných S obvyklý prvek, u S3 premiéra). A abychom byli kompletní, celý vůz „obklopují” specifická 18" litá kola s pneumatikami 225/40 R18.
Jo všechno „své”, obáváme se však, že oproti variantám s paketem S-line poznají S3 jen fajnšmekři. A podobně by šlo hovořit i o interiéru. Tomu je vlastní nový volant s protivným zploštěním na spodní straně (má-li tedy kruh nějakou spodní stranu, což je právě problém tohoto řešení), pochopitelně i sportovní sedadla s širokými možnostmi čalounění (včetně prošívané kůže viditelné na snímcích), jiná řadička, pedály, „budíky” přístrojové desky s šedým pozadím a obložení palubní desky buď z leštěného hliníku nebo jakousi karbonovou imitací z černého pastu (na fotkách je vidět první možnost). Komu by nic z toho nevyhovovalo, Audi Exclusive bude jistě k službám...
Ne snad, že by S3 nebyla zajímavá na pohled, zajímavější je ale její technika. Vůz pochopitelně stojí na nové platformě MQB, která VW Group snižuje výrobní náklady a S3 provozní hmotnost. Vůz váží 1 395 kilogramů, což sice není úchvatně nízké číslo, je ale každopádně o 60 kilogramů nižší než u druhé generace. A když si k tomu dáte posun výkonu opačným směrem...
Přečtěte si více: Detailní představení třetí generace es-trojky.
Audi SQ5 TDI
Ostrá Q5 je nejen prvním „sportovním crossoverem” značky, ale i vůbec prvním „S”, jenž sází na naftový motor. Skousnut obě tyto novinky naráz bude pro konzervativněji smýšlející příznivce značky jistě tvrdý oříšek, ale co jim zbývá? Fráze o ose Ingolstadt-Mnichov jsou poněkud otřepané, ale pravdivé - pochybujeme o tom, že by SQ5 TDI vznikla, kdyby BMW letos nevyrukovalo dieselovými M včetně crossoverů jako X5 M 50d. Ale nechoďme už kolem horké kaše, pojďme se do ní rovnou ponořit.
Jak jistě tušíte, vůz vychází z faceliftované Q5, které přidává pár designových odlišností. Jsou až nad očekávání decentní - v zásadě jde pouze o masku chladiče oděnou do platinové šedi s matně hliníkovým lemováním, které je vlastní i krytům vnějších zpětných zrcátek, střešním ližinám a zadnímu difuzoru. Specifický je i střešní spojler a drobné odlišnosti bychom našli i na obou náraznících (ten zadní má tradiční dvě dvojité koncovky výfuků), ale že byste z dálky SQ5 jednoduše poznali... To se zkrátka říci nedá.
Specifika najdeme i v interiéru, ani zde ale nelze hovořit o divočejších změnách. Nejvíce citelná budou pro posádku sportovní sedadla čalouněná v kombinaci kůže/alcantara, nejviditelnější pro řidiče pak zřejmě upravená přístrojová deska s šedým pozadím „budíků” a bílými rafičkami. Zbylé novinky byste patrně bezpečně uhádli i bez dalších vodítek - sportovní volant, stejně pojatá hlavice řadící páky a obložení palubní desky.
Přečtěte si více: Všechny známé podrobnosti a snímky k ostrému Audi Q5 s dieselem.
Audi SQ5 TDI Exclusive
Audi v Paříži ukáže také SQ5 TDI Exclusive Concept, která vstoupí do prodeje o něco dříve než samotná SQ5. Honosit se bude hlavně cenovkou 92 000 Eur (přes 2,3 milionu Kč), která je o těžko pochopitelných 33 500 Eur vyšší než ta náležící „neexkluzivní SQ5”. Neskrývá se za ní přitom nic až tak extrovního.
Motorem je totiž už dobře známý 3,0 TDI biturbo s výkonem nejvýše 313 koní a točivým momentem až 650 Nm. Žádné změny dynamiky či jiných technických parametrů nepřicházejí v úvahu, tady se hraje pouze na styl. Ani ten přitom z uvolněných fotek nezáří - zvenku vůz dostal modrý lak Aral, který je ale jen o něco světlejší než běžně dostupná modrá, jsou tu také specifická litá kola. Uvnitř pak najdeme čalounění černou kůží Nappa, a to nejen na sedadlech, ale i na volantu či voliči automatické převodovky. Přidejte si bílé prošívání, čalounění stropu bílou Alcantarou a pár nápisů Audi navíc na místech jako vnitřní prahy. Tím specifikace oné exkluzivity víceméně končí.
Přečtěte si více: Další informace a fotky k „ekluzivní Q5”.
Následující >1 / 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB