Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek
12.9.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Bugatti, Caterham, Citroën, Dacia
- Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Chevrolet, Infiniti, Jaguar, Jeep
- Kia, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Maserati, Mazda
- Mercedes, Mini, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche
- Range Rover, Renault, Rolls-Royce, Seat, Smart, SsangYong, Suzuki
- Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
Tip na úvod: Nepřehlédněte ani náš fotospeciál s více než tisícem živých fotek z frankfurtského autosalonu, k dispozici je vám i galerie krásných hostesek z IAA 2013.
Projděte si také přehledy novinek za jednotlivé dny výstavy:
- Předvečer IAA plný prvních odhalení i novinek VW a Škody,
- První den výstavy se spoustou velkých premiér,
- Druhý den „Frankfurtu” se záplavou živých fotek a zajímavých ohlasů,
Doplněno 11.9., 10:30: Závěrečná finalizace, Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse - nové fotky a videa, Lexus GS 300h, Porsche - konec atmosférických motorů, Seat Leon ST - ceny, Škoda Fabia RS - žádná další generace, Škoda Rapid Spaceback - online konfigurátor.
Doplněno 11.9., 10:30: BMW C evolution, BMW i8 2014 - kompletní představení, Ferrari 458 Speciale - nové fotky a videa, Honda Civic Type-R 2015 - potvrzení techniky, Hyundai i10 2014 - kompletní představení, Kia Niro - kompletní představení, Kia Optima 2014 - kompletní představení, Maserati Quattroporte Diesel, Mercedes S Coupe - kompletní představení, Nissan X-Trail 2014, Porsche 918 Spyder - rekord Nordschleife, Renault Initiale Paris Concept - kompletní představení, Renault Mégane 2014 - podrobnější představení, Seat Leon TGI a TDI ecomotive, Suzuki iV-4 - kompletní představení, Škoda Rapid Spaceback - české ceny, VW e-Golf - kompletní představení.
Doplněno 10.9., 8:00: Audi Nanuk Quattro, BMW X5 Security Plus 2014, Bugatti Veyron Vitesse Legends Jean Bugatti - kompletní představení, Jaguar C-X17 - kompletní představení, Nissan Nismo Smartwatch, Nissan X-Trail 2014 - první fotky, Opel Monza 2013 - kompletní představení, Peugeot RCZ R - nové video, Porsche 918 Spyder - kompletní představení sériovky, Rolls-Royce Phantom Celestial, Škoda Octavia III GreenLine, Škoda Rapid GreenLine, Škoda Rapid Spaceback - nové fotky a video, Škoda Yeti 2014 - kompletní představení, VW Amarok Dark Label, VW e-up!- kompletní představení
Doplněno 9.9., 11:30: Audi A3 Cabrio 2014 - kompletní představení, Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition - první fotky a detaily, Citroën DS Faubourg Addict, Dacia Duster 2014 - kompletní představení, Infiniti Q30 - kompletní představení, Jaguar C-X17 - další uniklé fotky, Mercedes S Coupe Concept - první video, Renault Initiale Paris Concept - první fotky, VW Golf Sportsvan.
Rok se s rokem sešel a my zde opět máme... vlastně nemáme pařížský autosalon. Jak už asi dobře víte, konání druhého nejvýznamnějšího evropského autosalonu si mezi sebe již nějaký ten pátek dělí francouzská a hesenská metropole. A jelikož do země galského kohouta jsme se vypravili loni, letos přišla znovu řada na Frankfurt. Začínáme přitom už teď mít pocit, že novinek bychom na pětašedesátém ročníku Internationale Automobil-Ausstellung bychom mohli nalézt ještě více novinek než naposledy. Strádajícím evropským trhům je totiž třeba vlít novou krev do žil a německý autosalon je pro tuto příležitost ideální.
Jsme přitom opravdu zvědavi, zda se některé značce povede opravdu překvapit. Přeci jen slovo „únik“ jsme v posledních dnech zmínili častěji než za celé předchozí měsíce dohromady. A to se nám do nich naskládaly významné autosalony v Detroitu, v Ženevě, Šanghaji a v New Yorku. Automobilky navíc samy o sobě nehodlají vyčkat otevřený bran IAA a své novinky odhalují v průběhu celých prázdnin. Jen sezením u počítače ale autosalon rozhodně nehodláme pokrýt. Proto opětovně vysíláme do Frankfurtu část redakce s notesy a fotografickým nádobíčkem, abychom pro vás měli co nejčerstvější informace ze zákulisí, živé dojmy i snímky.
Pokud tedy chcete mít kdykoli před, během i po konání frankfurtského autosalonu 2013 dokonalý přehled o tom, co nového bude, je či bylo v Německu k vidění, uložte si odkaz na tento článek, který budeme jako každý rok aktualizovat pokaždé, kdy se objeví větší „salva” novinek. Tak jako dříve sdělujeme u každého zmíněného modelu jen to nejdůležitější, na veškeré podrobné informace vás ale dovedou patřičné odkazy. Momentálně už jsme na více než sto novinkách, ale než se k nim ale dostaneme, podívejme se na více detailů o autosalonu samém - to kdybyste se chtěli do Frankfurtu sami vypravit.
Kdy je možné autosalon IAA Frankfurt 2013 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
10. září 2013 (úterý): otevřeno od 8:00 do 19:00 hod
11. září 2013 (středa): otevřeno od 8:00 do 19:00 hod
Obchodní dny pro veřejnost:
12. až 13. září 2013 (čtvrtek, pátek): otevřeno vždy od 9:00 do 19:00 hod
Dny pro širokou veřejnost:
14. až 22. září 2013 (sobota až následující neděle): otevřeno vždy od 9:00 do 19:00 hod
Adresa výstaviště: Messegelände, Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327 Frankfurt n. M.
Ceny vstupného
První dva dny frankfurtského autosalonu, tedy 12. a 13. září, jsou považované za tzv. obchodní. Cena denního vstupného je tak zvýšena na 45 Eur (cca 1 170 Kč). Víkendové vstupné (14., 15., 21. a 22. září) pro dospělé pak činí 18 Eur (470 Kč), zatímco během pracovních dnů (od 16. do 20. září) cena lístku klesá na 13 Eur (340 Kč). Pro studenty je vše jednodušší, od 14. do 22. září platí za denní vstupné 7,50 Eur (200 Kč), děti do sedmi let mohou na autosalon gratis, stejně jako invalidé nebo postižení.
Kromě celodenního vstupného jsou v nabídce lístky na odpolední návštěvu (od 15 hod) za 8 Eur (210 Kč), dopředu přes internet je možné objednat rovněž tzv. dárkové vstupné. To platí v kterékoliv dva po sobě následující dny po celou dobu trvání autosalonu s výjimkou novinářských a obchodních termínů, přičemž vyjde na 18 Eur (470 Kč), plus 2,50 Eur (65 Kč) jako manipulační poplatek. Další informace, včetně těch, které vám pomůžou s ohledem na způsob vašeho příjezdu nebo příletu, můžete získat na webu autosalonu.
A teď už rychle k samotným novinkám, máme jich v zásobě opravdu dost.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
Abarth 595 50th Anniversary
Je více než symbolické, že přehled novinek nám otevírá právě Abarth. Patnáctého září totiž uplyne přesně 50 let ode dne, co ve Frankfurtu došlo představení původního Fiatu Abarth 595. Toto slavné výročí samozřejmě nezůstalo nepovšimnuto. Premiéru tak na stánku firmy bude mít nový model 595 50th Anniversary Edition. Ten vznikne v počtu 299 exemplářů, což žádný historický důvod nemá. Ke chlubení mezi přáteli to ovšem postačí, stejně jako upravený vzhled, jež pro změnu na originál odkazuje každým coulem.
Karoserie omezené série je tak vyvedena v matně bílém provedení, se kterým kontrastují červené pruhy, loga škorpiona a lemy 17palcových ráfků. Jejich velikost tu původní převyšuje, o poznání lepší účinek pak můžete očekávat také od standardních xenonových světlometů. Prosklená střecha se ale již k odkazům vrací, i když originál měl na tomto místě posuvné plátno.
Červeno-bílá kombinace pokračuje také v interiéru, kde ovšem prim hraje hlavně první odstín. Ten kromě středů předních sedadel a kompletní zadní lavice pokryl také palubní desku, do které je zasazen tříramenný volant se zploštělou spodní částí. Kromě toho pak nechybí ani sada hliníkových pedálů, kontrastní švy či bohatá výbava.
Přečtěte si více: Abarth přiveze do Frankfurtu i další speciální model 695 Maserati Edition.
Alfa Romeo Giulietta 2014 - facelift
Italský hatchback se nakonec nestal takovým úspěchem, jaký automobilka očekávala. Změnit by to ovšem mohl nový faceliftt. Mnoho zásadních změn ale neočekávejte, přestože tisková zpráva je pořádně obsáhlá. Zvenčí se totiž novinka liší prakticky jen přepracovanou čelní maskou, mlhovkami, zadními LEDkami nebo novými 16palcovými, 17palcovými a 18palcovými koly. Do portfolia barev pak přibyly tři odstíny (Bronze, Anodizzato Blue a Moonlight Pearl), tím ale venkovní změny hasnou.
Uvnitř budou cestující profitovat obzvláště z nového odhlučnění, které činí jízdu komfortnější. Dále se napříč celou modelovou řadou rozšíří nový multimediální systém Uconnect, který podle výbavy přiváží 5palcový nebo 6,5palcový displej. Nechybí ani nové volanty odkazující na tvar čelní masky, přepracované části palubní desky nabízející větší praktičnost nebo kvalitnější materiály čalounění. Lepší „tapecírung“ dostal i zavazadelník, jeho 350litrový objem však zůstává nezměněn.
Nejvýraznější novinku tak najdeme v motorovém prostoru, kde se objevuje dvoulitrový turbodiesel JTDM 2 produkující 150 koní a 380 Nm točivého momentu. Stavět má hlavně na nízké spotřebě a hlučnosti, přesné údaje však značka bohužel neudává. To platí také o přepracovaném benzinovém motoru 1,4 TB MultiAir, který by ve spolupráci s dvouspojkovým automatem TCT měl rovněž přivézt nižší žíznivost (a také lepší časy při akceleraci).
Přečtěte si více: Projděte si veškerá data týkající se nové Alfy Romeo Giulietta.
Alpina D3 Bi-Turbo 2014
Zatímco v Ženevě představila Alpina benzinový model B3 Bi-Turbo o výkonu 410 koní, do Frankfurtu přiveze tato samostatná automobilka (a nikoliv tuningová firma, za kterou ji mnozí považují) nový model D3 BiTurbo. Ten používá stejný, dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, jaký známe z modelů D5 Bi-Turbo a XD3 Bi-Turbo. To znamená, že trojka dostane výkon 350 koní a točivý moment 700 Nm.
Zrychlení na stovku se tak odehraje za 4,6 sekundy a vůz se zvládne, nebrzděn omezovačem, rozjet až na 278 km/h. Na nafťák nesporně velmi solidní hodnoty, přitom typičtější přednost dieselů má zůstat zachována - pokud si na tuhle dynamiku necháte zajít chuť, zvládne aut jezdit i za 5,3 l nafty na 100 km.
V případě vzhledu překvapí leda to, že auto se prezentuje jako sedan i kombík v bílé a černé barvě, což nejsou typické odstíny Alpiny. Tím nicméně nečekané končí, jinak vůz sází na designové prvky B3, zejména pak přepracované nárazníky, typická alpiňácká kola a pár dalších detailů. Do interiéru sice nevidíme, také tam ale výrobco-úpravce avizuje klasiku v podobě rozličnými způsoby pozvednutého luxusu.
Přečtěte si více: Známe podrobnosti o nové Alpině vybavené šestiválcovým dieselem.
Aston Martin Vanquish Volante
Jmenuji se Volante, Aston Martin Vanquish Volante, a jsem nejtužším otevřeným modelem v celé firemní historii. Takto nějak by vypadalo představení nového britského kabrioletu, pokud bychom parafrázovali nejslavnějšího uživatele Astonů. Za tím vším se ovšem neskrývá pozlátko marketingu, ale fakt, že automobilka využila u čtvrté generace platformy VH (Vertical Horizontal) karbonové komponenty a především techniku lepení, jaká je zatím známa pouze z leteckého průmyslu. Díky tomu otevřený model ve srovnání s kupé přibral jen o 9 kil (celkem váží 1 844 kg), přičemž jeho torzní tuhost se oproti předchozímu DBS Volante navýšila o 14 %.
To by mělo přispět hlavně k lepšímu průjezdu zatáčkami a čitelnosti, i proto Vanquish Volante dostal takřka ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 51:49. To spolu s překalibrovanými pružinami a tlumiči přibližuje kvalitu jízdu té, kterou si mohou užívat řidiči kupé. Z toho Volante podědilo šestilitrový dvanáctiválcový motor AM1, který produkuje 573 koní v 6 750 otáčkách a 620 Nm točivého momentu při 5 500 ot./min.
Přenos výkonu na zadní kola má na starosti automatická převodovka Touchtronic 2, přičemž stovku pokoří vůz za 4,1 sekundy a nejvýše se rozjede na 295 km/h. Navzdory mírně vyšší hmotnosti a horší aerodynamice je na tom stejně jako kupé. Přesný koeficient aerodynamického odporu Aston Martin neuvádí, ke změně ale muselo dojít vlivem jiného sklonu čelního okna, které navíc nabízí prosklení až k okraji rámu - což se u Britů stalo poprvé.
Přečtěte si více: Úplné představení inovovaného provedení otevřeného Vanquishe.
Audi A3 Cabrio 2014 - nová generace
Novou generaci A3 Cabrio jsme vám mohli ukázat už dříve, o oficiální představení se ale nejednalo. Přesto jsme tento únik nazvali mimořádně nepřekvapivým, neboť vzhled vozu byl, zvláště po premiéře sedanu, velmi vyzpytatelný, však si realitu srovnejte s někdejšími ilustracemi. Přesto pochopitelně nemůžeme zanedbat oficiální odhalení, které vůz mělo učinit věcí zcela veřejnou v noci ze soboty na neděli. A protože nyní máme nedělní ráno, nezbude nám, než si o novém kabrioletu říci vše známé - minimálně po technické stránce to nuda nebude.
Designu se tentokrát podrobněji věnovat nebudeme, tady zkrátka není co řešit. Interiér se oproti ostatním provedením A3 nezměnil prakticky vůbec, exteriér jen tak, jak musel. Už včera jsme naznačovali, že zřejmě nejvýmluvnějším poznávacím znamením nového kabria bude jeho podobnost s jinými eSkovými modely, i když nebude vyrobeno zrovna v provedení S. Hliníkové kryty vnějších zpětných zrcátek to tedy nejsou, obdobný lem okolo prostoru pro cestující ale ano, a máme pocit, že i eliminace části chromovaných prvků na přídi míří stejným směrem.
Zajímavější je technický rozbor, neboť A3 Cabrio je vůbec prvním autem koncernu Volkswagen na platformě MQB. Ta proslula svou lehkostí, která i silnějším vozům typu Škoda Octavia RS ponechává prostor dynamicky vyniknout s relativně nízkým výkonem. „Dekapitace kastle” ale může kvůli nutnosti vyztužit jej něčím jiným než střechou způsobit, že lehkost bude ta tam a nejnovější verze A3 ukazuje, jak dobře to bude možné právě u platformy MQB.
Přečtěte si více: Úplné představení nového kabrioletu řady A3.
Audi A3 1,6 TDI ultra
Audi je jednou z těch značek, pro které slovo hmotnost není jen prázdným pojmem, alespoň ve světě závodních strojů. Menší počet kil se totiž nerovná pouze lepším jízdním vlastnostem a rychlejšímu tempu vůbec, ale také vyšší provozní efektivitě spotřebě. Díky tomu byla v loňském roce představena nová řada „ultra“, která byla zaměřena právě na závody. Konkrétně na model R18 ultra určený pro závody série Le Mans.
Z Le Mans tak řada „ultra“ začala mířit na běžné silnice, s modelem Audi TT ultra quattro však německá automobilka spíše jen testovala reakce diváků. S nejnovějším vozem A3 1,6 TDI ultra se ale zaměřuje rovnou na jejich peněženky. Třídveřový hatchback a pětidveřový Sportback jsou totiž prvními sériovými odlehčenými vlaštovkami, které si můžete koupit.
Díky odlehčení, snížení podvozku o 15 mm a instalaci pneumatik o rozměru 205/55 R16, které se mají vyznačovat nižším valivým odporem, si přitom tyto modely řeknou o pouhých 3,2 l/100 km. Jsou tedy o šest desetin úspornější, přestože po stránce cenové mají v Německu vyjít na 25 200 Eur (cca 655 200 Kč).
Přečtěte si více: Podívejte se, jakým způsobem probíhala u Audi A3 dieta.
Audi A8 a S8 2014 - facelift
Po stránce rozměrů se německé novinky prakticky nezměnily, pod kapotou ale nezůstal kámen na kameni. Jedním z hlavních pilířů je přitom lehká konstrukce. Audi A8 3,0 TFSI se základním rozvorem tak váží 1 830 kg, což představuje prim mezi luxusními limuzínami vybavenými pohonem všech kol. Navíc, ve srovnání s předfaceliftovou verzí v tomto ohledu evidujeme 75kilovou dietu.
Souběžně s nižší hmotností se ovšem navýšila síla motorů. Šestiválec 3,0 TDI tak disponuje výkonem 258 koní (+8 k), osmiválec 4,2 TDI byl naladěn dokonce na 385 koní (+35 k). Mezi benzinovými agregáty je pak možné sáhnout rovněž po šestiválci a osmiválci, z nichž ten méně potentní (3,0 TFSI) produkuje 310 koní (+20 k). U motoru 4,0 TFSI pak evidujeme nový výkon 435 koní (+15 k).
Tento čtyřlitrový osmiválec ovšem existuje ještě v jednom naladění, a to pod kapotou modelu S8. Zde nabízí 520 koní, které modelu umožňují zrychlit z klidu na stovku za 4,2 s, zatímco průměrná papírová spotřeba činí jen 10,1 l/100 km. Pokud se ovšem rozhodnete tento potenciál nevyužít, dokáže vůz polovinu válců deaktivovat a tím snížit spotřebu. A to přibližně o nějakých 10 procent.
Přečtěte si více: Detailní představení všech inovovaných verzí Audi A8, včetně vrcholného modelu W12.
Audi Nanuk Quattro - koncept
Pamatujete se na koncept Parcour, který byl hlavní hvězdou ženevského stánku Italdesignu? Zaujal i nás a už tehdy jsme spekulovali, zda i u Giugiara jen tak zacvičili, nebo jestli to náhodou není předobraz nějakého Lamborghini. Minuli jsme, ale ne o mnoho. Parcouru se ujalo Audi a na jeho základu vznikl Nanuk Quattro, v tuto chvíli jen jako koncept.
Největší změnou, která, kromě vzhledu, oba koncepty rozlišuje, je použitý motor. Parcour poháněl benzínový desetiválec z Gallarda, pod průhledným krytem za zadními sedaly Nanuku trůní také desetiválec, tentokrát ale dieselový. Jeho výkon dosahuje 400 kW a dvě turba z něj vytlačí přesně 1 000 Nm při 1 500 ot/min. Za motorem našel své místo sedmistupňový S-tronic přenášející točivý moment na systém pohonu všech kol.
Přestože Nanuk není žádný drobek, v základu váží okolo 1,9 tuny, sprint na 100 km/h dá za 3,8 s a umí se rozjet až na 305 km/h. A to vše (nebo spíše leccos, jen to ne) při kombinované spotřebě 7,8 l nafty na 100 km. Je asi vážně jasné, že buď se jede 300 nebo za sedm, najednou to nepůjde.
Přečtěte si více: Úplné představení zmrzlinářského auta Audi.
Audi Sport Quattro - nový koncept
V Ingolstadtu vidí sportování očividně jinak než v Mnichově. Když jsme nedávno zmiňovali příchod nové verze konceptu Audi Sport Quattro, hovořili jsme o něm také jako o možném konkurentovi hybridního BMW i8. Tím se ale zřejmě stane jen stěží, neboť v oficiálních technických údajích tak můžeme vedle hmotnosti spatřit nepěkných 1 850 kilogramů.
Neznamená to přitom, že by u Audi zapomněli na karbonová vlákna či jiné lehké materiály. Vyrobeny jsou z nich ale víceméně jen přední nástavec nárazníku a zadní difuzor, zatímco u zbytku konstrukce byly spíše použity vysokopevnostní ocel a hliník. Novinka ovšem pod svým kabátem zaměstnává hybridní ústrojí. A ne zrovna malé. Vpředu totiž trůní přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 560 koní. Mezi něj a osmistupňový automat pak byl zakomponován elektromotor produkující 150 koní, který šťávu odebírá z lithium-iontových baterií o kapacitě 14,1 kWh. Hmotnost toho všeho již Audi nezmiňuje, rozhodně ale nebude malá.
Co ovšem víme, to je celkový výkon soustavy i jízdní parametry konceptu. Tak tedy, se silou 700 koní se jedná o nejvýkonnější Audi, jaké kdy bylo vyrobeno. Překvapením tak asi nebude zrychlení na stovku za 3,7 sekundy a nejvyšší rychlost 305 km/h. Stejně jako vás asi nebude šokovat udávaná spotřeba 2,5 l/100 km a elektrodojezd 50 km. Zatímco v druhém případě se daného údaje možná dočkáme alespoň při extrémně pomalé jízdě, ten první je zcela nereálný.
Přečtěte si více: Máme pro vás další podrobnosti o technice rivala pro BMW i8.
Audi TTS Competition
Od roku 1998 vzniklo již půl milionu exemplářů kupé a roadsteru Audi TS. Není proto divu, že se německá značka rozhodla tento významný milník oslavit speciální verzí TTS Competition. Ta z prozaického důvodu vznikne v 500 kusech, přičemž vůči standardu se bude lišit hlavně lakem, který dostanete ve žlutém odstínu Imola nebo šedém Nimbus.
Roadster pak s touto exkluzivní barvou bude moci spárovat černou nebo šedou střechu, mimo to pak pro obě verze zůstává vyhrazené napevno uchycené zadní křídlo a 19palcová kola Rotor obutá v pneumatikách o rozměru 225/35.
Uvnitř TTS Competition nabízí šedé kožené čalounění s kontrastními a ozdobnými švy ve žlutém odstínu. Nechybí ani ozdobné prahy s nápisem „1 of 500“, do standardu se pak dostaly i zadní parkovací senzory. Tím ale odklon od série končí, po stránce mechanické očekávejte pod kapotou kupé i Roadsteru vždy čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 272 koní.
Přečtěte si více: Kompletní prezentace Audi TTS Competition.
Následující >1 / 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 5 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 6 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 8 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 9 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch