Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor
21.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kromě stavebních úprav trati budou pro větší bezpečnost mít auta méně přítlaku a méně přilnavé pneumatiky. A budou o desetinu slabší co do výkonu.
Příští ročník čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu se pojede se slabšími vozy. Organizátoři budou vyžadovat desetiprocentní snížení výkonu ve čtyřech nejvyšších třídách - SP9/GT3, SP7, SP-Pro a SP-X. Cílem je auta zpomalit a tím zvýšit bezpečnost na trati. I tohle je jedna z reakcí na tragickou nehodu z letošního března, podobně jako probíhající stavební úpravy trati.
Během příštího roku přibudou také další omezení na aerodynamice a světlá výška aut bude muset být větší, což by mělo snížit přítlak. Změní se i pravidla pro pneumatiky; nebude již možno používat experimentální směsi a „extrémní”, extra přilnavé pneumatiky. Detaily zatím nejsou známy.
Podle Hanse-Joachima Stucka, dlouholetého závodního jezdce a člena vyšetřovacího týmu u výše zmíněné nehody, musí dodavatelé a týmy spolupracovat tak, aby auta nebyla každý rok o několik vteřin rychlejší. To ovšem jde zcela proti principu závodění, kdy každý chce být co nejlepší a vývoj techniky s tím musí kráčet ruku v ruce.
Podobně také nařízení používání pneumatik s nižší než maximální možnou přilnavostí je diskutabilním krokem, protože na rovinkách to auta zpomalí jen stěží. A menší přítlak také znamená na rovinkách větší rychlost. Se současnými omezeními rychlosti týmy zvyšovaly přítlak svých aut, aby ho využily také v zatáčkách. Cílem opatření je tak patrně zejména zpomalit auta právě zde či na horizontech, nejsme si ale jisti, jestli samotné zpomalení - jistě ne zásadní - něco podobného změní. Jezdci budou řešit stejné situace na té samé hranici možností, akorát v o pár km/h nižších rychlostech. To teoreticky následkům potenciální nehody pomoci může, jestli ale na Flugplatzu ztratíte nad vozem kontrolu ve 207 nebo 200 km/h se nezdá být zase tak podstatné.
I dnes pochopitelně existují určité regulace, tyto lze vnímat jako jejich zpřísnění, nikoli zavedení úplně nových. Jaký budou mít reálný přínos, se nechme překvapit.






V příštím roce budou vozy GT3 na Ringu pomalejší
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nové vrcholné SUV Nissanu nedostane motor, ve který všichni doufali, z vysvětlení manažera jde hlava kolem
13.11.2025
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
13.11.2025
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
13.11.2025
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
