Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auta Googlu už testují v provozu ve své kůži, prý nemají volant
21.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta Googlu už jezdí v provozu ve svých svérázných karoseriích. Prý bez volantu, mají ale mít jakýsi joystick a do kabin není na fotkách pořádně vidět.
Koalu připomínající auto Googlu, které jezdí na elektřinu a nemá volant ani pedály, se představilo už před víc než rokem. Tehdy to byl prototyp, který jezdil jen po parkovišti, protože na veřejné silnice nemohl. Jedním z důvodů bylo právě to, že neměl volant ani pedály, nebylo jak ho manuálně ovládat v případě, že by počítačové řízení selhalo či že by nastal jakýkoliv jiný problém.
Google k testování svých autopilotních technologií používá povětšinou vozy Toyota Prius a Lexus RX, kterým bylo autonomní řízení dodatečně doinstalováno. Druhý prototyp hezounkého auta Googlu, představený na sklonku loňského roku, už volant a pedály měl, a to proto, aby mohl v rámci testování jezdit po veřejných silnicích.
Právě na silnicích Kalifornie bylo tohle auto nedávno několikrát spatřeno. Jenže to podle dostupných zpráv nebyla verze s volantem, ale ta bez volantu, nebo volant aspoň nebyl zvenčí vidět. Obrázky níže nejsou moc dobré a na prostor před člověkem na levé straně auta není moc vidět, takže tahle auta klidně nějaký malý volant mít mohou, jen ho nevidíme - a neviděli ho ani ti, co pořídili tyto fotografie.
Obrázky se dostaly i na Google+, kde lidé vyjadřují znepokojení nad tím, že tahle auta jezdí v provozu bez volantu. Jeden z těch, co fotky sdíleli, ovšem uvedl, že v autě bylo něco jako joystick. K čemu to může sloužit, nevíme, Google přesné informace o funkci auta z pochopitelných důvodů nezveřejňuje, ale dost pravděpodobně to mělo co dělat s řízením. Kdyby totiž Google pustil do provozu auta bez možnosti je ovládat člověkem, vystavoval by se asi dost tvrdému postihu ze strany úřadů. A pokud mají být ovladatelná lidskou bytostí, tím ovládáním jistě nemusí být jen volant...
Tyhle prototypy Googlu prý nemají volant, do kabin ale není pořádně vidět
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 11 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva