Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včera | Petr Miler
„Tak to tu skončete a všechno mi to naložte,” přibližně takto byla ukončena tři měsíce trvající snaha prodat nepochybně daleko největší sbírku monopostů Formule 1. Ta dosud patřila tomu nejpovolanějšímu ze všech - strůjci úspěchu tohoto sportu, Berniemu Ecclestonovi.
Bernie Ecclestone není a nikdy nebyl široce populární figurou. Je to jeden z těch velmi sebevědomých, diktátorsky jednajících, bezohledných obchodníků, ale ruku na srdce - bez něj by se z Formule 1 nikdy nestalo to, čím je dnes. Podobně smýšlející lidé nemusí být oblíbení, ale ve výsledku se starají o něco, co oblíbené je. Však co zbyde třeba po takovém Thomasi Schäferovi ve Volkswagenu? Trojice záchodů místo dvojic? A co v něm zbylo po Ferdinandu Piëchovi? Jsou to jiné manažerské galaxie, přitom Piëch byl dalším z těch, na které se nelichotivá adjektiva výše zmíněného typu lepila jedno za druhým.
Pokud má být něco vybudováno, bez silných osobností to nejde. A takové se obvykle nestanou silnými, pokud berou příliš mnoho ohledů na své okolí - je to tak, ať už se nám to líbí nebo ne. Co stvořil Bernie Ecclestone, je fascinující věc i obchodně, a velmi dobře živ z toho bude nespočet lidí, dokud s tím nezačnou dělat něco jako Schäfer s Volkswagenem. V neposlední řadě z toho byl a je dobře živ také sám Ecclestone.
Za svůj život nastřádal mnohamiliardové jmění, které utrácel mimo jiné za to, co miloval - samotné ef-jedničky. Že to dělá, se vědělo, že má sbírku jako málokdo, se vědělo, co ale skutečně poskládal, jsme se dozvěděli až loni v prosinci, kdy se ji rozhodl prodat. Nebudeme opakovat už řečené, podívejte se do předchozího článku, je to ale fascinující, naprosto neopakovatelná kolekce nejlepších formulí ze všech ér tohoto sportu.
Každou jednu z nich by si přál mít doma nejeden zámožný sběratel, Ecclestone ale primárně chtěl, aby ji někdo koupil celou. A to už byl oříšek. Prodejem byl pověřen Tom Hartley mladší, se kterým jsme čas od času v kontaktu i kvůli jiným prodejům, a tak jsme se v mezičase ptali, jak se prodej vyvíjí. Moc dobře ne - najít někoho, kdo by za 69 aut dal asi 15 miliard korun, se nedařilo, a tak se Hartley začal zabývat myšlenkou aukční prodeje jedné Ecclestonovy ef-jedničky za druhou. Nakonec to nebylo nutné.
Jak nám sám oznámil, celou kolekci nakonec koupil Mark Mateschitz, 32letý dědic Red Bullu, nynější majitel poloviny nápojového impéria. Kolik přesně za ni dal, nám nebylo řečeno, potvrzena ale byla suma, která v českých korunách převyšuje 10 miliard Kč. Ecclestone je prý rád, že se nakonec sbírka prodala celá, Mateschitz pak slibuje, že si ji na rozdíl od Bernieho nenechá jen pro sebe a využije ji pro soukromé muzeum, kde si všechny skvosty budou moci prohlédnout i běžní smrtelníci. Skoro se chce dodat, že už se nemůžeme dočkat, tolik ef-jedniček historického významu nikdo jiný nemá a mít ani nemůže, Bernie jich prostě vykoupil většinu.










A je prodáno. Světe div se, ale celá kolekce nakonec má jediného nového majitele, dědice rakouské části Red Bullu. Foto: Tom Hartley Jnr. Sales, tiskové materiály
Zdroj: Tom Hartley Jnr. Sales
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejnovější články
Z ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
před 2 hodinamiTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
před 3 hodinamiNové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na věci, na které jste neměli. A co to má zádi?
před 5 hodinamiVážně je to jen cenou? VW prodává svůj klíčový elektromobil v Číně za 380 tisíc Kč, přesto je to totální propadák
před 6 hodinamiŠéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva