Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi TT RS Plus: výkon až 385 koní a karbonová dieta k tomu
27.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malé kupé s řadovým pětiválcem se ve speciálním provedení Plus svými výkony dotáhne na Porsche 991 Carrera S. To vše díky odlehčení a posílení motoru.
Provedení „Plus“, jako finální a silnější verze modelů RS, nemá u Audi nijak velkou tradici. Dosud existují pouze dva takto označené vozy. Sedan resp. kombi Avant minulé a předminulé generace typové řady RS6, v posledním případě s výkonem zvýšeným ze 450 na 480 koní. Už brzy by měl být k mání další stroj - TT RS Plus, o němž jsme již jednou psali, když se objevil údajně interní dokument automobilky s velmi stručnými technickými parametry.
Podle nových informací byla existence tohoto vozu potvrzena, aktuálnější zpráva ale přináší poněkud jiné údaje. Původně měl výkon přeplňovaného řadového pětiválce vzrůst z 340 na 360 koní. Teď se hovoří o zvýšení až na 385 koní. A to znamená, že malé kupé by nabídlo agregát se 155 koňmi na litr.
Ani výkonová hmotnost by neměla být vůbec špatná. TT RS Plus má být totiž odlehčeno použitím karbonových komponentů a vyjmutím zadních sedaček, což má celkově ušetřit nezanedbatelných 60 kg. Tím se toto Audi dostane na váhu 1 390 kg a bude mít 277 koní na tunu. Verze Plus se tímto téměř dotáhne na Porsche 991 Carrera S a díky pohonu všech kol lze předpokládat, že se na stovku dostane za přibližně 4,3 sekundy (standardní to zvládne za 4,5 s). A to je lepší čas potřebný k akceleraci na 100 km/h, než potřebuje třeba Mercedes C 63 AMG Coupé nebo nové BMW M5.






Řadový pětiválec ve verzi TT RS Plus určitě posílí - jen se zatím neví, jestli na 360 nebo až 385 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 6 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva