Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi TT 1,8 TFSI 2015: nový základ má dosud nejnižší výkon i cenu
23.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S příchodem 180 koní je u kupé spojen sprint na stovku za 6,9 sekundy. Na českém trhu by tento model měl stát lehce přes 900 tisíc Kč.
O nových verzích třetí generace Audi TT jsme se v poslední době zmiňovali hned několikrát. Kromě absolutního vrcholu RS, který počítá s příchodem přeplňovaného 2,5litrového pětiválce, přitom řeč přišla i na variantu TTQ, jenž by chtěla profitovat ze stávajícího boomu crossoverů a SUV. Příchod obou těchto variant je ovšem hudbou vzdálené budoucnosti. To ovšem neznamená, že by Audi neosvěžilo nabídku již nyní.
Aktuálně tak na německý trh míří provedení 1,8 TFSI, které počítá s nižším výkonem než dosud nabízený dvoulitr. Pod pravou nohu dostáváte „pouze“ 180 koní a 250 Nm, očekávat tak lze zhoršení jízdní dynamiku. Ani poté ovšem Audi TT nebude možné považovat za pojízdnou šikanu, neboť takové kupé osazené manuálem pokoří stovku za 6,9 sekundy a s automatem S tronic o desetinu pomaleji.
Se slabší pohonnou jednotkou bude nabízen rovněž Roadster, u kterého lze očekávat 7,2sekundovou, respektive 7,3sekundovou akceleraci. Stát vás přitom bude 34 500 Eur (cca 945 500 Kč), zatímco za model s pevnou střechou dáte 32 100 Eur (880 000 Kč). Oproti výkonnějším verzím tak ušetříte 79 500 Kč, česká cena ale bude nejspíš o něco vyšší než u našich západních sousedů.
Aktuálně je benzinové Audi TT s benzinovým dvoulitrem nabízeno za 999 900 Kč, s příchodem nového motoru by tak mohlo startovat někde okolo 920 tisíc korun. Zda se ale tato skutečnost potvrdí, to zatím není jisté. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že s motorem 1,8 TFSI je spojena i vyšší papírová spotřeba, která by v průměru měla činit 7 až 7,6 l/100 km.












Audi TT bude nově k mání s motorem 1,8 TFSI. Cena přitom oproti dvoulitru poklesne o 80 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva