Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi TT 1,8 TFSI 2015: nový základ má dosud nejnižší výkon i cenu
23.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S příchodem 180 koní je u kupé spojen sprint na stovku za 6,9 sekundy. Na českém trhu by tento model měl stát lehce přes 900 tisíc Kč.
O nových verzích třetí generace Audi TT jsme se v poslední době zmiňovali hned několikrát. Kromě absolutního vrcholu RS, který počítá s příchodem přeplňovaného 2,5litrového pětiválce, přitom řeč přišla i na variantu TTQ, jenž by chtěla profitovat ze stávajícího boomu crossoverů a SUV. Příchod obou těchto variant je ovšem hudbou vzdálené budoucnosti. To ovšem neznamená, že by Audi neosvěžilo nabídku již nyní.
Aktuálně tak na německý trh míří provedení 1,8 TFSI, které počítá s nižším výkonem než dosud nabízený dvoulitr. Pod pravou nohu dostáváte „pouze“ 180 koní a 250 Nm, očekávat tak lze zhoršení jízdní dynamiku. Ani poté ovšem Audi TT nebude možné považovat za pojízdnou šikanu, neboť takové kupé osazené manuálem pokoří stovku za 6,9 sekundy a s automatem S tronic o desetinu pomaleji.
Se slabší pohonnou jednotkou bude nabízen rovněž Roadster, u kterého lze očekávat 7,2sekundovou, respektive 7,3sekundovou akceleraci. Stát vás přitom bude 34 500 Eur (cca 945 500 Kč), zatímco za model s pevnou střechou dáte 32 100 Eur (880 000 Kč). Oproti výkonnějším verzím tak ušetříte 79 500 Kč, česká cena ale bude nejspíš o něco vyšší než u našich západních sousedů.
Aktuálně je benzinové Audi TT s benzinovým dvoulitrem nabízeno za 999 900 Kč, s příchodem nového motoru by tak mohlo startovat někde okolo 920 tisíc korun. Zda se ale tato skutečnost potvrdí, to zatím není jisté. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že s motorem 1,8 TFSI je spojena i vyšší papírová spotřeba, která by v průměru měla činit 7 až 7,6 l/100 km.
Audi TT bude nově k mání s motorem 1,8 TFSI. Cena přitom oproti dvoulitru poklesne o 80 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis