Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi skutečně kupuje výrobce motocyklů Ducati, za 21,5 miliardy
19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá automobilka Audi se už brzy zařadí vedle značek Honda, Suzuki nebo BMW coby výrobce sportovních motorek.
AMG poslední dobou často a rádo nechávalo vidět své vozy ve společnosti strojů značky Ducati. Ať už tyto mediální pseudo-námluvy znamenaly cokoli, další už se konat nebudou. Italskou motocyklovou manufakturu vyfouklo sportovní divizi Mercedesu přímo pod nosem Audi.
Tehdejší předseda představenstva koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch už před několika lety vyslovil přání mít ve svém portfoliu italského výrobce motorek a padlo přitom i jméno Ducati. Pochybnosti finančních analytiků tuto transakci tehdy nedoporučili. Co se ve Wolfsbugru změnilo, to přesně nevíme, každopádně jednomu z vůdců automobilového impéria to snad ani nemohlo vyjít lépe - Ducati si nadělil ke včerejším narozeninám.
Finanční podrobnosti Audi v oficiální tiskové zprávě neuvádí, z Ingolstadtu ale unikla informace, že převzetí firmy bude stát 860 milionů euro, v přepočtu dvacet jedna a půl miliardy korun. Nemalá část těchto prostředků ale bude použita na umoření dluhu Ducati, který by se měl v současnosti pohybovat ve výši až 200 milionů euro (5 miliard Kč).
Již z těchto čísel můžeme vidět, že VW přebírá prostřednictvím své dcery podnik, který když už nevyráběl další ztrátu, tak rozhodně nebyl ve formě. Loni sice Ducati vyrobila 42 tisíc motorek a utržila za ně celkem 480 milionů eur, ale to jsou pouze tržby.
Proč se tedy VW a Audi odhodlaly uzavřít tento obchod? S jistou nadsázkou by se dalo říci, že koncern Volkswagen miluje italské výprodeje. Pro Ingolstadt takto pořídil Lamborghini, pro sebe studio Italdesign a Porsche už brzy získá okruh Nardo. Akvizice Ducati byla ovšem z těch, které by se daly označit za zabití dvou much jednou ranou - Audi odstavilo Mercedes a jeho AMG na vedlejší kolej a zároveň získalo špičkovou značku proti strojům BMW.


Jak moc je pro VW a Audi důležité vyrábět motorky? Asi docela hodně. Ducati je stálo v přepočtu téměř 22 miliard korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB