Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi skutečně kupuje výrobce motocyklů Ducati, za 21,5 miliardy
19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá automobilka Audi se už brzy zařadí vedle značek Honda, Suzuki nebo BMW coby výrobce sportovních motorek.
AMG poslední dobou často a rádo nechávalo vidět své vozy ve společnosti strojů značky Ducati. Ať už tyto mediální pseudo-námluvy znamenaly cokoli, další už se konat nebudou. Italskou motocyklovou manufakturu vyfouklo sportovní divizi Mercedesu přímo pod nosem Audi.
Tehdejší předseda představenstva koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch už před několika lety vyslovil přání mít ve svém portfoliu italského výrobce motorek a padlo přitom i jméno Ducati. Pochybnosti finančních analytiků tuto transakci tehdy nedoporučili. Co se ve Wolfsbugru změnilo, to přesně nevíme, každopádně jednomu z vůdců automobilového impéria to snad ani nemohlo vyjít lépe - Ducati si nadělil ke včerejším narozeninám.
Finanční podrobnosti Audi v oficiální tiskové zprávě neuvádí, z Ingolstadtu ale unikla informace, že převzetí firmy bude stát 860 milionů euro, v přepočtu dvacet jedna a půl miliardy korun. Nemalá část těchto prostředků ale bude použita na umoření dluhu Ducati, který by se měl v současnosti pohybovat ve výši až 200 milionů euro (5 miliard Kč).
Již z těchto čísel můžeme vidět, že VW přebírá prostřednictvím své dcery podnik, který když už nevyráběl další ztrátu, tak rozhodně nebyl ve formě. Loni sice Ducati vyrobila 42 tisíc motorek a utržila za ně celkem 480 milionů eur, ale to jsou pouze tržby.
Proč se tedy VW a Audi odhodlaly uzavřít tento obchod? S jistou nadsázkou by se dalo říci, že koncern Volkswagen miluje italské výprodeje. Pro Ingolstadt takto pořídil Lamborghini, pro sebe studio Italdesign a Porsche už brzy získá okruh Nardo. Akvizice Ducati byla ovšem z těch, které by se daly označit za zabití dvou much jednou ranou - Audi odstavilo Mercedes a jeho AMG na vedlejší kolej a zároveň získalo špičkovou značku proti strojům BMW.


Jak moc je pro VW a Audi důležité vyrábět motorky? Asi docela hodně. Ducati je stálo v přepočtu téměř 22 miliard korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 3 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 7 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva