Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi S6, S7, S8 a RS6 dostanou jediný motor v řadě naladění
18.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tak trochu jako chlouba současných trendů přijedou nová ostrá Audi řad A6, A7 a A8. Všechna se dočkají přeplňovaného osmiválce o objemu 4,0 litru a výkonu od 440 do 600 koní.
Tvrdí to alespoň německý Auto Bild, kterému se prý dostaly do rukou specifikace chystaných ostrých modelů Audi S6, S7, S8 a RS6 a ví i to, kdy můžeme čekat jejich příchod na trh.
Jako první se z této čtveřice má představit světu již letos ve Frankfurtu nová S8, tedy (v rámci možností) ostrá verze luxusního sedanu A8. Tento model měl vždy trochu problém s identitou, neboť si poněkud „lezl do zelí” s dvanáctiválcovou A8 L 6,0 W12 quattro a situace se zřejmě bude opakovat. Současná A8 W12 disponuje motorem o objemu 6,3 litru s dvanácti válci ve čtyřech řadách a výkonem rovných 500 koní. S8 má podle německých kolegů dostat nový vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru se dvěma turby, který se má v jejím případě postarat též o 500 koní výkonu. Jakkoli obě auta nabídnou jistě odlišné naladění, zájem zákazníků o ně se bude zřejmě částečně překrývat i tak.
Největší novinkou další generace S8 bude právě motor, který ctí nejvyšší hodnoty současného automobilismu - úsporu nákladů a nízkou papírovou spotřebu. S menším objemem a přeplňováním bude prý o 20 procent méně lačný po palivu než dosavadní atmosférický pětilitrový desetiválec, zcela jistě to ale bude platit jen při klidné jízdě. Při ostřejším svezení totiž starší motor v naladění, v jakém měl pro S8 (450 koní) nebyl vůbec náročný na palivo, což u přeplňovaného čtyřlitru bude platit jen stěží. Vůz bude vzhledem k vyššímu výkonu pochopitelně o něco rychlejší, o přesun všech koní na kola se postará osmistupňový automat Tiptronic a stálý pohon všech kol.
A kde je ona úspora nákladů? Úplně stejný motor mají podle německých kolegů dostat i další ostrá Audi vyšších tříd, akorát v jiném naladění. Na pozdně letošním autosalonu v Los Angeles se prý ukážou přiostřený sedan S6 a S7, o nichž se nedávno spekulovalo v souvislosti s použitím naftového motoru. V jejich případě má být motor naladěn na 440 resp. 470 koní a přenos výkonu mají mít na starosti opět čtyřkolka a automat.
Konečně posledním modelem s novým osmiválcem má být RS6. Konkurent čerstvě představené nové M5 má s výkonem zamířit k hranici 580 koní a německého konkurenta tak alespoň na tomto poli předčít. Ani v tomto případě se pochopitelně nevyhnete kombinaci quattro + tiptronic.
Jen čas ukáže, jak moc jsou informace Auto Bildu přesné, vypadají ale smysluplně a věrohodně. Potvrzení té první zmiňované bychom se mohli dočkat již za pár měsíců ve Frankfurtu.






Současné Audi A6 podle všeho dostane ve svých obou ostrých verzích motor 4,0 V8 biturbo
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 06:28 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie