Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi S6 a S7 se prý dočkají dieselových verzí
17.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi je jednou z mála automobilek, které dosud nenabídly ostrá provedení svých modelů s naftovými motory. Nové S6 a S7 to mají změnit.
Zatím jsme se jen mohli smát nadšeným příznivcům naftových motorů, kterak si na své A4 nebo A6 s motorem 3,0 TDI lepili označení D4 a D6 nebo dokonce DS4 a DS6 při snaze přiblížit se sportovním modelů s písmeny S nebo RS v názvu. Podle magazínu Car and Driver ale přišla doba, kdy se podobný přístup stane oficiální politikou Audi.
Poprvé se tak má stát v případě „eSkových” verzí nové A6 a nedávno představené A7. Pokud jsou informace amerických kolegů správné, vozy patrně neponesou označení D6 a D7, ale zkrátka S6 a S7 bez dalšího rozlišení, pouze pod jejich kapotou bude pracovat naftový motor.
A jaký že to bude? Vzhledem k tomu, jaké agregáty používá koncern Volkswagen v naftových Porsche půjde téměř jistě o známý šestiválec 3,0 TDI, pravděpodobně naladěný na vyšší výkon než jaký má třeba v nové Panameře Diesel. Zahraniční média spekulují o síle až 350 koní, něco podobného ale považujeme za velmi nepravděpodobné. Nejsilnější současný naftový šestiválec 35d resp. 40d od BMW se s výkonem nedostává příliš přes 300 koní a to využívá dvou turbodmychadel, přičemž na dosahování tak vysokého výkonu je od začátku stavěný. Vzhledem k tomu a také k již zmíněnému faktu, že ani ladiči u Porsche neposunuli výkon této jednotky za hranici 250 koní, pokoření třísetkoňové mety neočekáváme ani zdaleka. Leda by Audi přišlo s motorem zcela novým.
Zopakujme, že jde stále jen o spekulativní informaci a je možné, že se Audi k podobnému kroku neodhodlá. Na druhou stranu nevidíme důvod, proč by tak nemělo udělat - modely s písmenem S ve znaku nejsou žádné supersporty a k jejich charakteru by označení TDI šlo lépe než třeba písmena dCi k modelům Renault Sportu nebo slovo Diesel k vozům Porsche...
Audi A7 Sportback se prý dočká nejen očekávané verze S7 s benzinovým, ale také s naftovým motorem
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva