Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi S1 dorazí v roce 2014, zrod RS1 je ale nepravděpodobný
14.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Souběžně s faceliftem Audi A1 dorazí sportovnější verze, která použije motor 1,8 TFSI nebo 2,0 TFSI. Prozatím neznámý výkon zamíří na přední kola.
Prakticky ihned po představení Audi A1 začal celý svět spekulovat, zda dorazí také sportovnější verze. Samotná automobilka pak přítomností celé řady testovacích prototypů jen přilívala oleje do ohně. Žádný však nakonec nevedl k existenci produkční verze, tedy s výjimkou limitované edice A1 Quattro. Něco peprnějšího bez omezení počtem vyrobených kusů by ale nakonec skutečně dorazit mělo, i když hned to nebude. Podle kolegů z webu Fourtitude by se tak mělo stát až někdy v příštím roce v souvislosti s faceliftem standardního Audi A1.
O pohon vozu, který zřejmě přijme za své jméno S1, by se měl starat přeplňovaný čtyřválec, v případě objemu však prozatím nebylo rozhodnuto. Ve hře jsou tak nové verze motorů 2,0 TFSI i 1,8 TFSI, které výkon budou posílat na přední kola. Čtyřkolka by měla zůstat vyhrazena modelu RS1, jeho příchod však značka aktuálně nepovažuje za velmi pravděpodobný. Trh na malou, ale velmi drahou hračku totiž není zrovna extrémně velký, navíc je tu kanibalizace už zmíněné A1 Quattro.
Model S1 tak prozatím bude zřejmě nejvýkonnějším, široce dostupným „prckem“ z Ingolstadtu. Testovací prototypy nám přitom naznačují, že vypadat bude vcelku nenápadně. Důraz totiž není kladen na všemožné spoilery, ale spíše jen na větší kola a výraznější nárazníky. Počet koncovek výfuku pak zřejmě bude omezen jen na dvě.



Audi RS1 a S1 se již ukázaly na počítačových retuších. V případě první verze je příchod nejistý, ta druhá dorazí příští rok
Okolí Ingolstadtu je aktuálně plné testovacích prototypů ostřejšího Audi A1
Zdroj: Fourtitude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 18 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva