Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8
14.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to prototyp a srovnávání jeho času se silničními auty není úplně korektní. Přesto ukazuje, že auta s dieselovými motory mohou být rychlá i na velmi technické trati.
Nedávno jsme vám nabídli přehled 9 zábavných dieselů do 350 tisíc Kč jako důkaz, že „nafta”, „zábava za volantem” a „přijatelná cena” nemusí být zcela neslučitelné termíny. Pochopitelně je v takovém případě nezbytné přijmout řadu kompromisů, dnes si ale připomeneme vůz, který chce být s turbodieselem pod kapotou rychlým a zábavným strojem bez ohledu na cokoli dalšího.
Jde o už dříve představený prototyp Audi RS5 TDI, který opírá svou výjimečnost hlavně o nový, zatím nevyráběný motor 3,0 V6 TDI s přeplňováním jednak dvojicí konvenčních turbodmychadel a jednak elektricky poháněným kompresorem. V původním článku jsme v souvislosti s ním psali o výkonu až 380 koní, v mezičase ale Audi jeho možnosti posunulo až k 435 koním a 800 Nm. To jsou na třílitrový motor úctyhodné parametry bez ohledu na spalované palivo, však BMW M3 doluje z obdobného benzinového agregátu menší výkon.
A není to jediná výjimečnost, kterou RS5 TDI disponuje. Automobilka také dramaticky snížila hmotnost vozu použitím karbonu či titanu o 241 kg a jistě provedla i maximum dalších změn, aby vůz byl co nejrychlejší. Výsledek se ovšem dostavil - Audi aktuálně oznámilo, že na německém Sachsenringu dosáhlo s vozem času 1 minuta a 35,35 sekundy, což je skutečně vynikající hodnota. Do kontextu si ji zasaďte sami, my můžeme říci, že vůz je tak rychlejší než kupříkladu Nissan GT-R, Chevrolet Corvette Singray, Audi R8 V10 plus předchozí generace nebo Ferrari 458 Spider.
Jistě, jde o prototyp v ceně možná desítek milionů Kč, možná ještě vyšší, který nebyl v aktuální podobě stvořen pro nic jiného než schopnost prezentovat „Vorsprung” Audi. Přesto jej nemá smysl bagatelizovat, naftové auto rychlé jako GT-R není jen tak něco v jakékoli podobě. Ulrich Weiss, šéf vývoje motorů TDI Audi, k tomu mj. řekl: „Vytěžili jsme maximální výkonový potenciál TDI a doplnili jej tahem elektrického kompresoru, který brzy uvidíme v produkčním modelu.” Tak jsme tedy zvědavi, co dokáže v něm...
















Audi RS5 TDI je pozoruhodně rychlé auto, přímé srovnávání s produkčními vozy ale není k sériově vyráběným kolegům úplné fér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 8 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 10 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 11 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom