Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8
14.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to prototyp a srovnávání jeho času se silničními auty není úplně korektní. Přesto ukazuje, že auta s dieselovými motory mohou být rychlá i na velmi technické trati.
Nedávno jsme vám nabídli přehled 9 zábavných dieselů do 350 tisíc Kč jako důkaz, že „nafta”, „zábava za volantem” a „přijatelná cena” nemusí být zcela neslučitelné termíny. Pochopitelně je v takovém případě nezbytné přijmout řadu kompromisů, dnes si ale připomeneme vůz, který chce být s turbodieselem pod kapotou rychlým a zábavným strojem bez ohledu na cokoli dalšího.
Jde o už dříve představený prototyp Audi RS5 TDI, který opírá svou výjimečnost hlavně o nový, zatím nevyráběný motor 3,0 V6 TDI s přeplňováním jednak dvojicí konvenčních turbodmychadel a jednak elektricky poháněným kompresorem. V původním článku jsme v souvislosti s ním psali o výkonu až 380 koní, v mezičase ale Audi jeho možnosti posunulo až k 435 koním a 800 Nm. To jsou na třílitrový motor úctyhodné parametry bez ohledu na spalované palivo, však BMW M3 doluje z obdobného benzinového agregátu menší výkon.
A není to jediná výjimečnost, kterou RS5 TDI disponuje. Automobilka také dramaticky snížila hmotnost vozu použitím karbonu či titanu o 241 kg a jistě provedla i maximum dalších změn, aby vůz byl co nejrychlejší. Výsledek se ovšem dostavil - Audi aktuálně oznámilo, že na německém Sachsenringu dosáhlo s vozem času 1 minuta a 35,35 sekundy, což je skutečně vynikající hodnota. Do kontextu si ji zasaďte sami, my můžeme říci, že vůz je tak rychlejší než kupříkladu Nissan GT-R, Chevrolet Corvette Singray, Audi R8 V10 plus předchozí generace nebo Ferrari 458 Spider.
Jistě, jde o prototyp v ceně možná desítek milionů Kč, možná ještě vyšší, který nebyl v aktuální podobě stvořen pro nic jiného než schopnost prezentovat „Vorsprung” Audi. Přesto jej nemá smysl bagatelizovat, naftové auto rychlé jako GT-R není jen tak něco v jakékoli podobě. Ulrich Weiss, šéf vývoje motorů TDI Audi, k tomu mj. řekl: „Vytěžili jsme maximální výkonový potenciál TDI a doplnili jej tahem elektrického kompresoru, který brzy uvidíme v produkčním modelu.” Tak jsme tedy zvědavi, co dokáže v něm...
Audi RS5 TDI je pozoruhodně rychlé auto, přímé srovnávání s produkčními vozy ale není k sériově vyráběným kolegům úplné fér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie