Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun?
25.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klání těchto koncernových kompaktů má samozřejmě předem jasného vítěze. O kolik rychlejší je ale 400koňový pětiválec oproti 310koňovému čtyřválci?
Audi RS3 Sedan je nadmíru žádoucím vozem. Dobře vypadá a navíc disponuje dynamikou supersportů, za kterou stojí 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, sedmistupňová dvouspojková převodovka a systém pohonu všech kol. S touto výbavou může vůz počítat se 400 koňmi, jež se perou s hmotností 1 590 kg. Akcelerace z klidu na stovku tak zabere 4,1 sekundy, omezovač zasahuje až při 280 km/h.
Výše zmíněná čísla jsou impozantní, nicméně laciná nejsou. Audi si totiž za RS3 Sedan účtuje 1 535 900 Kč, a to jsme u základní výbavy. Tu sice rozhodně nelze považovat za holobyt, neboť zahrnuje třeba 19palcová litá kola, automatickou klimatizaci či kůži Nappa, nicméně se nedá předpokládat, že u tohoto výčtu majitelé zůstanou. Účet se tak snadno může vyšplhat na dva miliony korun, což by již někoho mohlo přimět k přemýšlení o alternativě.
Pokud bychom přitom měli zůstat v koncernových vodách, lze za jistou substituci považovat VW Golf R. Ten startuje na sumě 999 900 Kč za třídveřovou karoserii a šestistupňový manuál. Pro vyznavače sportu je to samozřejmě lákavější kombinace, nicméně s pětidveřová varianta je spojena větší praktičnost a s automatem lepší akcelerace. V té chvíli je cena na 1 089 500 Kč, opět bez příplatkových prvků.
V rámci techniky je pak možné počítat s přeplňovaným dvoulitrem, který dává k dobru 310 koní a 400 Nm. Akcelerace z klidu na stovku automatické verzi zabere 4,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h, za čímž stojí i systém pohonu všech kol či relativně nízká hmotnost 1 505 kg. Taková je tedy teorie, jaké jsou ale rozdíly mezi oběma koncernovými vozy v praxi? Na to se podíval jihoafrický magazín Car.
Při akceleraci na 400 metrů se zdá, že lepší odpich má Golf, patrně kvůli nižší hmotnosti, nicméně hned záhy získává Audi s ohledem na výrazně vyšší výkon navrch. Stovky dosáhne již za 4,07 sekundy, tedy rychleji než dle oficiálních parametrů, zatímco Volkswagen za továrními daty o tři desetiny zaostává. Překonáním této mety se ovšem rozdíly mezi oběma vozy začínají rozšiřovat, při tempu 160 km/h jde již o téměř dvě sekundy.
Audi se tak jeví jako výhodnější kup, zvláště když Golf R v základu nemá kožené, ale látkové čalounění. Ve výsledku tak oba koncernové vozy dělí 350 tisíc korun, což mnozí nejspíše již na oltář čtyř kruhů obětují. My pak jen dodáme vysvětlení k malému rozdílu na konci sprintu na 400 metrů. Dán je vzdáleností, ne potenciálem obou vozů, což deklaruje i maximálka na konci této mety...






Souboj Audi RS3 Sedan a Volkswagenu Golf R byl předem jasný, otázkou bylo, jak velký rozdíl bude oba koncernové vozy dělit v cíli. A malý vážně není...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva