Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS1 nebude, lezlo by do zelí S3, říká technický ředitel Quattra
15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
S1 bude u nejmenšího hatchbacku Audi vrcholem, RS1 by lezla do zelí větší S3. Dá se to pochopit, ale napadá-li vás „Vorsprung durch Marketing”, nejste sami.
Navzdory dřívějším spekulacím automobilka Audi nepostaví RS1; Audi verze S1 zůstane v případě nejmenšího hatchbacku čtyř kruhů vrcholem, alespoň v dohledné budoucnosti. Rozhovořil se o tom Stephan Reil, technický ředitel společnosti Quattro GmbH, která za vozy Audi RS stojí. Více výkonu tak nabídnou jedině tuningové firmy.
„Nikdy neříkejte nikdy, ale RS1 není příliš reálná,” řekl Reil. „Důvodem jsou zejména finance. Čím menší je auto, tím menší je návratnost investice, takže jich musíte prodat víc,” vysvětlil. Peníze ale nejsou jediným důvodem: aby byla výkonová mezera mezi S1 a RS1 dostatečně velká, RS1 by výkonem muselo být na dostřel S3. „To by znamenalo konkurenci uvnitř naší nabídky a to není dobré,” dodal.
Ze stejného důvodu také nová RS3 nedostane více než zhruba 360 koní. „Výkon není problém - viděli jste Quattro Clubsport Concept, ve kterém jsme měli pětiválec o 525 koních. Takový výkon v RS3 by ji ale postavil nad RS4 a RS5 a velmi blízko modelům RS6 a RS7,” vysvětlil Reil. RS3 tedy zůstane vstupní branou do světa Audi RS. „Musíme ponechat výkon RS3 na určité úrovni. Ani nejsem fanoušek co nejvyšších výkonů, protože to by znamenalo velká turba a velké prodlevy,” dodal Reil.
Pokud vás v tuto chvíli napadá fráze „Vorsprung durch Marketing” jako variace na „Vorsprung durch Technik”, tedy Náskok díky technice, známý to slogan čtyř ingolstadtských kruhů, nejste sami. Chápeme, že z marketingového hlediska je sebevražda, aby rodinný hatchback naháněl jednu z nejrychlejších limuzín stejné značky v zatáčkách i na autobahnech a že je potřeba se aspoň trochu vejít do emisních limitů, ale ze slov Stephana Reila lze mezi řádky přečíst, že Audi staví spíš na marketingu než na co nejlepší technice svých strojů.


















Audi S1 zůstane na vrcholu nabídky nejmenšího ingolstadtského hatchbacku, RS1 v dohledné budoucnosti nepřijde
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 33 minutamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 29 minutamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před hodinouČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 2 hodinamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 4 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva