Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R8 e-tron nachytáno v provozu, možná se přece dostane do výroby (videa)
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrický supersport možná bude k mání od příštího roku. Se 456 koňmi má zvládat „bezemisní“ dojezd 500 kilometrů a stovku za 3,9 sekundy.
Příběh Audi R8 e-tron do značné míry připomíná klasickou telenovelu. Tedy s tím rozdílem, že zde nemáme Ramóna a Esmeraldu, jež to musí nejprve zkusit s půlkou Venezuely, než zjistí, že bez sebe nemohou být. V případě německého elektrického supersportu tu pro změnu máme zmínky o tom, že bude, a to pomalu do roka a do dne. Poté přichází zpoždění, jež je následně nahrazeno zrušením projektu.
Jen o pár měsíců později Audi opět mění názor, načež dává elektromobilu znovu zelenou. A co víc, R8 e-tron přepracovává tak, aby odpovídalo druhé generaci supersportu. Zároveň značka mluví o sériové výrobě, ovšem krátce na to zmiňuje také autonomní řízení. Logické jsou tedy další průtahy, kvůli nimž by vůz měl do prodeje dorazit až v příštím roce.
Zda se tak skutečně stane či nikoliv, možná ví jen management Audi. S ohledem na výše popsané průtahy a nesnáze je zkrátka R8 e-tron velkou nejistotou. Jisté ovšem je, že Audi se projektu i nadále věnuje. Vůz byl před několika málo týdny nachytán poblíž německého Ingolstadtu. Měsíc předtím bylo spatřeno poblíž rakouského Wörthersee.
Je zřejmé, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku poctivě najíždí další a další testovací kilometry. Jak jsme však naznačili výše, zatím není jisté, kdy tomuto období bude konec a nastane prodejní fáze. Aktuálně tak již jen dodáme, že R8 e-tron spoléhá na baterie o kapacitě 92 kWh, jež Audi vyvíjí společně s firmami LG Chem a Samsung SDI.
Bez nabití by novinka měla ujet zhruba 500 kilometrů, stovku pak díky výkonu 456 koní zvládne za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na 250 km/h či dokonce na 209 km/h, pokud sáhnete po pneumatikách s nižším valivým odporem. To vše bude stát cca 250 000 Eur (cca 6 757 500 Kč).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva