Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R8 e-tron nachytáno v provozu, možná se přece dostane do výroby (videa)
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrický supersport možná bude k mání od příštího roku. Se 456 koňmi má zvládat „bezemisní“ dojezd 500 kilometrů a stovku za 3,9 sekundy.
Příběh Audi R8 e-tron do značné míry připomíná klasickou telenovelu. Tedy s tím rozdílem, že zde nemáme Ramóna a Esmeraldu, jež to musí nejprve zkusit s půlkou Venezuely, než zjistí, že bez sebe nemohou být. V případě německého elektrického supersportu tu pro změnu máme zmínky o tom, že bude, a to pomalu do roka a do dne. Poté přichází zpoždění, jež je následně nahrazeno zrušením projektu.
Jen o pár měsíců později Audi opět mění názor, načež dává elektromobilu znovu zelenou. A co víc, R8 e-tron přepracovává tak, aby odpovídalo druhé generaci supersportu. Zároveň značka mluví o sériové výrobě, ovšem krátce na to zmiňuje také autonomní řízení. Logické jsou tedy další průtahy, kvůli nimž by vůz měl do prodeje dorazit až v příštím roce.
Zda se tak skutečně stane či nikoliv, možná ví jen management Audi. S ohledem na výše popsané průtahy a nesnáze je zkrátka R8 e-tron velkou nejistotou. Jisté ovšem je, že Audi se projektu i nadále věnuje. Vůz byl před několika málo týdny nachytán poblíž německého Ingolstadtu. Měsíc předtím bylo spatřeno poblíž rakouského Wörthersee.
Je zřejmé, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku poctivě najíždí další a další testovací kilometry. Jak jsme však naznačili výše, zatím není jisté, kdy tomuto období bude konec a nastane prodejní fáze. Aktuálně tak již jen dodáme, že R8 e-tron spoléhá na baterie o kapacitě 92 kWh, jež Audi vyvíjí společně s firmami LG Chem a Samsung SDI.
Bez nabití by novinka měla ujet zhruba 500 kilometrů, stovku pak díky výkonu 456 koní zvládne za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na 250 km/h či dokonce na 209 km/h, pokud sáhnete po pneumatikách s nižším valivým odporem. To vše bude stát cca 250 000 Eur (cca 6 757 500 Kč).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie