Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q7 3,0 TDI ultra: nová úsporná verze chce s 218 koňmi jezdit za 5,5 litru
4.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další verze nové Q7 má zejména poladěné pohonné ústrojí. I s nižším výkonem však zvládne stovku za 7,1 sekundy a maximálku 216 km/h.
Druhou generaci Audi Q7 bylo dosud možné objednávat pouze ve dvou variantách. Ta levnější počítala s třílitrovým turbodieselem, který produkoval 272 koní, stávající vrchol pak byl osazen šestiválcem benzinovým naladěným na 333 koní. Německá automobilka ovšem nově nabídku rozšířila o provedení 3,0 TDI ultra, které se pyšní zejména nízkou spotřebou. Mimo to poklesla také pořizovací cena této varianty.
Než se k samotné částce dostaneme, posvítíme si podrobněji na rozdíly mezi verzí ultra a běžným Audi Q7. Jak přitom naznačuje jediná dostupná fotografie, zvenčí těch změn mnoho nebude. Odlišná jsou pouze kola, v jejichž případě se počítá s desetipaprskovými litými ráfky, zatímco ostatní dvě nabízené verze mají ve vínku disky kované a pětipaprskové. Osmnácipalcový rozměr je ale zachován ve všech případech.
Více modifikací se odehrálo v motorovém prostoru, kde sice i nadále najdeme třílitrový turbodiesel, ovšem naladěný na 218 koní. Kromě toho dostala pohonná jednotka také jinou řídicí jednotku, vodní pumpu, olejový chladič a upraven byl i spalovací proces. Výsledkem všech těchto změn by měl být pokles průměrné spotřeby z 5,7 l/100 km na 5,5 litru. Emise CO2 pak klesy ze 149 gramů na kilometr na 144 g/km.
V porovnání s předchozí generací Q7 je nová verze ultra úspornější o 28 procent, i přesto by ovšem měla zvládat zrychlení z klidu na stovku za 7,1 sekundy a nejvyšší rychlost 216 km/h. Na českém trhu vás přitom bude stát 1 579 900 Kč, tedy o 120 tisíc korun méně než výkonnější dieselové provedení. Počkat si ovšem na novinku budete muset až do dubna příštího roku, jak naznačuje oficiální ceník (PDF 322 kB).
Audi Q7 3,0 TDI ultra dostane do vínku pouze odlišná litá kola...
...jinak se zvenčí od standardních verzí lišit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva