Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q5 2012: facelift předčasně odhalen
21.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno 25.4.) Velká kumulace novinek má za následek velkou kumulaci úniků. Ani odhalení faceliftu Q5 jsme v této době nečekali, světu se ale ukáže již za pár dnů.
Doplněno 25. 4.: Naše informace získané v předstihu byly docela obsáhlé, jak jsme ale po zveřejnění oficiální tiskové zprávy Audi zjistili, ne stoprocentně přesné a úplné. Spolu s dalšími dvěma zveřejněnými snímky tak vše doplňujeme do původního textu.
O chystaném faceliftu Audi Q5 jsme psali už dvakrát. Nejprve se k nám donesla zpráva o budoucím modelu SQ5 TDI, později jsme z dalších zdrojů dali dohromady i celkem solidní informace o faceliftu celé řady. Jak uvidíte za chvíli, daleko od pravdy tyto zprávy nebyly, jen naše předpoklady o místě a čase odhalení Q5 2012 byly realitě na hony vzdáleny - vůz se totiž představil krátce po začátku pekingského autosalonu (ačkoli přímo v Pekingu vidět není) a nikoli až na sklonku léta v Paříži. A tak se už teď můžeme podívat na to, co facelift přinese.
Vizuálně prošla Q5 v souladu s očekáváními pouze drobnými změnami, přesto je nelze přehlédnout. Z prvních dostupných snímků je zjevný lehce přepracovaný nárazník s novým řešením prostoru v okolí mlhových světel, jinak tvarovaná maska chladiče s odlišným žebrováním a hlavní světlomety s upravenou vnitřní grafikou.
Jestli se vám tyhle změny zdají být nevýznamné, pak se raději ani nedívejte na fotku zádě. Tam se toho totiž změnilo ještě méně - lehce upravený nárazník s jinými koncovkami výfuků snad ani nestojí za řeč a nebýt opět pozměněných světel, ani byste si nevšimli, že jde o inovovanou verzi.
Součástí mezigenerační modernizace jsou dále čtyři nové odstíny laků, tři nové barvy interiéru, tři nová látková čalounění a rovněž tři druhy kvalitnější kůže. K Audi Q5 patří také nová aplikace Audi music stream pro mobilní telefony, která nabízí až 5 000 internetových rádií, které si může řidič přes rozhraní WLAN a systém MMI pouštět na audiu ve voze. Pohled do interiéru tedy neodhalí žádnou divočinu - na první pohled zůstalo vše při starém.
Jestliže vizuální změny jsou nepodstatné, po technické stránce se změnilo kde co. Automobilka uvádí, že k drobným změnám došlo v nastavení tlumičů a pružin, provedeným v zájmu zvýšení komfortu jízdy. Kromě toho hydraulický posilovač řízení byl nahrazen elektro-hydraulickou jednotkou. Největší rošády se ale odehrály pod kapotou, i když ne až takové, jak jsme původně očekávali.
Motory 2,0 TDI tak nemají výkon 150 a 190 koní, ale nakonec zůstávají na původních parametrech. Slabší agregát disponuje 143 koňmi a 320 newtonmetry. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol má udávanou papírovou spotřebu 5,3 l/100 km a ve spojení se 75litrovou nádrží Audi uvádí dojezd až 1 400 km. Výkonnější TDI nabízí 177 koňských sil a 380 newtonmetrů při průměrné spotřebě (s quattrem a S tronikem) 6,0 l/100 km.
U nejsilnějšího dieselu 3,0 TDI platí, co jsme původně napsali, tedy nepatrné posílení z 240 na 245 koní, při významném zvýšení točivého momentu z 500 na 580 newtonmetrů. Takto vybavené Q5 nyní dokáže ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou akcelerovat na stovku za 6,5 sekundy a tabulkově jezdit za 6,4 litru nafty.
Kromě základního zážehového dvoulitru s turbodmychadlem o výkonu 180 nebo 211 koní přibyla jeho třetí varianta. Ta disponuje maximálním výkonem 225 koní a 350 newtonmetry, přičemž ve spřežení s manuálem se ve srovnání s nejslabší motorizací snížila jeho spotřeba z 8,4 na 7,6 l/100 km.
K nové jednotce 3,0 TFSI s kompresorem (272 k a 400 Nm) nahrazující původní atmosférický šestiválec 3,2 FSI doplňujeme základní dynamické parametry - z 0 na 100 to má za 5,9 vteřiny a maximálka činí 234 km/h, při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km.
Audi tvrdí, že ačkoli hodně motorů má vyšší výkon, průměrná spotřeba modelu Q5 po faceliftu klesla o patnáct procent. O to se ale zasloužily také nové nebo upravené převodovky. Pro nový, nejsilnější zážehový dvoulitr TFSI je za příplatek k mání nová osmistupňová automatická převodovka, kterou majitel Q5 3,0 TFSI dostane ve standardu. Bez doplácení je u všech verzí také čtyřkolka, kromě základního motoru 2,0 TDI s výkonem 143 koní.
Abychom nezapomněli, v prodeji zůstává také hybridní verze se zážehovým agregátem 2,0 TFSI (211 k a 350 Nm) ve spojení s elektromotorem (54 k a 210 Nm). Ingolstadt naměřil kombinovaný výkon 245 koní, 480 Nm, akceleraci na stovku za 7,1 s, maximálku 225 km/h a spotřebu 6,9 l/100 km.
Abychom byli úplní, spotřebu paliva minimálně v očích evropských norem snížuje systém start and stop, který je nyní standardem pro všechny motorizace.
Motory pro chystané verze SQ5 a SQ5 TDI zatím automobilka neodhalila. Víme ale, že naftové provedení s jednotkou 3,0 TDI s dvojitým přeplňováním a výkonem 313 bude odhalena v červnu při příležitosti čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, „čistá” SQ5 s motorem 3,0 TFSI s 333 koňmi by se pak měla, či spíše mohla představit do konce roku. Zde zatím není nic jisté.
Facelift Q5 je překvapivý spíše tím, kdy přichází, než s čím přichází. Změny jsou obecně decentní, na druhou stranu nechávají inovace málokterou část vozu nedotčenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie