Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka

I tak tradiční výrobce automobilů s pohonem obou náprav jako je Audi bude nucen přizpůsobovat svou obvyklou techniku. V tomto případě navíc ve voze, který byl od počátku baštou systému Quattro.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka

27.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I tak tradiční výrobce automobilů s pohonem obou náprav jako je Audi bude nucen přizpůsobovat svou obvyklou techniku. V tomto případě navíc ve voze, který byl od počátku baštou systému Quattro.

Dnešní dobu si budeme pamatovat nejen jako éru, která těžce dopadla na auta v podobě drastického snižování spotřeby schovávaného za emise a placení pokut těmi, kdo se nepřizpůsobí okamžitě, ale také jako období ústupu automobilek od svých tradičních hodnot. Těm totiž někdy nic jiného ani nezbývá, pokud nechtějí pod tlakem legislativy Evropské komise zvyšovat ceny svých výrobků nebo alespoň zvyšovat o moc.

Jedním z příkladů je třeba také Audi a její SUV Q5. Když byl tento model před pár lety uveden na trh, nesla každá jeho verze bez ohledu na motorizaci štítek quattro a Ingolstadt tento fakt hrdě zdůrazňoval. Model Q5 byl postaven na platformě MLB, kterou má společnou s typovými řadami A4 a A5 a je tudíž vybaven podélně uloženým motorem a ve svém případě také plnohodnotným mezinápravovým diferenciálem a permanentním pohonem všech kol.

Teď se vše bez pompy mění a Audi nově uvádí na trh Q5 odlehčenou o dva diferenciály a kardan a tedy výlučně s pohonem předních kol. Prozatím se tato změna dotkla pouze jediného motoru 2,0 TDI s výkonem 143 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Takto vybavený vůz je schopen akcelerovat na 100 km/h za rovných 11 sekund a jezdí maximální rychlostí 192 km/h. Audi uvádí průměrnou spotřebu 5,7 litru, což je o 0,8 litru méně, než ekvivalent s pohonem všech kol. Emise CO2 novinky se přesto nedostaly pod EU stanovenou hranici 130 g/km, ale protože průměrné emise celého portfolia budou patrně vyšší než 149 g/km, v konečném důsledku bude celkové číslo snižovat.

Má to i nějaké další výhody? Kromě redukce hmotnosti se snížila cena. Audi Q5 2,0 TDI quattro se šestistupňovým manuálem stojí 983 900 Kč, ta samá motorizace ale v provedení označeném jako FWD o 67 700 Kč méně (916 200,-).


Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka - 1 - Audi Q5 05Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka - 2 - Audi Q5 01Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka - 3 - Audi Q5 04Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka - 4 - Audi Q5 06Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka - 5 - Audi Q5 03Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka - 6 - Audi Q5 02
Crossover nebo též kompaktní SUV značky Audi bez pohonu všech kol? Dosud nemyslitelné...

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.