Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní
1.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Naftový čtyřválec v nabídce Q5 pochopitelně není ničím novým, brzy si ale i u nás budete moci pořídit jeho novou generaci s o něco vyšším výkonem.
Není tomu tak dávno, co Audi Q5 prošlo faceliftem a jeho nabídka se dočkala nového vrcholu v podobě verze SQ5 TDI. Dalo by se tak očekávat, že automobilka nechá chvíli Q5 na pokoji, její úmysly jsou ale evidentně jiné. Letos se rozhodla vylepšit druhý konec nabídky a vyměnit pohonnou jednotku nejslabšího provedení 2,0 TDI.
To dosud používalo dobře známý agregát tohoto jména s výkonem 105 kW (143 koní), jeho časům ale u koncernu VW už odzvonilo. Audi musí udržovat svůj „náskok díky technice”, a tak tuto starší jednotku vyměnilo za novou z řady EA 288, kterou jsme mohli vyzkoušet v některých koncernových novinkách jako Octavia III nebo druhořadě také v Leonu SC. Její výkon činí v základu až 110 kW (150 koní) a přesně s tím může od této chvíle počítat i Q5.
Jak moc to promění její praktický jízdní projev snad někdy poznáme na vlastní kůži, technická data se ale změnila minimálně. Auto nyní s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol akceleruje na stovku za 10,9 sekundy a rozjede se až na 192 km/h. K dispozici je také provedení s pohonem všech kol Quattro, které zrychlení na stovku mírně vylepší (10,8 s), maximálku pro změnu o něco zhorší (190 km/h). Kombinovaná spotřeba zůstává u předokolky 5,3 l/100 km, u čtyřkolky 5,9 l/100 km - automatická převodovka není ani u jedné verze k dispozici.
V ceníku českého zastoupení Audi zatím inovovaný základ nenajdete, v tom německém ale už figuruje a je jistě jen otázkou času, než se objeví i u nás. Mírné posílení motoru nenabízí čtyři kruhy zdarma, ceny jednotlivých provedení v závislosti na výbavě zvýšila tato změna v průměru o 500 Eur. České ceny Q5 s novějším 2,0 TDI si tak zřejmě domyslíte i bez našich počtů...
Vzhledu Q5 se letošní modernizace nedotkla, vyměnila pouze základní motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie