Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q3 1,4 TFSI: Vorsprung durch Preis, cena základu klesne pod 700 tisíc Kč
25.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ten správný náskok si v Audi Q3 budete moci brzy dopřát levněji. Automobilka uvádí na trh verzi s motorem 1,4 TFSI, který první cenu pošle o 43 tisíc Kč níže.
Audi Q3 se světu představilo už před více než dvěma roky a nemáme pocit, že by se mu na trhu nedařilo. Naopak se přesně trefilo do doby, kdy zákazníci podobná auta bůh ví proč žádají a také na českých silnicích je k vidění celkem často. Audi si dokonce za tu dobu mohlo dovolit i představení poněkud rozmařilé verze RS Q3, která s 310 koňmi pod kapotou vozu příliš smyslu nepřidává, pod kotlem jeho image ale topí svědomitě (tedy alespoň podle Audi, Mercedes si myslí opak).
Pokud jste čekali, že tento krok předznamenává „globální motorický posun” Q3 do vyšších sfér, mýlili jste se. Další tah automobilky se totiž odehrává přesně na opačném konci šachovnice, když do nabídky motorů přidává první jednotku s objemem válců nižším než dva litry. Dosavadní cenový a výkonový základ v podobě naftové 2,0 TDI s výkonem až 103 kW tak přijde alespoň v prvním případě o primát, když pod kapotou nově najdeme i levnějśí motor 1,4 TFSI s výkonem nejvýše 110 kW.
Vedle 2,0 TDI benzinová čtrnáctistovka pod kapotou Q3 ostudou nebude. Vůz vážící 1 460 kg (-60 kg oproti 2,0 TDI) rozpohybuje na stovku za 9,2 sekundy (-0,7 s) a rozjede se až na 203 km/h (+1 km/h). Ztrácí pouze v případě kombinované spotřeby, ne však významně - 5,9 litru benzinu vedle 5,2 litru nafty dokonce znamená i totožné emise CO2 a tedy i stejné zatížení vozu europokutami a případně i lokálními poplatky v jiných zemích než je ta naše.
Zásadní výhodou Q3 1,4 TFSI ale jistě nebude o 1 km/h vyšší maximálka, nýbrž nižší cena. U nás zatím tahle verze v ceníku Q3 nefiguruje, v Německu je ale k mání od 28 900 Eur s manuálním šestikvaltem, což je o 1 650 Eur alias 43 tisíc Kč méně než v případě onoho dieselu. „Český základ” by tak mohl přijít na nějakých 680 tisíc Kč, navíc si k malému benzinu budete moci pořídit i automat, to u dieselu možné není. Pohon všech je ale nadále všem slabým verzím zapovězen, k mání bude pouze předokolka.



























































Nová verze Audi Q3 dostane základní cenu vozu bezpečně pod 700 tisíc Kč, na přesnou cifru si ale ještě musíme počkat do doby aktualizace českých ceníků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejnovější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
před 2 hodinamiNezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
před 4 hodinamiPeugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
včeraZa nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
včeraSympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva