Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi prý elektrickou R8 e-tron vlastně nikdy ani prodávat nechtělo
27.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malosériová produkce elektromobilu R8 e-tron se nakonec rozjede, asi desítku vozů si však automobilka zřejmě vyrobí jen pro sebe.
Včera jsme se prostřednictvím internetových stránek amerického magazínu Car and Driver dověděli, že Audi na příkaz nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera s okamžitou platností zastavilo všechny práce na elektromobilu R8 e-tron. Důvodem měly být kromě jiného vyšší ceny akumulátorů, než původně slibovali dodavatelé, ale také příliš nízká poptávka ze strany zákazníků.
Americký Autoblog se pustil do dalšího pátrání a zjistil, že bychom možná měli opět aktualizovat výkladový slovník automobilového PR. Proč?
Když Audi v červnu pokořilo se svým R8 e-tron hranici 8 minut a 10 sekund, tiskovou zprávu prezentující tuto jízdu doprovázely titulky jako „mimořádný výkon mezi produkčními elektromobily“. Také slova pilota Markuse Winkelhocka asi nenechávala nikoho na pochybách, že si podrobil Nordschleife v sériovém automobilu, který měl akorát odstraněný omezovač: „Samozřejmě, R8 e-tron je produkční auto, nikoli závodní stroj vypomáhající si aerodynamikou.“
Ve stejném duchu byla malována budoucnost nového elektromobilu i v předchozích sděleních Ingolstadtu a i když v nich několikrát zaznělo, že se bude jednat pouze o malosériovou výrobu, nic jiného jako raritní auto za spoustu peněz na showroomu si pod tím zkrátka nešlo představit. Zjevně jsme však fantazii Audi podcenili.
Člověk z Audi, který mluvil se zástupci Car and Driver, svá slova také pro americký Autoblog, akorát se zajímavým upřesněním. Z něj vyplývá, že Audi model R8 e-tron vlastně nikdy sériově vyrábět nechtělo. Automobilka sice měla v plánu postavit asi deset aut, ale pouze pro vlastní potřebu - měly v zásadě posloužit jako testovací platforma pro vyhodnocení celého projektu. Sbírání průběžných dat z hotových vozů by natolik překvapivé asi nebylo, zásadní rozpor je ale v tom, že zatímco původně měla být tato auta běžně v prodeji, nyní Audi považuje e-tron za „primárně určený pro interní účely“.
I když se automobilka k dané věci zatím oficiálně nevyjádřila, je více než pravděpodobné, že můžeme tímto uzavřít jednu další krátkou a nákladnou kapitolu novodobé historie elektromobilů.



























Jízdu na Nürburgringu v Audi R8 e-tron běžný smrtelník už asi nezopakuje
Zdroj: Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 3 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejnovější články
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 3 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 4 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
před 5 hodinamiNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 7 hodinamiGreen Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.13. 15:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.13. 11:26 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB