Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi prý elektrickou R8 e-tron vlastně nikdy ani prodávat nechtělo
27.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malosériová produkce elektromobilu R8 e-tron se nakonec rozjede, asi desítku vozů si však automobilka zřejmě vyrobí jen pro sebe.
Včera jsme se prostřednictvím internetových stránek amerického magazínu Car and Driver dověděli, že Audi na příkaz nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera s okamžitou platností zastavilo všechny práce na elektromobilu R8 e-tron. Důvodem měly být kromě jiného vyšší ceny akumulátorů, než původně slibovali dodavatelé, ale také příliš nízká poptávka ze strany zákazníků.
Americký Autoblog se pustil do dalšího pátrání a zjistil, že bychom možná měli opět aktualizovat výkladový slovník automobilového PR. Proč?
Když Audi v červnu pokořilo se svým R8 e-tron hranici 8 minut a 10 sekund, tiskovou zprávu prezentující tuto jízdu doprovázely titulky jako „mimořádný výkon mezi produkčními elektromobily“. Také slova pilota Markuse Winkelhocka asi nenechávala nikoho na pochybách, že si podrobil Nordschleife v sériovém automobilu, který měl akorát odstraněný omezovač: „Samozřejmě, R8 e-tron je produkční auto, nikoli závodní stroj vypomáhající si aerodynamikou.“
Ve stejném duchu byla malována budoucnost nového elektromobilu i v předchozích sděleních Ingolstadtu a i když v nich několikrát zaznělo, že se bude jednat pouze o malosériovou výrobu, nic jiného jako raritní auto za spoustu peněz na showroomu si pod tím zkrátka nešlo představit. Zjevně jsme však fantazii Audi podcenili.
Člověk z Audi, který mluvil se zástupci Car and Driver, svá slova také pro americký Autoblog, akorát se zajímavým upřesněním. Z něj vyplývá, že Audi model R8 e-tron vlastně nikdy sériově vyrábět nechtělo. Automobilka sice měla v plánu postavit asi deset aut, ale pouze pro vlastní potřebu - měly v zásadě posloužit jako testovací platforma pro vyhodnocení celého projektu. Sbírání průběžných dat z hotových vozů by natolik překvapivé asi nebylo, zásadní rozpor je ale v tom, že zatímco původně měla být tato auta běžně v prodeji, nyní Audi považuje e-tron za „primárně určený pro interní účely“.
I když se automobilka k dané věci zatím oficiálně nevyjádřila, je více než pravděpodobné, že můžeme tímto uzavřít jednu další krátkou a nákladnou kapitolu novodobé historie elektromobilů.



























Jízdu na Nürburgringu v Audi R8 e-tron běžný smrtelník už asi nezopakuje
Zdroj: Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 5 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB