Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi prý elektrickou R8 e-tron vlastně nikdy ani prodávat nechtělo
27.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malosériová produkce elektromobilu R8 e-tron se nakonec rozjede, asi desítku vozů si však automobilka zřejmě vyrobí jen pro sebe.
Včera jsme se prostřednictvím internetových stránek amerického magazínu Car and Driver dověděli, že Audi na příkaz nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera s okamžitou platností zastavilo všechny práce na elektromobilu R8 e-tron. Důvodem měly být kromě jiného vyšší ceny akumulátorů, než původně slibovali dodavatelé, ale také příliš nízká poptávka ze strany zákazníků.
Americký Autoblog se pustil do dalšího pátrání a zjistil, že bychom možná měli opět aktualizovat výkladový slovník automobilového PR. Proč?
Když Audi v červnu pokořilo se svým R8 e-tron hranici 8 minut a 10 sekund, tiskovou zprávu prezentující tuto jízdu doprovázely titulky jako „mimořádný výkon mezi produkčními elektromobily“. Také slova pilota Markuse Winkelhocka asi nenechávala nikoho na pochybách, že si podrobil Nordschleife v sériovém automobilu, který měl akorát odstraněný omezovač: „Samozřejmě, R8 e-tron je produkční auto, nikoli závodní stroj vypomáhající si aerodynamikou.“
Ve stejném duchu byla malována budoucnost nového elektromobilu i v předchozích sděleních Ingolstadtu a i když v nich několikrát zaznělo, že se bude jednat pouze o malosériovou výrobu, nic jiného jako raritní auto za spoustu peněz na showroomu si pod tím zkrátka nešlo představit. Zjevně jsme však fantazii Audi podcenili.
Člověk z Audi, který mluvil se zástupci Car and Driver, svá slova také pro americký Autoblog, akorát se zajímavým upřesněním. Z něj vyplývá, že Audi model R8 e-tron vlastně nikdy sériově vyrábět nechtělo. Automobilka sice měla v plánu postavit asi deset aut, ale pouze pro vlastní potřebu - měly v zásadě posloužit jako testovací platforma pro vyhodnocení celého projektu. Sbírání průběžných dat z hotových vozů by natolik překvapivé asi nebylo, zásadní rozpor je ale v tom, že zatímco původně měla být tato auta běžně v prodeji, nyní Audi považuje e-tron za „primárně určený pro interní účely“.
I když se automobilka k dané věci zatím oficiálně nevyjádřila, je více než pravděpodobné, že můžeme tímto uzavřít jednu další krátkou a nákladnou kapitolu novodobé historie elektromobilů.
Jízdu na Nürburgringu v Audi R8 e-tron běžný smrtelník už asi nezopakuje
Zdroj: Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch