Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi představilo příští generaci head-up displeje, pracuje i s gesty
14.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Audi stejně jako mnozí dalších přemýšlí, jakým způsobem zužitkovat a posunout technologii head-up zobrazování. Tohle je ingolstadtské řešení.
Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas Audi kromě interiéru nové A3 2102 odhalilo také způsob fungování příští generace head-up displeje. Svému zařízení říkají kontaktně-analogový displej, což s ohledem na typ generování obrazu vypadá jako nesmysl, ale konstruktéři tím míní vzájemnou interakci obrázků nebo piktogramů s okolním prostředím. Příklad - když se auto blíží do křižovatky, šipka nejenže ukazuje směr, kudy jet, ale její rozměry, úhel natočení a výška vůči očím řidiče vytváří iluzi, jakoby byla fyzicky „nakreslena” přímo na silnicí anebo se nad ní vzníšela. Mění se také její velikost a společně s jednoduchými obrysy tvaru křižovatky head-up v podstatě kopíruje situaci před řidičem a zvýrazňuje jen pro něj důležité informace.
Kdo se trochu více zajímá o podobnou problematiku, ví, že se nejedná o první head-up tohoto druhu. Dříve představené systémy ale většinou využívaly jako obrazovku celé přední sklo automobilu a to asi nebude nejlevnější a nakonec možná ani nejpraktičtější. Audi počítá s klasickou technikou promítání na sklo, ačkoli displej má být poněkud větší (zhruba o velikosti iPadu) a obraz orientován více ke středu zorného pole řidiče. Virtuální šipky na silnici ovšem nejsou vším, co nový head-up dokáže.
V kombinaci s nočním viděním systém zvýrazní chodce a zobrazí jeho vzdálenost vůči automobilu. Stejným způsoben ale může být naloženo s vpředu jedoucími vozy při aktivaci adaptivního tempomatu. Pozoruhodně zní také možnost využívat šipky v kopcovitém terénu k zobrazení směru silnice za horizontem, což by mohlo eliminovat krizové situace u méně zkušených řidičů neschopných předvídat topografii.
Podle Audi ale nemá zůstat head-up zobrazování vyhrazeno pouze pro řidiče. Na výstavě byla k vidění palubní deska s trojicí displejů. Levý pro šoféra, pravý pro spolujezdce a uprostřed viditelný pro oba. Princip je ten, že cestující může za jízdy třeba hledat parkoviště, restauraci, cokoli a následně přeposlat nalezenou informaci na společný head-up displej. Ono přeposlání je chytře vyřešeno gestem (jednoduchým mávnutím ruky nad palubní deskou), přičemž pohyb je snímán pomocí kamery. Ostatně lépe to asi vysvětlí přiložené video, které evokuje různé otázky - třeba jak asi budou reagovat ostatní řidiči na podobné mávání?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Japonské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 35 minutamiPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
před 2 hodinamiJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před 3 hodinamiAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
před 5 hodinamiZavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 14:42 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.17. 11:17 - rhinos
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 08:47 - stst2
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom