Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A9 prý v roce 2016, jako pseudokupé s geny allroadu na platformě nové Q7
5.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
To je panečku míchanice. Zdá se to být šílené, tento předpoklad ale celou spekulaci spíše zvěrohodňuje nežli naopak - nabídka v běžných automobilových tříd je dávno přeplněná.
O Audi A9 neslyšíme poprvé. Před dvěma léty jsme vám zprostředkovali spekulaci kolegů z magazínu Car, podle níž se velké kupé ve stylu A5 nebo pseudokupé typu A7 Sportback mělo na trhu objevit v roce 2014. Ten zatím nepřišel, podle dalších informací a neexistujících špionážních materiálů ale s tímto letopočtem nepřijde ani A9. V tuto chvíli se tak pravděpodobnějším jeví alternativní výhled do budoucnosti německého Auto Motor und Sport, podle nějž se má A9 objevit v prodeji roku 2016. A pravděpodobnější není jen proto, že je o další dva roky více časově vzdálen.
Němci totiž tvrdí, že auto nebude ani kupé (což se zdálo být tak jako tak vyloučeným, tržní potenciál takového modelu by byl velmi omezený), ani čtyřdvéřové pseudokupé (to by příliš lezlo do zelí klasické A8), ale řádný slepenec dosud nevídaných rozměrů. Audi prý chce využít zájmu o crossovery všeho druhu a nabídnout další takový model.
Ačkoli pojetím karoserie má být blízké Audi A7, mělo by jít o vůz s vyšší světlou výškou. Také proto má stanout nikoli na podvozku A8, ale na základech další generace Q7 a vyplnit prostor (pokud máte fantazii a nějaký tam vidíte...) mezi osmičkovým sedanem a již potvrzeným SUV Q8. Když si k tomu přidáte délku pět metrů, máte před sebou něco vskutku mimořádného.
Pochopitelně může jít o pouhopouhou kachnu, podobný plán ale docela zapadá do současných choutek automobilek typu Audi. Nabídka v tradičních automobilových třídách je skoro nekonečná a ačkoli ani v ní leckdo nenajde, co hledá, automobilky hledají třídy další a další. Takové SUV-allroado-sedano-kupé zatím nenapadlo ani nikoho od BMW (modely GT od toho tedy nemají daleko...) a to musí Audi hřát u srdce. Jestli to všechno má něco společného s realitou, uvidíme časem, do roka či dvou by mělo být jasno.




Audi A8, Q7, A7 a A6 Allroad. Představte si to všechno v jednom a ještě větší než prvně jmenovaný model - tak něco takového by prý měl představovat model A9...
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva