Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje
5.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi nás již loni v Ženevě nechalo okusit studii hybridní A8. Letos v Šanghaji bychom měli poprvé spatřit její produkční verzi.
Není to vlastně žádné velké překvapení, neboť Audi již při loňském odhalení konceptu A8 Hybrid avizovalo, že by se vůz měl dostat do výroby během letošního roku. Pokud naše zdroje nelžou, bude na blížícím se autosalonu v Šanghaji k vidění vedle nám již známé nové A6 a ostré RS3 k vidění také produkční A8 s hybridním pohonem pod kapotou. Na trhu by se měla objevit ve výchozím provedení ještě letos, s prodlouženou karoserií pak příští rok.
Vzhledem k tomu, že o hybridní A8 u nás dosud nepadla zmínka, dodejme, že vůz se coby koncept vyznačoval použitím benzinového motoru 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní) a točivým momentem nejvýše 350 Nm v kombinaci s elektromotorem o nejvyšším výkonu 33 kW (45 koní). Na rozdíl od nejnovějšího konceptu A5 e-tron Quattro má hybridní A8 uloženy oba motory vpředu a pohon všech kol obstarává klasický rozvod s kardanem a diferenciálem.
Kombinovaný výkon resp. točivý moment soustavy je nejvýše 180 kW (245 koní) a 480 Nm a v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou postačí A8 ke zrychlení na stovku za 7,6 sekundy a dosažení maximální rychlosti 235 km/h. Mnohem zajímavějším číslem je ovšem kombinovaná normovaná spotřeba 6,2 litru benzinu na 100 km jízdy.
Vůz dále pracuje se sadou Li-ion baterií zabírajících 110 litrů zavazadlového prostoru. Jejich přesná kapacita je neznámá, nic velkého ale nečekejme - na plně nabité akumulátory ujede vůz výlučně s použitím elektromotoru maximálně dva kilometry rychlostí do 65 km/h.
Uvidíme, s čím novým přijde sériové provedení. Žádné velké technické ani vizuální změny ale neočekáváme.
Audi A8 Hybrid v podobě loňské studie představené na ženevském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
18.12.2024 - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva