Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu

Atmosféricky plněný motor 4,2 FSI dále mizí z nabídky Audi. Nejnověji změna postihla vrcholnou A8, která místo něj dostala jen o něco menší 4,0 TFSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu

8.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Atmosféricky plněný motor 4,2 FSI dále mizí z nabídky Audi. Nejnověji změna postihla vrcholnou A8, která místo něj dostala jen o něco menší 4,0 TFSI.

Faktický přínos downsizingu u aut jako je Audi A8 je přinejmenším sporný. Před evropskými testy normované spotřeby je obvykle ale nesporný, a tak po něm v Ingolstadtu pravidelně sahají celkem bez váhání.

Na rozdíl do jiných modelů se ale náhradou nestal o dost menší 3,0 TFSI s kompresorem, ale jen o dvě deci subtilnější 4,0 TFSI, který v honbě za co nejnižší papírovou spotřebou neváhá použít i dosti svérázných metod. Přesto se mu s normovaným apetitem A8 podařilo hnout asi tolik jako se svým objemem, na druhou stranu ale přidal vozu taky celkem citelnou porci výkonu navíc.

Má totiž jen o 100 koní méně než nová S8 se stejným agregátem jiného naladění a nabízí tedy maximálně 308 kW neboli 420 koní. To je o 50 hřebců více než u verze s 4,2 FSI a to vozu stačí ke zrychlení na stovku za docela úchvatných 4,6 sekundy (4,7 ve verzi Long, to je po sekundu lepší číslo než u 4,2 FSI) a dosažení uhádnutelné maximální rychlosti 250 km/h vykouzlené omezovačem. Pohon všech kol a automatický Tiptronic s osmi stupni jsou standardem pro všechna provedení A8 s tímto motorem.

Papírová spotřeba paliva činí 9,4 resp. 9,5 litru benzinu na 100 km. To jsou jen o desetinu litru lepší čísla než u 4,2 FSI, ale vzhledem k výkonovému a dynamickému vzepětí je i to třeba označit za úspěch, jakkoli realita bude ve prospěch osmiválcového biturba hovořit v tomto směru jen stěží.

Ke změně v nabídce došlo potichu i na našem trhu, a tak má A8 i A8L 4,0 TFSI své české ceny - kratší verze verze vyjde nejméně na 2 377 900 Kč, delší pak alespoň na 2 569 400 Kč. První objednané kusy by měly být zákazníkům dodány již v průběhu léta.


Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu - 1 - Audi A8 40 TFSI 01Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu - 2 - Audi A8 40 TFSI 02Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu - 3 - Audi A8 40 TFSI 03Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu - 4 - Audi A8 40 TFSI 04
Audi A8 se staronovou motorizací, čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby jsme v jiném naladění mohli vidět už pod kapotou S8

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše