Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu
8.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Atmosféricky plněný motor 4,2 FSI dále mizí z nabídky Audi. Nejnověji změna postihla vrcholnou A8, která místo něj dostala jen o něco menší 4,0 TFSI.
Faktický přínos downsizingu u aut jako je Audi A8 je přinejmenším sporný. Před evropskými testy normované spotřeby je obvykle ale nesporný, a tak po něm v Ingolstadtu pravidelně sahají celkem bez váhání.
Na rozdíl do jiných modelů se ale náhradou nestal o dost menší 3,0 TFSI s kompresorem, ale jen o dvě deci subtilnější 4,0 TFSI, který v honbě za co nejnižší papírovou spotřebou neváhá použít i dosti svérázných metod. Přesto se mu s normovaným apetitem A8 podařilo hnout asi tolik jako se svým objemem, na druhou stranu ale přidal vozu taky celkem citelnou porci výkonu navíc.
Má totiž jen o 100 koní méně než nová S8 se stejným agregátem jiného naladění a nabízí tedy maximálně 308 kW neboli 420 koní. To je o 50 hřebců více než u verze s 4,2 FSI a to vozu stačí ke zrychlení na stovku za docela úchvatných 4,6 sekundy (4,7 ve verzi Long, to je po sekundu lepší číslo než u 4,2 FSI) a dosažení uhádnutelné maximální rychlosti 250 km/h vykouzlené omezovačem. Pohon všech kol a automatický Tiptronic s osmi stupni jsou standardem pro všechna provedení A8 s tímto motorem.
Papírová spotřeba paliva činí 9,4 resp. 9,5 litru benzinu na 100 km. To jsou jen o desetinu litru lepší čísla než u 4,2 FSI, ale vzhledem k výkonovému a dynamickému vzepětí je i to třeba označit za úspěch, jakkoli realita bude ve prospěch osmiválcového biturba hovořit v tomto směru jen stěží.
Ke změně v nabídce došlo potichu i na našem trhu, a tak má A8 i A8L 4,0 TFSI své české ceny - kratší verze verze vyjde nejméně na 2 377 900 Kč, delší pak alespoň na 2 569 400 Kč. První objednané kusy by měly být zákazníkům dodány již v průběhu léta.
Audi A8 se staronovou motorizací, čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby jsme v jiném naladění mohli vidět už pod kapotou S8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva