Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A6 S-Edition: pokud nemůžete dospat příchodu S6
5.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Audi nelení a pro svou současnou hvězdu manažerského nebe připravilo provedení S-Edition, který má tomuto modelu přinést nádech sportovnosti.
Audi přichází se speciálním provedením S-Edition pro novou A6. Není to poprvé, co se toto provedení v nabídce „á-šestky” objevuje, zatím ale neumíme říci, pro jaké trhy bude k dispozici - první zmínka o něm přichází z Holandska.
Součástí celého „balíčku” bude obligátní paket S-Line pro interiér i exteriér, který pochopitelně působí agresivněji než standardní provedení. S-Edition ale nabídne více než to, její součástí bude i metalický lak nebo lak s perleťovým efektem, xenonové světlomety Plus, navigace MMI a rádio MMI Plus, kožený paket, volant s páčkami pro volbu převodových stupňů automatické převodovky, čtyřzónová klimatizace, parkovací systém Audi Parking Plus a alarm.
Jde zkrátka o sportovně vyhlížející, výbavou napráskanou A6 s běžnými motorizacemi. Audi chce, aby toto provedení bylo jakýmsi mezikrokem mezi běžnými modely a ostrou verzí S6, kterou se dočkáme zřejmě až v příštím roce.
Pro A6 S-Edition bude na výběr široká paleta motorů benzínových i dieselových, takže si vybere opravdu každý. Máme zatím k dispozici jen holandské ceny, které nejsou snadno přepočítatelné do českých, a tak jen informativně: nejlevnější verze Audi A6 2,0 TFSI S-Edition s výkonem 132 kW (180 koní) bude stát 53 850 Euro (v přepočtu okolo 1 350 000 korun). Připlatit si zde můžete zhruba 55 tisíc korun za automatickou převodovku Multitronic.
Kdo by rámci nové Audi A6 S-Edition pokukoval po benzínovém šestiválci, tak budou jeho volbou agregát 2,8 FSI s výkonem 150 kW (204 koní) s cenou v přepočtu okolo 1 430 000 Kč (58 250 Euro). Zákazník má opět možnost za zhruba 55 tisíc korun mít také automatickou převodovku Multitronic. Tento atmosférický agregát ale nepropůjčí těžké A6 kdovíjakou dynamiku, a tak na vrcholu nalezme A6 3,0 TFSI Quattro s výkonem 220 kW (300 koní) a těžkou cenou v přepočtu 1 830 000 korun (74 250 Euro). Spolehnout se v tomto případě můžete alespoň na pořádnou spotřebu paliva.
Výkonných benzínových Audi A6 ale bude na našich silnicích jako šafránu a potkávat budeme především jejich dieselové alternativy Nejlevnější zástupce A6 2,0 TDI s výkonem 130 kW (177 koní) vás přijde na 56 250 Euro (zhruba 1 380 000 korun) a s obligátním automatem se tato částka navýší ještě o 55 tisíc korun. Největší pozornost českých manažerů si pravděpodobně vyslouží A6 s motorem 3,0 TDI a pohonem všech kol Quattro. Audi nabízí tuto motorizaci ve dvou výkonově odlišných variantách, kde první dosahuje na výkon 150 kW (204 koní) a druhá top verze disponuje výkonem 180 kW (240 koní). A ceny? 70 760 (cca 1 740 000 korun) respektive 74 250 Euro (cca 1 820 000 korun).
Raději znovu zopakujme, že uvedené ceny Audi A6 S-Edition je třeba brát s rezervou, neboť pocházejí z daňově poněkud jinak koncipovaného holandského trhu. Když se podíváme do konfigurátoru na českých stránkách Audi, tak snadno zjistíme, že podobně vybavené verze standardní Audi A6 jsou až o několik stovek tisíc levnější. Zda se S-Edition objeví i u nás a za jakou cenu, na to si musíme ještě chvíli počkat. Je ale zřejmé, že si najdou své místo někde uprostřed mezi „běžnou“ verzí A6 a ostřejší S6.
Tip: Přečtěte si náš krátký test Audi RS6 předchozí generace.
Nové Audi A6 ve standardním provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je zapomenuté off-roadové monstrum Peugeotu. Dakar chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva