Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin V12 Vantage S 2013 přiznal svou cenu i dynamiku, na stovce je za 3,9 s
20.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výrobci supersportů si 20. červen evidentně zakroužkovali v kalendáři jako den zveřejnění údajů o dynamice. Do party k Chevroletu se přidal Aston Martin.
Teprve před pár hodinami jsme vás zpravili o přesných dynamických specifikacích nové Corvette C7. Dat pustil Chevy do éteru hned několik (všimněte si, že maximální rychlost mezi nimi chybí, holt proč si vystřílet všechen prach hned v sedmnácté tiskové zprávě k novému Rejnokovi...), tím hlavním údajem ale byl čas akcelerace z 0 na 96 km/h za 3,8 sekundy. Vzhledem k výkonu a především ceně vozu pozoruhodný údaj, jistě se ale najdou tací, kteří budou chtít ještě více.
Takovým se dnes rozhodl připomenout též Aston Martin, který podobným stylem zpřesnil dynamiku již dříve odhaleného V12 Vantage S. Že jezdí až 330 km/h a je tak po One-77 druhým nejrychlejším Astonem všech dob už víme od minula, akcelerace na stovku ale byla dosud popisována stejně jako u Vette - „pod 4 sekundy”. Nyní víme, co to přesně značí. Na evropských 100 km/h vystřelí posílený dvanáctiválec s 573 koňmi vůz za 3,9 sekundy, na amerických 60 mph (tedy znovu 96 km/h jako u C7) ale jen za 3,7 sekundy. Takže je o jednu desetinu sekundy rychlejší a na tom zkrátka záleží...
Tahle desetinka (a o něco vyšší maximálka, u C7 se hovoří o čísle kolem 315 km/h) vás ale přijde setsakra draho. Britové totiž už zveřejnili ceny vozu a na nám zřejmě nejbližším německém trhu vyjde na tučných 179 950 Eur (asi 4,65 milionu Kč). Taková Vette stojí v nám cenově podobně blízkém Španělsku 79 990 Eur, tedy něco kolem 2,06 milionu Kč. A tak místo jednoho Astonu můžete mít dvě Corvetty a ještě pořádný balík peněz na benzin, pneumatiky a brzdy. Jenže ani se dvěma Chevroley v garáži se na 96 km/h za 3,7 s nedostanete...
Druhý nejrychlejší Aston všech dob je na 60 mílích za 3,7 sekundy, při ceně 4,65 milionu ale zůstává pořádně exkluzivním zbožím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva