Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin ponechá motory V12 ve výrobě, po boku nových V8 od AMG
2.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory teprve 15leté výrobě je dvanáctiválec u britské značky již zavedený. Do důchodu nezamíří, naopak jej čeká další vývoj.
Před nedávnem jsme informovali o největších investicích v historii britské automobilky Aston Martin. Ta nespoléhá pouze na nově uzavřené partnerství s AMG, ale současně vyvíjí novou platformu, která bude podepírat prakticky všechny modely. Při té příležitosti vyvstala otázka, jak tomu bude s dosavadním dvanáctiválcovým motorem. Naznačovali jsme sice, že s největší pravděpodobností zůstane zachován, oficiální potvrzení ovšem chybělo.
Toho jsme právě dočkali, o budoucnost šestilitrové pohonné jednotky vyvinuté u Cosworthu se tak netřeba obávat. Aston Martin tak zůstane jedním z posledních výrobců dvanáctiválců na světě. Ty přitom považuje za součást svých tradic, ačkoliv vůbec poprvé k jejich využití došlo teprve s příchodem nového milénia, kdy se tento motor nastěhoval pod kapoty modelů Vanquish a DB7.
Mluvčí britské automobilky Matthew Clarke ovšem již nespecifikoval, zda bude šestilitr V12 použit ve všech modelových řadách, kdy by poháněl vrcholné verze, nebo zda bude určen jen některým kupátkům a kabrioletům. Jistý je ovšem evoluční vývoj, o kterém jsme se rovněž dříve jen dohadovali. Nejvyšší výkon tedy zjevně naroste nad stávající maximum 573 koní.
Vrcholný Aston Martin Vanquish Volante pohání dvanáctiválcový motor o výkonu 573 koní, díky kterému vůz zrychlí na stovku za 4,1 sekundy
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 6 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 11 minutami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před hodinou - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 4 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva