Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin Cygnet končí, předražené mini nikdo nechce
28.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nápad prodávat luxusnější provedení Toyoty iQ za trojnásobek její obvyklé ceny se u zákazníků Astonu Martin s pochopením nesetkal. Dalo se čekat něco jiného?
Když se Aston Martin svého času vytasil s nápadem prodávat, no nechceme říci nevzhledné, ale vizuálně poněkud svérázné mini Toyota iQ se specifickým designem i interiérem jako model Cygnet, celý svět si klepal na čelo. Pokud by mělo jít o skutečně levné auto, které by výrobci pomohlo snížit průměrné hodnoty emisí CO2, dalo by se to ještě pochopit, s nasazenou cenou 31 tisíc liber ale vůz měl stát téměř trojnásobek cifry, kterou bylo nutné si připravit na samotnou Toyotu. I tohle nakonec pochopit šlo, z Astonu se přece nemohl stát velkovýrobce městských aut, že by se ale takové auto prodávalo ve větších než zcela minimální počtech, to se čekat nedalo. A tak nepřekvapí, že se to ani nestalo.
Britská automobilka oznámila, že s výrobou Cygnetu po dvou letech končí. Jde pochopitelně o fiasko, o nejkratší dobu vyráběný Aston se ale přesto nejedná. Ještě hůře si vedl mnohem „astonovitější” Virage, který se coby hybrid DB9 a DBS s pochopením u zákazníků též nesetkal a skončil po 18 měsících výroby.
Nakonec nerozumnějším nápadem spojeným se Cygnetem se tak jeví být dobové spekulace o příchodu verze V12, což by sice byl také nesmysl, ale aspoň sympatický. Standardní Cygnet byl jen a pouze nesmysl a podle toho dopadl. Tisková mluvčí firmy sice ubezpečuje, že případní zájemci si stále mohou vybírat ze skladových aut u dealerů po celém světě, pochybujeme však, že je automobilka někdy za zmíněnou cenu vůbec kdy rozprodá. Pokud totiž máte zájem o sportovně laděné iQ, bude pořád mnohem rozumnější sáhnout po verzi GRMN iQ 130G MT, která se sice nehonosí slavnou značkou, zato předvede něco na silnici...
Aston Martin Cygnet rychle skončil tam, kde rychle skončit musel - v propadlišti dějin
Zdroj: Supercarkids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva