Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu

Artega GT navržená známým dánským designérem Henrikem Fiskerem se na ženevském autosalonu představí jako roadster.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu

26.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Artega GT navržená známým dánským designérem Henrikem Fiskerem se na ženevském autosalonu představí jako roadster.

Sportovní značka Artega z německého Delbrücku dnes prodává pouze jednu typovou řadu - kupé GT a alternativně jeho elektrickou verzi SE. V obou případech mají auta hliníkovou kostru spojenou se zadním příhradovým rámem z vysokopevnostních ocelových trubek a panely karoserie vyrobené z větší části z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny CFRP, přední i zadní kapota a střecha jsou pro změnu zase z klasického karbonu, tedy uhlíkové tkaniny „zapečené“ v pryskyřici.

O pohon benzínové verze se stará atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 300 koní spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, původem z Volkswagenu Passat R36. Malému sporťáku o hmotnosti necelých 1,3 tuny to stačí k akceleraci na stovku za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 270 km/h.

Ještě lepší parametry uvádí malá automobilka pro elektromobil využívající 310kilogramový balík lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 37,6 kWh. Dvojice elektromotorů u zadní nápravy o celkovém výkonu 380 koní dokážou roztáhnout Artegu SE na stovku za 4,3 sekundy, navzdory zvýšení hmotnosti na 1 480 kg. Maximálka je necelých 250 km/h.

Artega údajně plánuje také třetí pohonnou jednotku, levnější čtyřválec 2,0 TSI s výkonem přes 200 koní, opět z produkce koncernu Volkswagen. Jestli se vůz představí už v Ženevě, není dosud známo, ve Švýcarsku se má ale objevit dlouho slibovaná druhá karosářská varianta, roadster vybavený benzínovým šestiválcem.

Detaily a fotografie k vozu dosud chybí, rozdíly v dynamice by ale neměly být nijak zásadní - i s dodatečnými výztuhami karoserie by se měla Artega GT Roadster rozjet na stovku za pět vteřin. Možnou podobu patrně celkem přesně vystihuje render stvořený z profilové fotky verze kupé. Skutečný vzhled ale bude znám až po Ženevě.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 1 - Artega GT 01
Roadster bude postaven na základě šestiválcové verze GT a bude zřejmě vypadat nějak takto.

Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 2 - Artega GT 02Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 3 - Artega GT 03Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 4 - Artega GT 04Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 5 - Artega GT 05Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 6 - Artega GT 06Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 7 - Artega GT 07Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 8 - Artega GT 08Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu - 9 - Artega GT 09
U kupé by měl být novinkou menší a levnější čtyřválec 2,0 TSI

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.