Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu
26.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Artega GT navržená známým dánským designérem Henrikem Fiskerem se na ženevském autosalonu představí jako roadster.
Sportovní značka Artega z německého Delbrücku dnes prodává pouze jednu typovou řadu - kupé GT a alternativně jeho elektrickou verzi SE. V obou případech mají auta hliníkovou kostru spojenou se zadním příhradovým rámem z vysokopevnostních ocelových trubek a panely karoserie vyrobené z větší části z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny CFRP, přední i zadní kapota a střecha jsou pro změnu zase z klasického karbonu, tedy uhlíkové tkaniny „zapečené“ v pryskyřici.
O pohon benzínové verze se stará atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 300 koní spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, původem z Volkswagenu Passat R36. Malému sporťáku o hmotnosti necelých 1,3 tuny to stačí k akceleraci na stovku za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 270 km/h.
Ještě lepší parametry uvádí malá automobilka pro elektromobil využívající 310kilogramový balík lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 37,6 kWh. Dvojice elektromotorů u zadní nápravy o celkovém výkonu 380 koní dokážou roztáhnout Artegu SE na stovku za 4,3 sekundy, navzdory zvýšení hmotnosti na 1 480 kg. Maximálka je necelých 250 km/h.
Artega údajně plánuje také třetí pohonnou jednotku, levnější čtyřválec 2,0 TSI s výkonem přes 200 koní, opět z produkce koncernu Volkswagen. Jestli se vůz představí už v Ženevě, není dosud známo, ve Švýcarsku se má ale objevit dlouho slibovaná druhá karosářská varianta, roadster vybavený benzínovým šestiválcem.
Detaily a fotografie k vozu dosud chybí, rozdíly v dynamice by ale neměly být nijak zásadní - i s dodatečnými výztuhami karoserie by se měla Artega GT Roadster rozjet na stovku za pět vteřin. Možnou podobu patrně celkem přesně vystihuje render stvořený z profilové fotky verze kupé. Skutečný vzhled ale bude znám až po Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Roadster bude postaven na základě šestiválcové verze GT a bude zřejmě vypadat nějak takto.
U kupé by měl být novinkou menší a levnější čtyřválec 2,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva