Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ariel Nomad dostal kompresor, v terénu zrychlí z 0 na 160 za 7,4 sekundy
18.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že terénnímu trubkostroji jménem Ariel Nomad chybí v základním provedení výkon, máte nyní možnost nechat mu trochu přitopit pod kotlem.
Ariel Atom je šílený stroj. Možná ne tak šílený jako Škoda Yeti RS, ale dost bláznivý na to, že musíte mít v rukou něco opravdu výjimečného, abyste mu na okruhu stačili. Vlastně ne jen na okruhu - od letošního roku je k mání i Ariel Nomad, který není ničím jiným než jakousi off-roadovou verzí Atomu. A podle všeho se nezdá, že by se jako terénní auto jen tvářil.
Nedá se říci, že by už ve standardním provedení šlo o pomalé auto (či jak Arielům říkat). Váží pouze 670 kg a pohání jej 2,4litrový motor Hondy generující až 175 kW (238 koní) a 300 Nm, díky čemuž zrychluje na stovku za 3,4 sekundy a při akceleraci jej na 201 km/h zastaví jen omezovač. Některým zákazníkům to ale očividně bylo málo, a tak Ariel přidává do nabídky i variantu s kompresorem.
Ta používá stejný motor, díky přeplňování z něj ale doluje až 216 kW (294 koní) a 340 Nm. Akceleraci na stovku udává Ariel stejnou - možná omylem - na 160 km/h ale tato verze zrychlí za 7,4 sekundy, maximálka je opět omezená na 201 km/h. Ale i to je docela kalup, uvážíme-li, kde všude může Nomad jezdit a co kolem sebe za jeho volantem máte.
Pochopitelně, zvýšení výkonu nepřichází zadarmo - zatímco standardní provedení stojí 30 000 liber (asi 1,1 milionu Kč), to přeplňované vyjde na 36 000 liber (cca 1,32 milionu Kč). Rozdíl 6 000 liber (220 tisíc Kč) pak mohou doplatit i ti, kteří si terénní Ariel již objednali, ale zatím jim nebyl dodán. A čekání to zřejmě není krátké - britská firma hovoří o době dodání do 9 až 12 měsíců od objednávky. Zatím prý předala zákazníkům 2 kusy vozu a další 2 brzy předá, její výrobní kapacity přitom činí 50 až 60 kusů této podivnosti za rok.
Nedá se říci, že by Ariel Nomad nebyl už v základní verzi dosti „ujetý” stroj. V té kompresorové je ještě „ujetější”...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva