Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani Ženeva už není svatá, svou účast na autosalonu zrušila první velká automobilka
17.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývaly časy, kdy automobilky musely být prakticky na všech autosalonech. Donedávna musely být aspoň v Ženevě, teď už zjevně neplatí ani to.
V minulém roce jsme naznačili, že zlatý věk autosalonů začíná pomalu končit. Patrné to bylo především ve Frankfurtu, který si nechalo ujít hned několik výrobců. Nejde přitom jen o okrajové značky jako Alpine, Aston Martin, DS, Rolls-Royce či Teslu, do hesenské metropole totiž nedorazily ani Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo. Nepřekvapí proto vlastně ani odliv návštěvníků, jejichž počet vystoupal pouze na 810 000. To představuje 12,9procentní pokles oproti roku 2015.
Pokles zájmu automobilek však není spojen pouze s Frankfurtem, již dříve jsme zmiňovali třeba absenci Porsche v Detroitu. Rovnou zrušena pak byla kupříkladu motor show v německém Lipsku, kde svou účast odvolalo hned 17 značek. A jelikož ve stejném roce hlásila úbytek i Paříž, zdálo se, že jedinou jistotou je Ženeva. Nicméně ani zde již zavedené pořádky neplatí.
Svou účast na výstavišti Palexpo pro letošek zrušil Opel. Němci tento rok nechystají odhalení žádného zásadního vozu a prezentace dosavadního portfolia na takovém místě pro ně zřejmě není dos zajímavá. Nový vlastník Opelu, francouzský koncern PSA, ostatně již před časem zavelel k výraznému šetření pod vlastní střechou, daná strategie pak byla přesunuta z Francie do Německa. Opel se tak díky tomu bude na autosalonech objevovat pouze ve chvíli, kdy „pro to budou obchodní či marketingové důvody“.
Je nám samozřejmě jasné, že jedna vlaštovka hejno nedělá. Nicméně jen u Opelu ale nemusí zůstat. S ohledem na důležitost Ženevy je pak sice jisté, že výstavní plocha zaplněna bude, velmi pravděpodobně však na ni zamíří čínské automobilky. Tedy takové, které lidi zajímají vlastně jen proto, aby se přesvědčili, že jejich kvalita je stále špatná. Kvůli tomu ale mnozí již do Švýcarska nevyrazí, což by mohlo pro změnu způsobit odliv návštěvníků a sebrat vítr z plachet i dalším značkám.
Uvidíme tedy, jak se zájem o autosalony bude nadále vyvíjet. Nicméně v tomto ohledu budoucnost zrovna příznivě nevidíme. Ostatně stačí si jen uvědomit, že automobilky se stále více zaměřují na mladé, třebaže nová auta kupují spíše v pozdějším věku. A ti nepreferují klasický způsob prezentace či „kamenné krámy“, ale život online. Počátek konce je tedy zde, pročež jsme zvědavi, který autosalon zavře definitivně své brány jako další v pořadí...








Loni se mohl Opel v Ženevě pochlubit třeba novým SUV Crossland X. Letos na autosalon nedorazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 5 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan