Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani šetřit není levné, Ford přijde zavření továrny v Genku na 15 miliard korun
22.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tečka za výrobou vozů v belgické továrně Fordu bude ještě bolestivá. Automobilka bude muset vyplatit na odstupném nejméně 750 milionů dolarů.
Pokud je možné něco jako zosobnění automobilky, pak si musí americká dvojka Ford poslední dobou připadat v Evropě jako permanentně využívaný fackovací panák. Loni zde prodělal v přepočtu 32 miliard korun, zákazníci jeví jen vlažný zájem o B-Max, do toho stěhování produkce téměř všech MPV, nekonečný odklad výroby nové generace Mondea, které dost možná nedorazí dříve než v roce 2015 a jako kyselá třešnička na chudém dortu zavírání tří továren.
Ford ruší výrobu modelů Transitu v britském Southamptonu, pobočku v Dagenhamu a dost možná nejvíce bude bolet uzavření továrny v belgickém Genku. Ne snad z nějakých sentimentálních důvodů, ačkoli nostalgických vzpomínek bude jistě dost, ale spíše to, kolik bude tato šaráda modrý ovál stát.
Podle agentury Reuters vyjde uzavření této evropské kapitoly do konce roku 2014, kdy - obrazně řečeno - cvaknou poslední zámky, na celkem 750 milionů dolarů, tedy asi 15 miliard korun. Téměř celou částku spolkne odstupné pro 4 000 zaměstnanců, přičemž každý z nich si tak v průměru přijde na 187 500 dolarů. Suma přitom ještě není definitivní. O další navýšení nákladů se postará druhá fáze dohod se zbylými 300 pracovníků.
Automobilka Ford letos předpokládá ztrátu na trzích EU přibližně dvě miliardy dolarů, není ovšem jasné, jestli podstatnou část tvoří odstupné za Genk anebo se část deficitu přenese i do příštího. Ať už to ale bude jakkoli, vyhlídky pro Ford jsou v Evropě pořád špatné. Podle Reutersu nevyloučil generální ředitel automobilky Alan Mullay další snižování kapacit a nákladů, pokud se bude situace v Evropě dále zhoršovat, což se i s ohledem na dále padající prodeje v letošním roku opravdu děje.
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie