Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani šetřit není levné, Ford přijde zavření továrny v Genku na 15 miliard korun
22.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tečka za výrobou vozů v belgické továrně Fordu bude ještě bolestivá. Automobilka bude muset vyplatit na odstupném nejméně 750 milionů dolarů.
Pokud je možné něco jako zosobnění automobilky, pak si musí americká dvojka Ford poslední dobou připadat v Evropě jako permanentně využívaný fackovací panák. Loni zde prodělal v přepočtu 32 miliard korun, zákazníci jeví jen vlažný zájem o B-Max, do toho stěhování produkce téměř všech MPV, nekonečný odklad výroby nové generace Mondea, které dost možná nedorazí dříve než v roce 2015 a jako kyselá třešnička na chudém dortu zavírání tří továren.
Ford ruší výrobu modelů Transitu v britském Southamptonu, pobočku v Dagenhamu a dost možná nejvíce bude bolet uzavření továrny v belgickém Genku. Ne snad z nějakých sentimentálních důvodů, ačkoli nostalgických vzpomínek bude jistě dost, ale spíše to, kolik bude tato šaráda modrý ovál stát.
Podle agentury Reuters vyjde uzavření této evropské kapitoly do konce roku 2014, kdy - obrazně řečeno - cvaknou poslední zámky, na celkem 750 milionů dolarů, tedy asi 15 miliard korun. Téměř celou částku spolkne odstupné pro 4 000 zaměstnanců, přičemž každý z nich si tak v průměru přijde na 187 500 dolarů. Suma přitom ještě není definitivní. O další navýšení nákladů se postará druhá fáze dohod se zbylými 300 pracovníků.
Automobilka Ford letos předpokládá ztrátu na trzích EU přibližně dvě miliardy dolarů, není ovšem jasné, jestli podstatnou část tvoří odstupné za Genk anebo se část deficitu přenese i do příštího. Ať už to ale bude jakkoli, vyhlídky pro Ford jsou v Evropě pořád špatné. Podle Reutersu nevyloučil generální ředitel automobilky Alan Mullay další snižování kapacit a nákladů, pokud se bude situace v Evropě dále zhoršovat, což se i s ohledem na dále padající prodeje v letošním roku opravdu děje.
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan