Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani o Fiat 500L není zájem, jeho výroba v Srbsku byla zastavena
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské MPV zákazníky nezaujalo ani s atraktivními cenami či kávovarem v kabině. Pokud se zájem nezvedne, má Fiat velký problém.
Pokud bychom ve stávajícím automobilovém průmyslu měli najít největšího smolaře, pak bychom asi tento titul předali Fordu B-Max. O malé MPV modrého oválu není zájem, pročež značka pravidelně pozastavuje výrobu. Do stejné řeky ovšem nyní musel vstoupit také Fiat, který pro změnu eviduje malou poptávku po modelu 500L.
V případě tohoto vozu je přitom nezájem vcelku překvapivý, italské MPV totiž na trh vstoupilo s příznivou cenou a pravidelně se snaží oživit zájem kupujících. Díky tomu si kupříkladu můžete v kabině udělat kávu či převézt větší než malé množství zavazadel. Ve výsledku však zjevně ani jeden krok nezabral, stejně jako spojení s módní značkou Vans.
Fiat proto přistoupil k pozastavení výroby v továrně nacházející se v srbském Kragujevaci. Konkrétní datum odstávky v tiskovém prohlášení zmíněno nebylo, tamní média ovšem spekulují o termínu od 5. do 9. září. Dnes by tedy dělníci již měli být zpátky na montážních linkách, celoevropský nezájem o vozy MPV však naznačuje, že v práci asi nebudou nadlouho.
Na Fiat by se tak snesla další rána, neboť zmiňovaná továrna, kterou značka vlastní ze 67 procent (zbytek připadá srbské vládě) nebyla levná. K renovaci budov, kde dříve vznikaly vozy automobilky Zastava, totiž bylo třeba jedné miliardy Eur (cca 27,5 mld. Kč). Pokud by ovšem byla zcela utnula výroba modelu 500L, pak Fiat nemá jak využít danou kapacitu. Kromě MPV se totiž v Srbsku montuje rovněž Punto Classic, tedy druhá generace italského hatchbacku, určená pouze pro rozvojové trhy. I její výroba však byla již několikrát zastavena, a tak není jisté, jak dlouhého bude mít trvání. Pokud přitom dojde k úplnému ukončení, pak se zjevně zastaví i draze zaplacené linky.
Fiat 500L osazený 1,4litrovým motorem o výkonu 95 koní a klimatizací lze aktuálně koupit za méně než 290 tisíc korun. Přesto poptávka po voze není taková, jak automobilka plánovala
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva