Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani nejnovější provedení nejrychlejší Tesly nedokáže držet krok s Porsche Taycan
8.12.2020 | Petr Miler
Není to poprvé, co podobné srovnání vidíme, tady ale autor udělal skutečně vše proto, aby obě auta stanula na startu v tom nejlepším možném stavu. Ani tak Tesla nestačila a pak už ztrácela jen víc.
Svého času jsme si mysleli, že existuje zaslepená skupina příznivců elektrických aut (a nic proti tomu, stejně tak existují zaslepení příznivci dieselů, automatů, pohonu 4x4...), se kterou se fandové Tesly překrývali jen proto, že nikdo jiný smysluplná elektrická auta nevyráběl. A že tedy tito lidé budou vždy hájit primárně elektromobily bez ohledu na jejich značku. A když se v nějakém klání objeví dva vozy s elektrickým pohonem, budou šťastní bez ohledu na to, který z nich bude lepší. Není tomu tak.
Sorta příznivců Tesly je ještě docela jiná skupina lidí, kteří jsou více než do pohonu těchto aut zahleděni do značky samé. Znovu to obecně vzato není výjimečné, existují zatvrzelí příznivci Alf Romeo, BMW nebo Renaultů, rozdíl jen v míře oné zatvrzelosti. V případě Tesly je snad na nejvyšší myslitelné úrovni, a tak v jakémkoli klání, ve kterém Tesla nevítězí, se hledá jiný důvod než ten, že je zkrátka horší.
I v případě srovnání Tesly Model S Performance s Porsche Taycan Turbo S, která Tesla pravidelně prohrává, se hledají jakékoli pochybnosti svědčící o zaujatosti dirigenta toho kterého klání. Když se tedy Brooks Weisblat z Dragtimes, sám majitel Tesly, kterého by ze zaujatosti opačným směrem nemohl obviňovat snad nikdo soudný, rozhodl oba vozy srovnat ve sprintu, raději je nechal na trať oba dovézt, aby měly zaručeně 100% nabité akumulátory, i když nejbližší nabíječka je asi 23 km daleko. A Teslu Model S Performance s režimy Ludicrous Plus a Cheetah Stance nechal řídit ještě jiného nadšence, u nějž nikdo nebude pochybovat o tom, že umí auto dokonale správně nastavit a odstartovat.
Přesto Tesla Model S prohrála a na oko byla ze tří klání rychlejší jen v jednom, kdy její řidič „ulil” start. Nejrychlejším elektrickým autem ve sprintech je dnes zkrátka Porsche Taycan Turbo S a Tesla ani v nejnovější verzi s veškerými vychytávkami se 100% nabitými akumulátory nedokáže držet krok. Jak Brooke dodává, Taycan je rychlejší už na prvních metrech a pak mu jen pomáhá jeho neobvyklá zbraň - vícerychlostní převodovka. Co je navíc podle něj podstatné, dokáže prakticky úplně stejně akcelerovat pořád dokola, zatímco Tesla je s klesající úrovní akumulátorů stále pomalejší. Že je podle něj Porsche také podstatně kvalitnější, snad ani není nutné dodávat.
Pokud chcete vidět a slyšet víc, níže je video se všemi jednotlivými kláními i Brookovým komentářem, objektivnější srovnání už asi těžko někdo uspořádá.
Tesla Model S (zde ve verzi P90D) je nepochybně rychlé auto, Porsche Taycan Turbo S je ale zkrátka rychlejší, jak ukazuje nejnovější klání níže uspořádané skoro v laboratorních podmínkách. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: DragTimes@Youtube
Bleskovky
- Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
před 8 hodinami - Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025 - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025
Nejčtenější články
- I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
25.12.2024 - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
26.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
26.12.2024 - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
26.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva