Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera | Petr Miler
Audi zažívá dekády nepoznaný pád. Patrné je to nejen na prodejích, ziscích či základní technice a kvalitě, ale také na spoustě detailů, které se z chytrých a promyšlených staly hloupými a nesmyslnými. A ignorovat to nedokážou ani „jeho nejbližší”.
Německé Audi na tom není dobře a moc dobře to ví, pokud už dva roky říká, že s 50procentní pravděpodobností zkrachuje. To navíc uvádí stále aktivní management, ten minulý je k situaci firmy ještě kritičtější. Dokud byla její nabídka opřená o dosavadní modely vzniklé obvykle v hloubi minulé dekády, lidé na podobné zkazky obvykle reagovali s rozpaky, zdály se jim nepřiměřené. Jenže lidé zevnitř firmy nežijí tím, co automobilka už roky prodává, žijí tím, kam směřuje, co vyvíjí, co se prodávat chystá. A to opravdu není dobré, jak nyní poznává široká veřejnost.
Jeden můj už párkrát citovaný známý, opravdu dobrý zákazník Audi, který za poslední dekády koupil desítky aut této značky s jasnou převahou modelů S a RS, s tím letos přestal a automobilce - docela pozoruhodně - vyčítá dvě věci: Strategii a detaily. Zní to jako dvě dost neslučitelné záležitosti, když se ale podíváte, kdo a jak tragicky dnes firmu vede, a co je také schopna vyplodit a ještě to hájit, pochopíte to rychle. Automobilka vsadila na nesmyslnou, nechtěnou techniku, zanedbává tu smysluplnější a chtěnou. A ruku v ruce šetří na čem může a mění i drobné věci, které by měnit nemusela.
Spousta laciných detailů je tak tristních, že „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků značky, kteří jinak Audi roky téměř prakticky chválili. A nedomyšlenost nových modelů je též do očí bijící. Nejnověji se terčem kritiky stala poslední evoluce tzv. virtuálního kokpitu značky, tedy digitální přístrojové desky, která patřila roky mezi nejlepší v oboru. Dokázala zobrazit zajímavé věci, byla široce konfigurovatelná v plně i parciálně digitální formě a uměla těšit řidiče třeba také tím, že si mohl přímo před oči pustit navigaci, klidně přes Google Earth v nejmenším detailu. Bylo to „state of art” řešení, hozená rukavice konkurenci. Co vedle toho nabízelo třeba BMW, byl odvar z ponožek.
Co na to Audi? Vorsprung durch Devastation, to by nyní mohlo hlásat jeho firemní motto. Na videu níže může vidět další štiplavý příspěvek nadšenců z Auditography, kteří po právu absolutně „nedávají” novou podobu virtuálního kokpitu elektrické A6 resp. S6 (ale týká se to třeba i nové A5 a dalších modelů), která ukazuje jen obvykle věci a dobrou třetinu v ní zabírá pohled na animaci auta jedoucí po silnici. Tak ji vypnete, ne? No ne, můžete ji přepnout jen na větší, jinak se této rušivé a absolutně nicneříkající věci nezbavíte. Byla i ve starších Audi v jednodušší podobě a nevím o nikom, kdo by na ni dobrovolně civěl. Však co na ni uvidíte? Jak pod autem běhají čáry? A na navigaci už si nepřepnete, ta vůbec není k dispozici.
Je to hloupost non plus ultra a další drobný symbol úpadku značky čtyř kruhů, která najednou jako by ztratila hlavu a - když už - měnila osvědčené všude, kde jen může. Nedivím se tradičním zákazníkům, že se od Audi odvrací, je na scestí a nedokáže s tím přestat ani v případě takových, v podstatě pořád podružných věcí.
Nové Audi A6 resp. S6 vypadá dobře, ale jen s elektrickým pohonem je prakticky k ničemu. A ošizené, nesmyslné detaily z něj dělají jen problematičtější celek, viz níže. Foto: Audi
Zdroje: Auditography@Instagram, Audi
Bleskovky
- Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024
Nejčtenější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6 a 400 koňmi s manuálem. Ani pořádně nejel
4.11.2024 - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
5.11.2024 - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
5.11.2024 - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
5.11.2024 - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
5.11.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.05. 02:03 - Lachende Bestien
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 12.04. 18:37 - HOUZJ5AJ
- Detektory policejních radarů 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 12.04. 10:24 - pavproch
- Toyota obecně 12.04. 06:53 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 12.03. 22:54 - řidičBOB
- Onboard videa 12.03. 22:27 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 12.03. 14:23 - pavproch