Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
AM-G: Aston Martin našel svůj „bod G“, motory V8 mu bude dodávat AMG
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výměnou za pětiprocentní podíl bude divize z Affalterbachu dodávat také veškerou elektroniku. A podílet se má i na představení budoucích modelů.
O možné spolupráci britské a německé značky se spekulovalo již několik měsíců (či spíše let, první zmínky spadají již do roku 2008). Až dosud ovšem jakákoliv možná dohoda nevypadala reálně, spíše jen jako sen vedení Astonu Martin. Nakonec ale vše dobře dopadlo, neboť Britové dnes oznámili, že se sportovní divizí AMG začínají technickou spolupráci. Ta jim má pod kapotu přihrát na zakázku vyvinuté motory V8 a veškerou palubní elektroniku, zatímco Mercedes-Benz v rámci dohody získal pětiprocentní podíl.
Německá automobilka se tak po společnostech Investment DAR a Investindustrial stává jedním z velkých akcionářů, na rozhodování firmy však vliv mít nebude. Daná procenta totiž spadají do ranku nehlasovacích, jedná se tak vlastně jen o možné dividendy a pochopitelně podíl na majetku samotné firmy. Pro Aston Martin se ale daná dohoda víceméně rovná záchrannému kruhu, kromě motorů a elektroniky se totiž koncern Daimler má podílet i na představení budoucích modelů britské značky.
„Spolupráce s Mercedesem-AMG při zachování nezávislosti, unikátního charakteru a stylu Astonu Martin naznačuje ve společnosti, která právě začíná druhé století svého působení v branži, příchod lepších zítřků,“ vyjádřil se k dohodě technický ředitel britské značky Ian Minards. Podle Oly Källeniuse, šéfa AMG, je pak celá záležitost jen důkazem velkého renomé sportovní divize.
Na první „AM-G“ jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště pak na jeho pohonnou jednotku, která by ale navzdory všem prohlášením charakter Astonu Martin změnit měla. Dozajista se totiž bude jednat o přeplňovaný motor, který Britové již hezkých pár let nepoužívají...



Aston Martin se domluvil s AMG na dodávkách motorů V8 výměnou za pětiprocentní podíl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 4 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 6 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva