Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6

Zkuste před lidmi z Alpiny vyslovit slovo tuning a budou se na vás dívat jako na něco vytažené z nosu. Ani bych se jim nedivil, protože pokud by mělo BMW někomu poděkovat za existenci divize M GmbH, byla by to právě Alpina.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6

6.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zkuste před lidmi z Alpiny vyslovit slovo tuning a budou se na vás dívat jako na něco vytažené z nosu. Ani bych se jim nedivil, protože pokud by mělo BMW někomu poděkovat za existenci divize M GmbH, byla by to právě Alpina.

Ta požívá statut samostatného automobilového výrobce a ve skutečnosti je spolupráce těchto dvou firem spjatá natolik těsně (letos je tomu už čtyřicet let, co společně vyvinuli model 3.0 CSL), že třeba motory se pro Alpinu vyrábí přímo na výrobní lince BMW, a podle tiché nepsané dohody nebudou tyto agregáty nikdy stát nad motory divize M.

To můžete vidět třeba v případě Alpinou oblíbeného osmiválce o objemu 4,4 litru s dvojicí turbodmychadel, který je pro auta z Buchloe naladěn tak, aby měl naprosto stejný výkon jako minulá generace BMW M5. Těch 507 koní a 700 newtonmetrů se ve Frankfurtu ukáže kromě jiného také v nové řadě 6 nazvané podle hierarchie B6 Biturbo Cabrio.

Vidlicový osmiválec se kombinuje s osmistupňovým automatem ZF, kterému Alpina důvěřuje, ale pár změn v nastavení přeci jen dělá. Obvykle mají ve zvyku udělat výraznější rozptyl mezi režimy Comfort, Normal, Sport, Sport+, a protože k tomu připojí standardní pneumatiky místo dojezdových s nepříjemně tuhými bočnicemi, podvozky jejich aut ve výsledku fungují lépe, než u běžných BMW.

A protože Alpina nepoužívá takové podružnosti jako je elektronický omezovač rychlosti, kromě akcelerace na stovku za 4,8 s dostanete také vůz schopný rozjet se nejen na obligátních 250 ale 311 km/h. Ne že by to bylo nějak důležité, ale podle měření se přitom průměrná spotřeba zvýší z 10,7 pouze na 10,9 l/100 km. Absolutní hodnota sice není podstatná, protože bude stejně skoro nedosažitelná, ale z rozdílu si můžeme alespoň udělat obrázek o tom, jak hluboké rezervy musí mít sériový agregát se 408 koňmi a 600 Nm. A je fajn, že se najde někdo, kdo v těch hloubkách může lovit.


Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6 - 1 - Alpina B6 BiTurbo Cabriolet 01Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6 - 2 - Alpina B6 BiTurbo Cabriolet 04Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6 - 3 - Alpina B6 BiTurbo Cabriolet 02Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6 - 4 - Alpina B6 BiTurbo Cabriolet
03
Kabriolet dostal stejný motor V8, který se montuje do typů B5 a B7

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.