Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpina B6 Biturbo Cabrio: s ambicí být nejlepší, než dorazí M6
6.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zkuste před lidmi z Alpiny vyslovit slovo tuning a budou se na vás dívat jako na něco vytažené z nosu. Ani bych se jim nedivil, protože pokud by mělo BMW někomu poděkovat za existenci divize M GmbH, byla by to právě Alpina.
Ta požívá statut samostatného automobilového výrobce a ve skutečnosti je spolupráce těchto dvou firem spjatá natolik těsně (letos je tomu už čtyřicet let, co společně vyvinuli model 3.0 CSL), že třeba motory se pro Alpinu vyrábí přímo na výrobní lince BMW, a podle tiché nepsané dohody nebudou tyto agregáty nikdy stát nad motory divize M.
To můžete vidět třeba v případě Alpinou oblíbeného osmiválce o objemu 4,4 litru s dvojicí turbodmychadel, který je pro auta z Buchloe naladěn tak, aby měl naprosto stejný výkon jako minulá generace BMW M5. Těch 507 koní a 700 newtonmetrů se ve Frankfurtu ukáže kromě jiného také v nové řadě 6 nazvané podle hierarchie B6 Biturbo Cabrio.
Vidlicový osmiválec se kombinuje s osmistupňovým automatem ZF, kterému Alpina důvěřuje, ale pár změn v nastavení přeci jen dělá. Obvykle mají ve zvyku udělat výraznější rozptyl mezi režimy Comfort, Normal, Sport, Sport+, a protože k tomu připojí standardní pneumatiky místo dojezdových s nepříjemně tuhými bočnicemi, podvozky jejich aut ve výsledku fungují lépe, než u běžných BMW.
A protože Alpina nepoužívá takové podružnosti jako je elektronický omezovač rychlosti, kromě akcelerace na stovku za 4,8 s dostanete také vůz schopný rozjet se nejen na obligátních 250 ale 311 km/h. Ne že by to bylo nějak důležité, ale podle měření se přitom průměrná spotřeba zvýší z 10,7 pouze na 10,9 l/100 km. Absolutní hodnota sice není podstatná, protože bude stejně skoro nedosažitelná, ale z rozdílu si můžeme alespoň udělat obrázek o tom, jak hluboké rezervy musí mít sériový agregát se 408 koňmi a 600 Nm. A je fajn, že se najde někdo, kdo v těch hloubkách může lovit.
Kabriolet dostal stejný motor V8, který se montuje do typů B5 a B7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva