Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpina B3 Bi-Turbo 2013: BMW 335i F30 posílilo na 410 koní
16.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před příchodem oficiálního „eMka“ můžete sáhnout po kreaci Alpiny. Na stovku zrychlí za 4 sekundy, spotřebovat má jen 7,9 l/100 km.
Prozatím jen jediný (a navíc nepříliš kvalitní) snímek nám prozrazuje, s čím na svém stánku na ženevském autosalonu vyrukuje Alpina. Upravené BMW 335i F30 se proměnilo na třetí generaci sedanu B3 Bi-Turbo, přičemž oproti předchůdci byl navýšen výkon, zatímco spotřeba přeplňovaného třílitrového šestiválce poklesla o 20 %. Pokud se tedy rozhodnete nevyužít všech 410 koní, které máte k dispozici pod pravou nohou v rozmezí 5 500 a 7 000 otáček, můžete jezdit za pouhých 7,9 l/100 km.
Dá se tedy předpokládat, že realita bude úplně jinde, zvláště, pokud budete chtít neustále prokazovat, že z klidu na stovku zvládá Alpina B3 zrychlit za pouhé čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost německá společnost neprozradila, stejně jako nejsou k dispozici detaily úprav. Dá se ale počítat s tím, že v Ženevě ukáže Alpina veškeré trumfy - zatím můžeme dodat jen tolik, že standardem bude osmistupňová automatická převodovka ZF a pohon zadních kol.
Ačkoliv přitom nejsou známy ani fakta o prodeji, dá se z předchozích dvou generací vysledovat určitá nápověda. K mání by tak konkurence pro oficiální M3 mohla být krátce po skončení autosalonu, přičemž základní cena by se pohybovala někde okolo dvou milionů korun. Samozřejmě v kombinaci s dostatečnou standardní výbavou, která by vám měla dát zapomenout na choutky k návštěvě běžného showroomu BMW.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.

Alpina prozatím zveřejnila jediný snímek modelu B3 Bi-Turbo, na kterém je jasně patrný tradičně upravený čelní nárazník
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins