Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze hatchbacku dostala vůči loňsku navíc jen černě lakovaná litá kola, sportovní podvozek, brzdy Brembo a pár novinek v interiéru.
Označení „Speciale“ máme momentálně spojené s famózním Ferrari 458 Speciale. Původně však zdobilo Alfu Romeo Giulietta Sprint Speciale, která ve formě prototypu s designem od Bertoneho ohromila návštěvníky turínského autosalonu v roce 1957. O dva roky později toto kupé zamířilo do výroby, kde vydrželo po čtyři roky, než jej značka nahradila větším modelem Giulia Sprint Speciale. V obou případech byl přitom odklon od standardu nemalý, zvláště v oblasti designu, kdy Giulietta excelovala velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,28).
Proč zde ale hovoříme o tak vzdálené minulosti? Z jednoho prostého důvodu. Italové se totiž aktuálně rozhodli slavné označení vzkřísit a použít jej na současnou Alfu Romeo Giulietta. Namísto kupé tu ovšem máme hatchback, který se víceméně neliší od loňské verze s poněkud skromnějším přídomkem Sprint. Evoluční varianta Speciale totiž zvenčí přihazuje víceméně jen 17palcová černě lakovaná litá kola.
Specifické nárazníky či boční prahy tu ale již máme přes rok, pročež těmi největšími novinkami jsou sportovní podvozek a větší brzdy Brembo se čtyřpístkovými červeně lakovanými třmeny. Uvnitř lze počítat s čalouněním v kombinaci látky a Alcantary, kůží obšitým volantem nebo červenými kontrastními švy, stříbrnými dekory a sadou hliníkových pedálů, za příplatek je pak k mání retro hlavice řadicí páky.
Pod kapotou se oproti loňsku taktéž nic nezměnilo, i nadále je tedy k dispozici pouze 1,4litrový čtyřválec MultiAirt o výkonu 150 koní, dvoulitrový turbodiesel JDTM naladěný na 175 koní a vrcholná benzinová přeplňovaná jedna-osma, jež dává k dobru 240 koní. Tato verze však startuje na italském trhu na závratných 34 500 Eur (935 500 Kč), pročež je otázkou, zda Speciale bude k mání také v ČR.
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale až tak speciální vůči minulosti není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva