Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia QV přibližuje svou techniku na novém videu
9.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Verze Quadrifoglio Verde je technologicky nejpropracovanější Alfou všech dob. I proto zvládá zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy.
Prodávat novou Guilii, přes všechny sliby, Alfa zatím ještě nezačala. A tak se alespoň snaží, aby se o ní stále psalo. Předevčírem jsme se věnovali technickým parametrům základní Alfy Romeo Giulia, dnes si posvítíme na vrcholnou verzi nového sedanu s označením Quadrifoglio Verde. Ta je vybavena řadou technologií v této třídě aut docela neobvyklých. Na novém videu se představuje aktivní karbonový čelní splitter, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění vzduchu okolo vozu a pod ním a zároveň redukuje vztlak na přední nápravě. Není to úplná novinka, a to ani italská - s podobným zařízením se už kdysi chlubila Alfa Romeo 90, jenže v té době to byl spíše výstřel do tmy než revoluce.
Z uhlíkových vláken je rovněž hnací hřídel přenášející na zadní nápravu výkon 2,9litrového přeplňovaného šestiválce. O usměrnění 510 koní se stará aktivní vektorování točivého momentu, jež je založeno na dvou elektro-mechanických spojkách integrovaných do diferenciálu. Samotná pohonná jednotka má nejen vysoký výkon, pro snížení spotřeby je vybavena deaktivací poloviny válců. Při využití plného potenciálu motoru je ovšem možné zrychlit z klidu na stovku za 3,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 307 km/h.
O bezpečné zastavení se stará elektro-mechanický brzdový systém IBS založený na technologii brake by wire, tedy ovládání brzd elektronickou cestou. Mimo to dostala Giulia do vínku také stavitelné tlumiče, dvojité hliníkové lichoběžníky vpředu, multi-link vzadu či difuzor vyrobený opětovně z karbonu. Vše pak korunuje technologie CDC (Chassis Domain Control), která je jakýmsi „mozkem“ celého vozu a koordinuje činnost všech ostatních systémů za pomoci predikce. Tím má být dosaženo vyváženého a neutrálního charakteru za všech situací.
Při délce seznamu pokročilých technologií asi tedy není překvapivé, že Giulia QV je nejpropracovanějším vozem, jaký kdy Alfa Romeo vyrobila. V tomto kontextu vyznívají poněkud úsměvně slova designéra koncernu FCA Ralpha Gillese, dle kterého čím má dál tím pokročilejší technika negativní dopad na celý automobilový průmysl, neboť žene cenu vozů do zbytečných výšin. Dá se ovšem předpokládat, že ani Gilles by ve výsledku na novince značky nezměnil ani píď...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva