Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia QV přibližuje svou techniku na novém videu
9.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Verze Quadrifoglio Verde je technologicky nejpropracovanější Alfou všech dob. I proto zvládá zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy.
Prodávat novou Guilii, přes všechny sliby, Alfa zatím ještě nezačala. A tak se alespoň snaží, aby se o ní stále psalo. Předevčírem jsme se věnovali technickým parametrům základní Alfy Romeo Giulia, dnes si posvítíme na vrcholnou verzi nového sedanu s označením Quadrifoglio Verde. Ta je vybavena řadou technologií v této třídě aut docela neobvyklých. Na novém videu se představuje aktivní karbonový čelní splitter, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění vzduchu okolo vozu a pod ním a zároveň redukuje vztlak na přední nápravě. Není to úplná novinka, a to ani italská - s podobným zařízením se už kdysi chlubila Alfa Romeo 90, jenže v té době to byl spíše výstřel do tmy než revoluce.
Z uhlíkových vláken je rovněž hnací hřídel přenášející na zadní nápravu výkon 2,9litrového přeplňovaného šestiválce. O usměrnění 510 koní se stará aktivní vektorování točivého momentu, jež je založeno na dvou elektro-mechanických spojkách integrovaných do diferenciálu. Samotná pohonná jednotka má nejen vysoký výkon, pro snížení spotřeby je vybavena deaktivací poloviny válců. Při využití plného potenciálu motoru je ovšem možné zrychlit z klidu na stovku za 3,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 307 km/h.
O bezpečné zastavení se stará elektro-mechanický brzdový systém IBS založený na technologii brake by wire, tedy ovládání brzd elektronickou cestou. Mimo to dostala Giulia do vínku také stavitelné tlumiče, dvojité hliníkové lichoběžníky vpředu, multi-link vzadu či difuzor vyrobený opětovně z karbonu. Vše pak korunuje technologie CDC (Chassis Domain Control), která je jakýmsi „mozkem“ celého vozu a koordinuje činnost všech ostatních systémů za pomoci predikce. Tím má být dosaženo vyváženého a neutrálního charakteru za všech situací.
Při délce seznamu pokročilých technologií asi tedy není překvapivé, že Giulia QV je nejpropracovanějším vozem, jaký kdy Alfa Romeo vyrobila. V tomto kontextu vyznívají poněkud úsměvně slova designéra koncernu FCA Ralpha Gillese, dle kterého čím má dál tím pokročilejší technika negativní dopad na celý automobilový průmysl, neboť žene cenu vozů do zbytečných výšin. Dá se ovšem předpokládat, že ani Gilles by ve výsledku na novince značky nezměnil ani píď...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie