Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia QV přibližuje svou techniku na novém videu
9.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Verze Quadrifoglio Verde je technologicky nejpropracovanější Alfou všech dob. I proto zvládá zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy.
Prodávat novou Guilii, přes všechny sliby, Alfa zatím ještě nezačala. A tak se alespoň snaží, aby se o ní stále psalo. Předevčírem jsme se věnovali technickým parametrům základní Alfy Romeo Giulia, dnes si posvítíme na vrcholnou verzi nového sedanu s označením Quadrifoglio Verde. Ta je vybavena řadou technologií v této třídě aut docela neobvyklých. Na novém videu se představuje aktivní karbonový čelní splitter, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění vzduchu okolo vozu a pod ním a zároveň redukuje vztlak na přední nápravě. Není to úplná novinka, a to ani italská - s podobným zařízením se už kdysi chlubila Alfa Romeo 90, jenže v té době to byl spíše výstřel do tmy než revoluce.
Z uhlíkových vláken je rovněž hnací hřídel přenášející na zadní nápravu výkon 2,9litrového přeplňovaného šestiválce. O usměrnění 510 koní se stará aktivní vektorování točivého momentu, jež je založeno na dvou elektro-mechanických spojkách integrovaných do diferenciálu. Samotná pohonná jednotka má nejen vysoký výkon, pro snížení spotřeby je vybavena deaktivací poloviny válců. Při využití plného potenciálu motoru je ovšem možné zrychlit z klidu na stovku za 3,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 307 km/h.
O bezpečné zastavení se stará elektro-mechanický brzdový systém IBS založený na technologii brake by wire, tedy ovládání brzd elektronickou cestou. Mimo to dostala Giulia do vínku také stavitelné tlumiče, dvojité hliníkové lichoběžníky vpředu, multi-link vzadu či difuzor vyrobený opětovně z karbonu. Vše pak korunuje technologie CDC (Chassis Domain Control), která je jakýmsi „mozkem“ celého vozu a koordinuje činnost všech ostatních systémů za pomoci predikce. Tím má být dosaženo vyváženého a neutrálního charakteru za všech situací.
Při délce seznamu pokročilých technologií asi tedy není překvapivé, že Giulia QV je nejpropracovanějším vozem, jaký kdy Alfa Romeo vyrobila. V tomto kontextu vyznívají poněkud úsměvně slova designéra koncernu FCA Ralpha Gillese, dle kterého čím má dál tím pokročilejší technika negativní dopad na celý automobilový průmysl, neboť žene cenu vozů do zbytečných výšin. Dá se ovšem předpokládat, že ani Gilles by ve výsledku na novince značky nezměnil ani píď...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 5 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 7 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 8 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 10 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 17:12 - mlunovozík
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB