Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia QV konečně předvedla svou dynamiku okolo 300 km/h (videa)
7.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský sedan s 510 koňmi to teoreticky umí rozjet až na 307 km/h, v reálu je ale zjevně obtížné se dostat až k takové metě.
Alfa Romeo Giulia QV byla představena již loni v červnu a od té doby přišla také řada dalších variant i zahájení prodeje. Přesto italský sedan na českých silnicích vidět není. Možná patříte mezi šťastlivce, kteří jej již zahlédli, naše lahev šampaňského, jejíž otevření máme pro tuhle příležitost v plánu, zůstává ovšem zatím neotevřena. Občas ale Julii někdo někde protáhne a my se můžeme podívat alespoň na videa.
Ta nejnovější se zaměřují na dynamiku verze Quadrifoglio Verde v oblasti maximální rychlosti, která má dle technických parametrů dosahovat 307 km/h. Reálně se ovšem pokoření magické třístovky nedočkáme, místo toho se ručička tachometru zastaví o pár kilometrů v hodině níže. Na druhou stranu ale musíme uznat, že Giulia QV nemá problém s tím, aby daného tempa dosáhla, a to opakovaně.
Zásluhu na tom nese především 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní a 600 Nm točivého momentu. S tímto výkonem má sedan zvládat pokořit nejen třístovku, ale zároveň zrychlit z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Řeč je přitom o hodnotách spojených se šestistupňovým manuálem, platit by ovšem měly i pro osmistupňový automat.
Navzdory tomuto souladu se obě varianty liší časy, jichž dosáhly na Nordschleife. Vůz s ručně řazenou převodovkou potřebuje o sedm sekund více než varianta s automatem. Ta Zelené peklo dokázala objet za 7 minut a 32 sekund. Tedy nejen rychleji než konkurence, ale také rychleji než mnohem potentnější sporťáky. Dnes se ale podívejme na to, co vůz předvádí na Autobahnu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva