Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia dostala aktivní aerodynamiku, zlepšit má přítlak vpředu (videa)
2.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výsuvné lízátko čelního nárazníku je aktivováno ve vyšších rychlostech za účelem větší stabilizace přední nápravy. Daná technika není pro Alfu novinkou.
Nové Alfě Romeo Giulia se věnujeme opravdu nemalou měrou, přeci jen jde o vskutku zásadní vůz, který by mohl skomírající automobilku vrátit mezi živé. Tomuto počinu samozřejmě jen aplaudujeme, přeci jen kupé 4C naznačilo, že Italové dokážou stvořit nejen vizuálně žádoucí model. Nicméně včera jsme rovněž varovali před přílišným optimismem, který se do odborné i laické veřejnosti snaží nalít šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Velká očekávání by totiž mohlo následovat ještě větší zklamání.
Černým scénářem jsme se ovšem již zabývali v našem předchozím článku, proto tyto negativní myšlenky pro dnešek necháme spát. Místo toho se budeme zabývat aktivní aerodynamikou, kterou Giulia QV dostala do vínku. Konkrétně jde o lízátko čelního nárazníku, které se při vyšších rychlostech vysouvá a působí pozitivním dojmem na přední nápravu. Navýšen je totiž přítlak, souběžně s tím dochází také ke zlepšení přilnavosti.
Tento systém přitom pro Alfu není novinkou, již v roce 1984 jej dostal model 90. V jeho případě měla přitom výsuvná část čelního nárazníku napomoci chlazení pohonné jednotky. Přestože šlo rovněž o aktivní aerodynamiku, se kterou byly spojeny i výrazně zapuštěné nárazníky, nechlubil se tento sedan zrovna působivým koeficientem odporu vzduchu Cx 0,37. Novinka by však podle prohlášení značky měla být na mnohem lepší úrovni.
Žádné konkrétní údaje však Italové v tomto ohledu do světa nepustili, zopakovat tedy jen můžeme jediná známá fakta. Tedy že nová Giulia Quadrifoglio Verde dostane kromě výsuvného lízátka přeplňovaný šestiválcový motor s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní. S tímto výkonem přitom vrcholná verze zvládne sprint na stovku za 3,9 sekundy, tedy rychleji než německá konkurence.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejčtenější články
Je konec, první velká továrna VW v Evropě dnes nadobro zavře, 3 000 zaměstnanců jsou bez práce
28.2.2025Věřte nebo ne, ale otřesná Tesla Cybertruck může vypadat ještě hůř, stačilo ji půjčit Mansory. A co to jméno?
28.2.2025Maserati má na kahánku. 38miliardová investice do firmy byla zrušena, prodeje jsou v kopru, klíčové novinky prohrávají v testech
28.2.2025Zprávy o tom, jak moc Muskovy kontroverze ničí prodeje Tesly, zjevně přehání, firma má dál jasně nejvěrnější kupce
28.2.2025První test letních pneu pro rok 2025: Čínské „gumy” šokují svou životností, ani dvakrát dražší Evropané nemají odpověď
28.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva