Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo 4C: sportovní alfička váží jen 850 kilogramů (+ živé foto)
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Věděli jsme, že se Alfa 4C v Ženevě ukáže, ale to bylo tak vše, co jsme k tématu mohli říci. Dnes už známe i její podobu a technické parametry.
Doplněno 17:30: Přidány živé snímky z ženevské premiéry.
Již v lednu se začalo proslýchat, že Alfa Romeo přiveze na letošní ženevský autosalon koncept malého sporťáku jménem 4C. Ne každý tomu věřil, my jsme ale měli ověřené informace o tom, že se tak stane. Přesto se ne všechny původně avizované detaily ukázaly být přesnými.
Původně se mluvilo o tom, že vůz by měl být postaven na bázi rakouského KTM X-Bow, oficiální tisková informace ale nic podobného nezmiňuje. Menší sporťáček naopak používá řešení dospělejší sestřičky 8C Competizione, tedy mj. i karoserii z velmi lehkých materiálů - hliníku a uhlíkových vláken. Díky tomu činí suchá hmotnost vozu pouze 850 kilogramů, což je na sportovní kupé s délkou okolo čtyřech metrů úžasně nízké číslo. Rozložení hmotnosti mezi nápravy má podobu 40:60 ve prospěch zadní osy.
Pod kapotou najdeme motor 1750 TBi MultiAir, který 4C dodává výkon 147 kW (200 koní), tedy stejný jako třeba u Giulietty Quadrifoglio Verde. Motor je pevně spjat s dvouspojkovým automatem TCT a jeho výkon je pochopitelně posílán na kola zadní nápravy. S touto výbavou sprintuje Alfa 4C na stovku za méně než 5 sekund a dosáhne maximální rychlosti přes 250 km/h.
Závěrem pro vás máme dvě zprávy - jednu dobrou a jednu špatnou. Ta špatná je, že 4C je jen konceptem, ta dobrá však zní, že Alfa Romeo počítá s jeho uvedením do sériové výroby a na trhu by se měl objevit na konci roku 2012. Fotky přímo Ženevy přikládáme, další najdete v našem fotospeciálu.









Alfa Romeo 4C naživo v Ženevě
Alfa Romeo 4C se od své větší sestry ani vzhledově nikterak nedistancuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
před 9 hodinamiNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl včera 21:13
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
Nejčtenější články
Lidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
17.3.2025Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
17.3.2025Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
18.3.2025Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
18.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva