Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo 4C: sportovní alfička váží jen 850 kilogramů (+ živé foto)
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Věděli jsme, že se Alfa 4C v Ženevě ukáže, ale to bylo tak vše, co jsme k tématu mohli říci. Dnes už známe i její podobu a technické parametry.
Doplněno 17:30: Přidány živé snímky z ženevské premiéry.
Již v lednu se začalo proslýchat, že Alfa Romeo přiveze na letošní ženevský autosalon koncept malého sporťáku jménem 4C. Ne každý tomu věřil, my jsme ale měli ověřené informace o tom, že se tak stane. Přesto se ne všechny původně avizované detaily ukázaly být přesnými.
Původně se mluvilo o tom, že vůz by měl být postaven na bázi rakouského KTM X-Bow, oficiální tisková informace ale nic podobného nezmiňuje. Menší sporťáček naopak používá řešení dospělejší sestřičky 8C Competizione, tedy mj. i karoserii z velmi lehkých materiálů - hliníku a uhlíkových vláken. Díky tomu činí suchá hmotnost vozu pouze 850 kilogramů, což je na sportovní kupé s délkou okolo čtyřech metrů úžasně nízké číslo. Rozložení hmotnosti mezi nápravy má podobu 40:60 ve prospěch zadní osy.
Pod kapotou najdeme motor 1750 TBi MultiAir, který 4C dodává výkon 147 kW (200 koní), tedy stejný jako třeba u Giulietty Quadrifoglio Verde. Motor je pevně spjat s dvouspojkovým automatem TCT a jeho výkon je pochopitelně posílán na kola zadní nápravy. S touto výbavou sprintuje Alfa 4C na stovku za méně než 5 sekund a dosáhne maximální rychlosti přes 250 km/h.
Závěrem pro vás máme dvě zprávy - jednu dobrou a jednu špatnou. Ta špatná je, že 4C je jen konceptem, ta dobrá však zní, že Alfa Romeo počítá s jeho uvedením do sériové výroby a na trhu by se měl objevit na konci roku 2012. Fotky přímo Ženevy přikládáme, další najdete v našem fotospeciálu.
Alfa Romeo 4C naživo v Ženevě
Alfa Romeo 4C se od své větší sestry ani vzhledově nikterak nedistancuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 2 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva