Akcelerace Lamborghini na Autobahnu nejlépe připomíná, co je to italská kvalita

Nic to nemění na tom, že jde o fascinující stroj s úžasným zvukovým projevem, těžko ale na trhu najdete jiné auto, kterému tachometr ukazuje 320 km/h v momentě, kdy jede 284 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Akcelerace Lamborghini na Autobahnu nejlépe připomíná, co je to italská kvalita

25.6.2020 | Petr Prokopec

Akcelerace Lamborghini na Autobahnu nejlépe připomíná, co je to italská kvalita

/

Foto: AutoTopNL@Youtube

Nic to nemění na tom, že jde o fascinující stroj s úžasným zvukovým projevem, těžko ale na trhu najdete jiné auto, kterému tachometr ukazuje 320 km/h v momentě, kdy jede 284 km/h.

Lamborghini Murciélago bylo vůbec prvním modelem vyvinutým zcela pod dohledem Audi, které italskou automobilku převzalo v roce 1998. Člověk by proto očekával, že kupé odhalené v roce 2001 na tom bude daleko lépe s kvalitou, než bývá u italských aut obvyklé. Němcům ale zjevně trvalo mnohem déle, než svůj typický přístup otiskli do všech částí vozu.

Ukazuje to video kolegů z AutoTopNL, kteří vyrazili právě s Murciélagem na německý Autobahn. A nezjistili jen to, že kupé je stále pekelně rychlé. Skutečně velmi optimistickým se tam ukázal být tachometr, který v tomto případě proměřuje jako žádné jiné auto, které jsme měli možnost poznat.

Odchylky mezi zobrazovanou a skutečnou rychlostí přitom nejsou nikterak neobvyklé a počítají s nimi jak výrobci, tak i řidiči. Ovšem povětšinou jde o jednotky kilometrů, kdy třeba v takové obci namísto tachometrových 50 km/h jedete spíše 48 km/h. Ovšem Murciélago je v tomto ohledu skutečným rekordmanem, neboť ve chvíli, kdy na přístrojovém štítu svítí rychlost 320 km/h, GPS ukazuje 284 km/h.

Je samozřejmě třeba dodat, že čím starší auta jsou, tím více se vzdalují od stavu, v jakém opouštěly továrnu. Platí to zejména u pohonných jednotek, jenž postupem času ztrácí na výkonu. Kde tedy původně mělo být 580 koní, za které je v případě Lamborghini zodpovědný patřičně hlasitý 6,2litrový atmosférický dvanáctiválec, tak nyní může být stádo o několik desítek koní nižší. Či možná kupodivu i přesně takové, jaké výrobce deklaroval, neboť pojistit se mohl původním vyšším výkonem.

Ať tak či onak, nic to nemění na skutečnosti, že Murciélago je nadále jedním z těch supersportů, které snad každý touží mít ve své garáži. Stojí za tím i jeho design, pod který se podepsal Luc Donckerwolke. Ten seoprostil od všemožných extravagancí, jaké jsou spojené hlavně se současnými limitovanými edicemi Lamborghini. Díky tomu Murciélago prakticky nestárne. Tedy při pohledu zvenčí, uvnitř je to i kvůli onomu tachometru trochu vyčpělejší káva.


Akcelerace Lamborghini na Autobahnu nejlépe připomíná, co je to italská kvalita - 1 - Lamborghini Murcielago 2020 Autobahn videoscreen 01Akcelerace Lamborghini na Autobahnu nejlépe připomíná, co je to italská kvalita - 2 - Lamborghini Murcielago 2020 Autobahn videoscreen 02
Tachometr Lamborghini Murciélago opravdu neskutečně proměřuje, otázkou ale je, zda to při jeho zvuku bude někomu vadit. Foto: AutoTopNL@Youtube

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.