Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace Audi RS3 2015 vs. Corvette C7: má hot hatch na sporťák? (videa)
25.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kouzlo nenápadné a relativně dostupné dynamiky hot hatchů vypadá v praxi nějak takto. Ten aktuálně nejsilnější dokáže držet krok i s respektovaným sporťákem.
Nové Audi RS3 Sportback je venku teprve pár měsíců, přesto už kolem sebe stihlo udělat pořádný humbuk. Se svými 367 koňmi výkonu generovanými 2,5litrovým pětiválcovým turbem, které míří na všechna čtyři kola, je aktuálně nejsilnější a nejrychlejší hot hatch na světě. Tento titul vyfouklo Mercedesu A 45 AMG, i když je otázkou, na jak dlouho - Affalterbach chce své vavříny zpět. Dokud se to ale nestane, můžeme se opájet dynamikou nejsilnějšího kompaktního Audi. A že je čím.
Je tedy otázkou, jak tento vůz se svou neskromnou cenou naplňuje představy o typickém hot hatchi, už si ale holt musíme zvyknout, že výjimečné věci mají výjimečně ceny. Jak moc výjimečná „tahle věc” je, vám ukáže přiložené video, v němž si to RS3 na dálku rozdává s Chevroletem Corvette C7 Stingray.
Je to tedy základní verze, nikoli šíleně rychlá Z06, přesto je třeba říci, že nejde o žádné ořezávátko. Má pod kapotou poctivý motor 6,2 V8 s výkonem až 466 koní a točivým momentem nejvýše 630 Nm, což jsou parametry, které si musí poradit s hmotností okolo 1,5 tuny. RS3 váží prakticky stejně, s 367 koňmi a 465 Nm ale vypadá jako chudý příbuzný. Jenže také je tu pohon všech kol a ten má k celé záležitosti také co říci.
Podívejte se sami, jak tento souboj dopadne. Kolegové z francouzského Motorsportu uvádí, že videa nebyla natočena na stejném místě a za stejných podmínek jako třeba u srovnání BMW M3/M4 s Lexusem RC F, neuvádí ale, komu by to mohlo prospět. Na každou cenu je zjevné, že Quattro přidává RS3 na začátku a více výkonu v aerodynamicky příhodnějším autě Corvette na konci. Více zjistěte sami...
Srovnání akcelerace RS3 a C7 nemá nepřekvapivý průběh
Pro úplnost dynamika samotné RS3 o něco podrobněji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva